Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meejj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meejj

Jäsen
21.05.2011
35
0
6
Oon 21 vuotias ja reilusti ylipainoinen.. Piti aloittaa nyt syksyllä ihan todenteolla laihduttaan, mutta olenkin luultavasti raskaana(testi näytti vielä haamun).
Olin raskaana viime kesänä, mutta lapsen isä + muut omat läheiset painostivat tekemään abortin, mitä olen siitä lähtien katunut. Tällä hetkellä oon eri miehen kanssa, jota en ole edes tuntenut kauaa. Mutta abortti ei ole tällä kertaa missään tapauksessa vaihtoehto. Onneksi tänä vuonna kuitenkin löytyy jo vakituinen työpaikka sekä oma asunto mitä ei ollut viime vuonna.

Mua huolettaa kuitenkin se, että paino nousee ihan hirveästi raskauden aikana ja se, että miten lähisukulaiset suhtautuu uutiseen, kun viimeksi ei niin kauhean hyvin.
Itse, kun kuitenkin haluaisin olla onnellinen ja iloinen asiasta sekä haluaisin muiden olevan myös onnellisia puolestani.

Onko täällä muita reilusti ylipainoisia raskaana olevia/olleita? Miten raskaus sujuu/sujui? Onko kiloja tullut paljon lisää?
Mites toi sukulaisille kertominen onko enemmin positiivisia kokemuksia vai negatiivisiä?
Missä vaiheessa ootte kertonu työpaikalla raskaudestanne?

Täällä yksi joka oli/on ylipainoinen raskauden aikana. Eli painoa löytyy reilusti yli. Minulla todettiin raskausajan diabetes jonka ansiosta jouduin ruokavaliodieetille. Se oli oikein hyvä "dieetti" Milloinkaan ei ollut nälkä ja kuitenkin vältyin ylisyönniltä kun piti verensokereita mittailla ja hiilareita laskea. Pitkälti juuri tämän dieetin ansiosta minulla ei paino noussut raskausaikana kilon kiloa :) Oikeastaan synnärillä olin muutaman kilon kevyempi kuin ennen raskautta. Nyt uudestaan raskaana ja vaikka sitä r-diabetesta ei vielä ole todettu niin syön samanlailla kuin esikoista odottaessa ja toivon että paino pysyy kurissa jälleen :) Ja tosiaan olin todella reilusti ylipainoinen, painoindeksi oli 34

Täällä yksi ylipainoinen mamma :) Paino indeksi 41 (Esikoisesta sekä tästä tulevasta). Esikoisesta minulla laski paino reilu -18kg :) Ja siltin vauva kasvoi masussa hyvin eikä mitään ongelmia ollut. Söin sitä mitä teki mieli. Nuuhkaisin aina lautasella olevaa ruokaa ja jos mieleni teki sitä söin ja jos ei tehnyt mieli sitä ruokaa en syönyt. Minulla jäi automaattisesti lähes kaikki herkut yms pois koska ne ällötti :)

Ammattini puolesta (lähihoitaja) olen kertonut jo melko alussa esimiehelle, olevani raskaana, ja siitä sitten pikkuhiljaa muillekin. Mutta siihen asti odotin että olin kuullut ensimmäiset sydänäänet pikkuiselta :)

Ja tuosta sukulaisille kertomisesta, Minulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia ja ilolla on vastaanotettu :)

Yhteistyössä