APUA! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyhkyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyhkyttäjä

Vieras
Nyt näyttää siltä että olen todellakin raskaana. No ei siinä mitään, ollaan toivottu sitä jo useampi vuosi, mutta kun... olen vetaissut tässä kolmen viikon aikana ihan tosi kännejä, parinakin päivänä peräkkäin :'( oli vappua, synttäriä, tuparia... enkä ikimaailmassa kuvitellut enää raskaaksi tulevani, sen toiveen hautasin parisen vuotta sitten. luonnollisestikkaan en siis ole käyttänyt ehkäisyäkään.
Onko siis edessämme väistämättä vammainen lapsi/keskenmeno/keskeytys? Olen rv 5. Pelottaa ihan hirveästi, enkä saa öitä itkultani nukuttua. Älkää saarnatko, oppirahat on saatu. tippaakaan en ole enää tiedon jälkeen juonut, ja alko ei muutenkaan ole ongelma. oli vaan harvinainen pitkä juhlakausi, miksi juuri nyt...? :'(

Onko kellään tietoa asiasta,
nim. epätoivoinen

Minä olen ymmärtänyt, että ennen 6. raskausviikkoa juodut alkoholit ym. eivät juuri voi vaikuttaa sikiöön, koska vasta sen jälkeen äidille ja sikiölle muodostuu yhteinen verenkierto. Korjatkaa joku, jos olen käsittänyt väärin.

Koita olla rauhallisin mielin, kova stressi tässä vaiheessa lienee vauvalle pahempi uhka kuin ihan alkuviikoilla otetut drinkit.

Näin minäkin olen ymmärtänyt, eli siis elämällä ennen kuin tietää olevansa raskaana ei pitäisi olla merkitystä raskauden kannalta. Tietenkin poikkeuksena ovat esimerkiksi hitaasti elimistöstä poistuvat lääkkeet tms. huumeet mutta jos on vain alkoholia nauttinut ennenkuin tietää olevansa raskaana niin ei pitäisi olla murhetta :) Muutenhan pitkään yrittäneet joutuisivat olemaan kokoajan absolutisteina jos raskautuimisen mahdollisuus on kuitekin olemassa.
Turhat murheet siis pois ja iloitse raskaudestasi! :)

Ole ihan rauhassa :) Minulla oli aikoinaan kuukautiset vaikka olin raskaana ja niihin aikoihin mahtui monet kännit, allergialääkkeitä sekä normaalia särkylääkettä. Ihan täysin terve lapsi sieltä tuli. Terkkari selitti mulle tätä asiaa näin, että alussahan moni ei tosiaan tiedä olevansa raskaana joten ennen viikkoa 6 tehdyt jutut ei vaikuta.

Minä kans join yhdet kännit (rv2) ja lipittelin silloin tällöin olusen tai parit viinilasit (rv3-4) ja vielä kännit (rv5). Nyt rv 22 ja kaikki mennyt hyvin ja olen varma, että terve vauva masussa kasvaa.

Se on tosiaan se ruskuaispussi eikä istukka, josta vauvat saa ekat viikot ravintonsa. Plus jos vauvassa olis oikeesti tosi paljon vialla, se tulis pois keskenmenona.

Ole siis rauhassa ja nauti ihmeestä!

ei vaikuta, vaikka jostain saatat löytää netistä päinvastaista tieto, eli hushus sieltä pois niitä lukemasta. Ei sitä oikein voi nimittäin ammattilaset opastaa,että vetäkää vaan odottavat äidit kännejä.. HIH!
Eli ei hätää todellakaan ja et todellakaan ole ensimmäinen, etkä viimeinen jolle noin käy ja ihan täyspäisiä lapsia on tullut mun kaveripiiriin samaisella taustalla. Nyt kuules vaan nautit tilanteestasi täysin siemuksin!
(mulla se ruskuaispussi oli vielä ultrassa näkyvissä raskausviikoilla 7-8.) Eli turvassa olet!

Huomenta ja kiitos kaikille lohduttajilleni! Tuli tosiaan parempi olo jutuistanne. Ja muistelen että noin olisin kuullut puhuttavan silloinkin kun aktiivisesti lasta yritimme. Menin kyllä nettiin lukemaan mitä "nykyään" alkuraskauden juomisesta sanotaan, ja sydän miltei särkyi siltä istumalta. Lähes suoraan sikiömme tuomittiin epämuodostuneeksi ja sydänvikaiseksi. Mutta noinhan se on kuten sanoitte, ei neuvolat voi varmaankaan mainostaa että juokaa vaan huoletta alkuraskautenne!

Siis kiitos vielä teille, mulla kun ei oikein ole kenen kans tällaisista puhua. Mieskin suoltaa nyt vaan jotain käsittämätöntä leperrystä massulleni :) Taidan tosiaan alkaa nauttia pikku ihmeestämme. Kumma ettei mulla ole mitään oireita, vain menkat jäi pois. Muuten tuntuu ihan tavalliselta...?

Onnittelut Pikkuihmeestä! Minulla alkoi raskausoireet vasta rv7-8, sitä ennen oireina vain menkkojen poisjäänti, joten olehan rauhallisin mielin silläkin saralla! :)

Yhteistyössä