Apua vauva puree tissiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Otsoemo

Aktiivinen jäsen
15.04.2008
2 044
0
36
Pojalle puhkesi hampaat jo vajaa 4 kuukauden iässä ja nyt 5 1/2 kuukauden iässä on kamalat pururefleksit. On puraissut tissiä kerran jos toisenkin, mutta eilen purasi niin kovaa, että tuli haava ja nyt sattuu imetys.

Voiko tuolle mitään tehdä? Ei varmaankaan. Säikähdän puraisua aina niin, että poikakin säikähtää reaktiotani ja sitten kiukutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
syytäkin säikähtää, ei rintaa saa purra!

Ei saakaan, mutta miten sen voi opettaa vauvalle. Olen kyllä aina ottanut tissin suusta, kun puree ja sitten on pidetty vähän taukoa syömisestä. Mutta kyllä tuo poika on silti ravittava imettämällä.

Meillä meni niin, että mä vaistomaisesti kiljahdin ja huusin et AUUUUUUUH... vauva siitä pelästyi, alkoi itkemään ja mä en vaan hetkeen antanut rintaa ollenkaan. Sitä katseli ja halusi mut en antanut... näin tein pari kertaa, sit ei enää purrut vaan kun meinasi, niin sit avasikin suun ja liu´utti suusta pois.

Olin aivan ihmeissäni, että niin nopeasti oppi olla purematta. Mut vähän silti välillä jännitti, että mitäs jos puree kuitenkin. Vauvakin ehkä vaistosi sen... silti imetin sen puremajakson jälkeen vielä n. 5 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Meillä meni niin, että mä vaistomaisesti kiljahdin ja huusin et AUUUUUUUH... vauva siitä pelästyi, alkoi itkemään ja mä en vaan hetkeen antanut rintaa ollenkaan. Sitä katseli ja halusi mut en antanut... näin tein pari kertaa, sit ei enää purrut vaan kun meinasi, niin sit avasikin suun ja liu´utti suusta pois.

Olin aivan ihmeissäni, että niin nopeasti oppi olla purematta. Mut vähän silti välillä jännitti, että mitäs jos puree kuitenkin. Vauvakin ehkä vaistosi sen... silti imetin sen puremajakson jälkeen vielä n. 5 kk.

Noh toivotaan, että menee meilläkin sitten ohi. Olen itse tuota samaa yrittänyt, mutta toistaiseksi ilman tulosta.

meillä oli sama homma,hampaat tuli tosi aikasin ja sitte alkoi puremaan.puremista jatkui jonkuaikaa,laitoin aina vaan sormen suuhun ku puraisi nii se loppui sitten ajan kans,tiiä sitte oliko siitä sormesta nyt mitään apua,mutta nyt poitsu 9kk ja ei oo purrut enää.

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Noh toivotaan, että menee meilläkin sitten ohi. Olen itse tuota samaa yrittänyt, mutta toistaiseksi ilman tulosta.

Toivottavasti oppii pian tavasta pois. Muistan kuinka harmitti kun piti pelätä puremista! Ja tosi vähän olin kuullut ennen sitä tosta aiheesta, vaan pelkästään imetyksen ihanuudesta... kun siinä todellakin on myös paljon varjopuolia!!!

Tiedän tunteen liiankin hyvin =(
Minä imetän meidän neitiä (1v) joka on jo pitkäään purrut tissiä imettäessä..välillä on ollut pakko vaan imettää, vaikka rinnanpäät ovat olleet haavoilla...kun tuo tissitakiainen ei huoli tuttia, ei tuttipulloa ei mitään =(
Kyllä olen yrittänyt vierottaa tissistä viimeisen puoli vuotta, mutta on niin lujatahtoinen vauva, että huutaa raivonvallassa kunnes saa haluamansa eli tissin suuhunsa...

Heh, aivan kuin meillä! Tyttö nyt 9kk ja neljä hammasta. Hieno imettää kun vauva on vastassa näin: :kieh: Mutta ei millään haluaisi vierottaakaan vielä...! :heart:

Tietääkö joku muuten, että mitä sitten rintamaidon jälkeen? Pelkkää valion maitoa vai? Ok, oon ehkä hieman tyhmä. :xmas: :D

Mulla oli ina vaan vastassa :kieh: kun hampaita tuli ja lopulta vierotin kun ei jätkä lopettanu sitä pureskelua. Saattoi koska vaan iskee kiinni, ihan kesken kaiken ja sitte jatkaa imemistä. Tai yhen imetyksen aikana monta kertaa.

Yhteistyössä