apuja ja tukea kaivataan tosissaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olin miehen olkoon vaikka tero. teron kanssa yhdessä 8kk viime viikolla erottiin ja perjantaina sain haamun raskaustestiin eilen varmistin r testillä.. tänään kävin yksityisellö ultrassa ja siellä on kaksoset.. mutta eilen kerroin miehelle niin alkoi painostus aborttiin. ja sanoi miksen kertonut heti perjantaina että se ois v lopun aikana voinut miettiä asiaa, mutta mitä merkitystä kahdella päivällä? kerroin heti kun olin varma.. Mä en tiedä mitä teen mulla henkisesti rankka tausta takana en tiedä kestänkö aborttia enkä kyllä sitä haluaisi.. laskettu aika olis tammikuussa, mutta lekuri sanoi että on riskiraskaus kun vauvat kasvaa samassa sikiöpussissa. mulla kaksi alle 4v lasta ennestään. olen ihan yksin ainut kelle voin puhua on sisko. miehestä ei ole jutteluksi vaan hokee, älä tee tätä mulle tee abortti, tee abortti, en mä halua vielä isäksi tee abortti..... neuvoja kaivattaisiin ja tukea

viittaa kintaalla tuolle "terolle", mies ei ole elämäänsä rinnallasi vielä niin kauaa elänyt että voisi päättää puolestasi tuosta asiasta. Apuja löytyy kyllä, vaikka olisit ilman tukiverkostoakin, esim. voit orientoitua siihen että vanhemmat lapset eivät mene rikki jos lähtevät puolipäiväiseksi päiväkotiin vaikka sisarusryhmään. Mielestäni tuo tilanteesi on enemmänkin lottovoitto - ymmärrän hyvin että juuri NYT se tuntuu raskaalta ajatukselta mutta elämä on muutakin kuin vain nyt seuraava vuosi tai pari. Ajattele elämääsi myös eteenpäin - olisiko 4 lasta rikkaus vaiko riesa?

Jos kuitenkin päädyt aborttiin niin älä missään tapauksessa tee sitä miehen painostuksesta. Nuo pienet lapsoset ovat jo sinun, sinä olet jo heidän äitinsä - toivon kovasti että jaksaisit ottaa ne rakkaudella vastaan.

Anna aikaa itselle ja miehelle. Mieti miten jaksasit ja mies kyllä siitä rauhoittuu kunhan saa rauhassa miettiä. Toivottavasti saat jonkun jonka kanssa saisit juteltua asiat halki, miehen pitäis tukea sua mutta ehkä hänkin on vielä peloissaan :/

kysyin mieheltä että haluaako jutella tänään asiasta kasvotusten niin snaoi että älä tule mutta sanoin että tää on vakava juttu.. sanoi että tule sitten, mutta näin jälkeen päin ajatellen menenkö sinne kuuntelemaan tee abortti, tapa meidän lapset.. mä kestä ajatukset on niin sekaisin

linkittäkää joku abortti video minkä näyttäsin miehelle. jos vaikka tajuaisi... mies kanssa ehdotti että ei oltais missään tekemisissä enään mutta sitten sanoi että ei pysty siihen että ei tiedä onko sillä lapsia vai ei.. mutta mä en pysty tekee aborttia

No ehkä tuossa tilanteessa miettisin ensin itse mitä haluan ja sitten vasta juttelisin miehen kanssa. Mieti haluatko lapset, oletko valmis siihen yksin vai vain miehen kanssa, mieti ensin omat ajatuksesi selvemmäksi. Mieskin tarvitsee varmaan vähän aikaa ajatella yksin.

Sulla siis 2 alle 4 vuotiasta, ja nyt kaksoset tulossa? Et tuu jaksaan lastes kanssa yksinhuoltajana, se on varmaa. Kannattais nyt tarkasti harkita vaan sitä keskeytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja N:
No ehkä tuossa tilanteessa miettisin ensin itse mitä haluan ja sitten vasta juttelisin miehen kanssa. Mieti haluatko lapset, oletko valmis siihen yksin vai vain miehen kanssa, mieti ensin omat ajatuksesi selvemmäksi. Mieskin tarvitsee varmaan vähän aikaa ajatella yksin.

tottakai miehen kanssa ennemmin erokin otti tosi kovalle... mä rakastan sitä miestä mutta se ei ole valmis muuttamaan jotain tapojaan niin ei meillä ole tulevaisuutta yksin... mutta miten mä jaksaisin 4 alle 4 vuotiaan yksin. varsinki kun lapset syntyisi todennäköisesti keskosina niin pitää käydä sairaalassa mihin tungen kaksi isompaa.. ajatukset on ihan sekasin itkettää, pelottaa,suututtaa.

Itse en menisi exän luo, vaan miettisin itse vaikka ammattilaisten tuella mitä aion tehdä, ja sitten ilmoittaisin päätöksestä exälle. Hänen kantansahan sinulla on jo selvillä, ja tiedossa että todennäköisesti tukea raskauteen tai vauvojen kanssa olemiseen et häneltä tule saamaan. Itse keskittyisin luomaan uusia tukiverkkoja, hankkimaan perhetyöntekijöiltä apua jne jo hyvissä ajoin, jos lapset aikoisin pitää.

Voimia sulle :hug:
Sinuna en menisi exän luo sillä tuskin mitään muuta ratkaisua sulle osaisi antaa kuin tuon abortin. Veikkaan ettei hänestä ole sulle tukijaksi, ainakaan vielä. Mieti mitä teet, anna itses rauhoittua ja ota sen jälkeen uudestaan yhteyttä häneen?

Yhteistyössä