APUAA, peräsuolen laskeuma vai mikä kun suoli ei oo toiminu aikoihin???? :( :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KiireTietäää..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KiireTietäää..

Vieras
Siis tää on NIIN NOLOA.
Niin kamala ummetus/ kakka ihan kivikovaa ja toisena päivänä isompaa, toisena päivänä vaan pientä papanaa... :( Ja se kakka tuntuu myös emättimen puolella, siis onkohan se ihan normaalia että sen tuntee sieltäkin?? :( :(

Toisena päivänä kakka ei tule omin avuin ulos, välillä tulee kun olen ottanut TOILAX nimistä lääkettä illalla, aamulla sitten on saanut kakattua joka "normaalisti" tai jos juo oikein vanhaa kahvia niin välillä auttanut. Tää on kestänyt jo aika pitkään, ehkä 1,5 kk.

Johtuukohan ruokailustani vai jostain peräsuolen laskeumasta?
Oon ollu syömättä nyt pidemmän aikaa mitää jauhoja, pastaa, perunaa yms. (muutamia kertoja lukuunottamatta). Että siis oon oikeestaan syönyt suurimmaksi osaksi vaan lihaa ja kasviksia (kanaa lähinnä)... ja jugurtteja yms. Ostin tänään pellavansiemen rouhetta ja lisäsin lusikallisen jugurttiin, mutta ei viellä ole ainakaan auttanut.. Apua mitä teen :( Kauhee olo kun tuntuu että olis iha turvonnu ja välillä olis hätäkin mut mitää ei saa ulos vaikka kuinka ponnistelis.. :(

Aloin jo miettimään että olisko mulla joku peräsuoli syöpä tai jotai.. Kauhee stressi, oon aina sellanen ihminen jolle sattuu kaikki paska....

Joo. Oon ollut laihiksella jossa oon kieltänyt itseltäni aika paljon noita hiilareita. Koitin etsiä onko muilla hiilarittomilla esiintynyt ummetusta mutta en huomannut mitn keskustelua aiheesta.
Mutta niin siis tuo toilax vissii ei ole tarkoitettu pidemmänpäälle käytettäväksi, voikohan sitä silti syödä ja auttaako se paremmin jos ns. syön vaikka viikon sitä lääkettä ja lopetan sitten kun että söisin vaan yhen.. Koska olen nyt viikon sisällä syönyt niitä kaksi ja se ei ole helpottanut kun tilapäisesti.. :(

Mutta siis aiheuttaako ummetus sitä että voi tuntua että olisi hätä mutta ei silti saa sitä ponnistettua pihalle, eli vaikka kuinka yrittää nii mitää ei tule? Minulla ei ole KOSKAAN ennen ollut ummetusta ja jos tämä sitä on niin pakko todeta että kamalaahan tää on....

Siis voiko ummetus aiheuttaa tosiaan sen että on ns. kakkahätä vaikka mitään ei tule ulos vaikka kuinka yrittäis... :( ja joutuu auttaa ite et saa ees jotai ulos vähän.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja KiireTietäää..;22633956:
Siis voiko ummetus aiheuttaa tosiaan sen että on ns. kakkahätä vaikka mitään ei tule ulos vaikka kuinka yrittäis... :( ja joutuu auttaa ite et saa ees jotai ulos vähän.. :(

Juu. Mulla oli karmeeta ku oli vaa 5 pv synnytyksestä ja tollanen olotila. polille vaan menin ja suolihuuhtelua tekivät. Ei uskaltanu ponnistaa kunnolla sillo ja kamalinta kun ois synnyttäny toisen kerran ku "iso" tuli. En viiti ees kertoo enempää. mut jooh sanoisin tohon sun hätääs.

Miten sen ummetuksen saa pois?? Musta tuntuu ettei mikään auta ainakaan heti? :/ Tuntuu aika rankalta kyll jos tää on sitä tunnettua UMMETUSTA.. Luulin että ummetus on vaa sitä että ulostus sattuu ja on kova kakka, en tiennyt sitä että sillon ei välttämättä ees saa ulostettua....

No, mä join sillo luumumehuja sitten ja maha toimi ku enkeli. Mutta mulla oli silleen että se pakkaantu jotenkin siihen niinku "korkiksi" alkuun ja ei vaan pystyny/uskaltanu alka pusaa.Mutta huom että mä olin just niinku synnyttäny ja ompeleita yms siellä.

no mullakin on selkeesti suolessa sitä kovaa tavaraa, mutta en vaan saa pihalle. Tuntuu etten osais ponnistaa sitä ulos kun ei auta vaikka kuinka yrittäisin.. Et siis onko se normaalia ettei sitä tavaraa vaan tule ulos?? Se mua eniten kiinnostaa, ei asia edes vaivaisi jos saisin kakattua ilman että täytyy itse auttaa..

en ole kokeillut, ainoastaan niitä TOILAX nappeja muutaman syönyt. Mut tuntuu ettei sekää auta, eilen otin aamulla yhen toilaxin ja ei vielläkään oo auttanut. :/

Alkuperäinen kirjoittaja KiireTietäää..;22635833:
en ole kokeillut, ainoastaan niitä TOILAX nappeja muutaman syönyt. Mut tuntuu ettei sekää auta, eilen otin aamulla yhen toilaxin ja ei vielläkään oo auttanut. :/

No ne syötävät ummetuslääkkeet auttaa siihen muodostuvaan ulosteeseen, pehmittää sitä. Mutta vain peräruiske auttaa siihen sulla peräsuolessa jo olevaan kivikovaan massaan. Mars apteekkiin peräruiskekaupoille niin saat helpotusta hyvinkin pian.

Sen jälkeen pidät huolen että syöt kuituja vaikka hiilareita välttäisitkin ja JUOT tarpeeksi, väh. 2litraa päivä.

Yhteistyössä