Apuja iltoihin (2 kk)

Meillä kuopus on 2 kk ja illat on menneet aika kitinäksi. Poika nukkuu kahdet päikkärit, yhdet pidemmät ja toiset lyhyemmät, niiltä herää joskus 17. aikoihin. Joka ilta n. 18-18.30 alkaa itku ja hammastenkiristys.

Poika on selvästi väsynyt ja olen yrittänyt vielä pienille neuvoa-antaville unille ennen nukkumaanmenoa (yöt menee ihan ok 2-3 syötöllä suurempia valvomatta *koputtaa samantien puuta...*). Muutamana iltana hän on nukahtanut n. puoleksi tunniksi rintareppuun ja sen jälkeen ilta on mennyt hienosti, mutta nyt ei millään. Olen yrittänyt hyssytellä, rinnalle ja vaikka mitä, mutta ei. Huutaa vaan, rinnallekin on eka nukahtamaisillaan, mutta herää sitten huutamaan. Olen antanut lisämaitoakin, kun kuvittelin, että huutaa nälkäänsä, mutta ei. Yöunille poika nukahtaa joskus 21.30 aikoihin (toista tuntia tissiteltyään).

Mahavaivoista meillä ei olla juuri kärsitty, joten en usko että kyse on siitä (esikko huusi mahavaivojaan). Silloin kun olen yksin laittamassa lapsia nukkumaan, illat on aika hulabaloota, kun poikaa ei voi sylistä laittaa mihinkään, huuto siitä senkun pahenee ja sitten rauhoittelu on työn ja tuskan takana.

Tiedän että aika tekee tehtävänsä tässäkin, mutta ikävää kuunnella pienen huutoa illasta toiseen...En muista että esikoisen kanssa olis ollu näin...jos niitä mahahuutoja ei lasketa...aika on kai kullannut muistot :saint:

Heittäkää kollegat ideoita kehiin :wave:
 
meillä ihan samaa mut usein kyllä saan tytön ottamaan ne neuvoa antavat ennen yöunia.eilenkin jouduin mennä hiljaiseen huoneeseen syöttämään kun neiti kiihtyi vaan eikä rauhoittunut syömään kun huusi väsyä...
mä pidän tätä ihan ikään kuuluvana "heräämisenä".ollaan herätty elämään oikein kunnolla ja sit ei malteta antaa unelle periksi.esikoisen kanssa iltahuudot mahan takia kesti 3-4 tuntia joten tämä on aika pientä vielä...
mutta on näissä lyhyissä päiväunissa puolensakin.neiti sammuu yleensä reippaasti ennen 10 unille.mut tääkin on taas joku uusi rytmi joka taas varmaan kohta vaihtuu :D

en siis osaa neuvoa mut voin vaan sanoa et samaa ongelmaa täälläkin jos se vaikka auttais
:)
 
meillä tyty kohta 6kk ja ottaa vielä kahdet reilun ½h unet ja sitten n.2,5h pitemmät unet..ei kyllä meillä tulis mitään jos ei nukkus niitä toisia unia siellä illan suussa..oon usasti kerennyt reilun puolen tunnin lenkin heittämään kun tytyn laittaa vaunuun ja sen aikaa nukkuu..sitten kuitenkin käy tirisemään väsymystä jo ennen kaheksaa..nukkuu sitten lähestulkoon joka yö sen 10h.

meillä kyllä oli myös siinä 2kk hujakoilla semmonen ihme taistelukausi nukkumista vastaan..pitkän tovin toisinaan sai liekuttaa toista sitterissä et nukahtas..mutta nyt kyllä nukkumaan käy ilman taisteluja.
 

Yhteistyössä