apua vikkelän 4-vuotiaan kans..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon ihan hukassa et mitä teen meiän kohta 4,5v pojan kans..aivan mahoton vilpertti on eikä omista minkäänlaista itsesuojeluvaistoo :( Aivan pienestä lähtien ollu tämmönen "elosalama"..ku oppi kävelemäänki niin lähti suoraan juoksemaan. Toimii aina ennenku aattelee ja tempaukset äärimmäisen typeriä. Muutamana esimerkkinä tästä esim.talvella laski pulkkamäessä rattikelkalla toisen lapsen päälle TAHALLAAN..no seurauksena tästä rattikelkka laitettiin varastoon koko talveks. Nyt muutama päivä sitte sama toistu, mutta pyörän kans..ajo omalla pyörällään ohimenevän pyöräilijän kylkeen..väitti että oli vahinko, mutta ei se siltä näyttäny. Pelkään että vielä tapattaa ittensä auton alle. Usein juoksee suoraan pihasta holtittomana tielle eikä ymmärrä pelätä edes autoja vaikka palautettu sisälle miljoonia kertoja ja selitetty että käy tosi huonosti jos jää auton alle. Olis ihan kivä et vois päästää kesällä omalle takapihalle leikkimään, takapihan ympärillä 2 metriset puskat ja sitte semmonen pienempi portti..viime kesänä yritin, mut kiipes portin yli ja hävis ku pieru saharaan :( Jatkuvasti on tosiaan menossa, kiipeilee sopimattomissa paikoissa, juoksee sisällä jne. Itse otin neuvolassa puheeks Ad/Hd:n mahollisuuden ja terkkari oliki mun kans vähä samoilla linjoilla, mutta lääkäri ei niinkään, koska pystyy keskittymään itselleen mieluisiin puuhiin, mutta kai myös Ad/Hd-lapsi pystyy keskittymään itselleen mieluiseen???Kun mieluinen tekeminen loppuu, holtiton meno usein alkaa välittömästi. Kuulostaako tää nyt ihan normaalilta käytökseltä tän ikäselle?Oonko hirvee äiti jos hommaan valjaat?Pakko kai se on ettei tapata itteensä :( Antakaa vinkkejä :)

no sun täytyy ottaa se adhd asia uudelleen esiin 5 vuotisneuvolassa. kun sanot että lapsi puuhailee mieluisia asioita pitkäänkin niin onko tilanne sellainen että ei ole häiriötekijöitä vai pystyykö keskittymään myös jos on muita lapsia/hälinää/tv päällä?
diagnoosin tarvis myös tietoa siitä miten lapsi käyttäytyy ryhmässä, onko lapsi päiväkodissa, kerhossa tms? mitä ohjaajat on mieltä?

Yhteistyössä