Apuja imetyksen lopettamiseen/vähentämiseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Vauva kohta 10kk ja minulla alkaa osa-aikatyöt (3-vuorotyö). Yöllä en enää oo imettänyt moneen kuukauteen, mutta päivällä vieläkin lapsentahtisesti eli 5-7krt/pv.. Juo nokkamukista ruoan yhteydessä korviketta, jos juo, välillä ei ollenkaan ja välillä muutama siemaus.

Haluan itse lopettaa imetyksen jo kokonaan, mutta miten se onnistuu kun ei ota vielä kunnolla mukista? Tuttipulloa ei oo huolinu koskaan. Vai uskallanko vaan jättää imetyksen aina välistä ja luottaa, että alkaa maito kelvata kun en itse anna?

Kyllä 10kk ikäinen jo ymmärtää että tissiä ei saa jos äiti ei oo kotona, tuskin siis sitä kaipaakaan.

Ja se alkaa kyllä juoda jos sille jano tulee. Ootko koittanu hörppyyttä vaikka mukista?

Tuon ikäselle voit aloittaa hapanmaitotuotteita ja voit alkaa keittää puurot tavalliseen maitoon(tai sitten lisäät sitä korviketta sinne puuroon) tarjoa puurot ja soseet löysänä jotta saa nestettä, tarjoa paljon hedelmiä, marjoja ja vihanneksa joissa paljon nestettä, esim kurkun sisäosaa, mandariinia, hedelmäsoseita tai smoothieita. Vesimeloni yms ois kansa hyvä mutta niitä taitaa olla vaikea saada tähän aikaan vuodesta.

Voit tarjota ruokajuomana myös piimää jos se maistuisi paremmin kuin korvike, se on helpompikin hörpyyttää mukista kun ei ole niin juoksevaa.

Maidon minimimäärä on vain 5dl/vrk, sen verran on helppo piilottaa puuroihin ja hapanmaitotuotteisiin, eikä haittaa vaikka tuo määrä alittuis jonkin aikaa vieroitusvaiheessa, kunhan muuten nesteentarve täyttyy.

Mun lapsille on alkanu korvike maistua vasta kun imetys on kokonaan loppunut, siihen saakka on kikkailtu ylläplevin keinoin.

Yhteistyössä