Apua vaunujen valintaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja briotkiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

briotkiitos

Vieras
Eli haluamme brio happyt, mutta emme osaa päättää miten rakentaisimme ne omat briot. Eli auttakaas meitä.

Mikä runko olis paras?
- Teleskooppiaisainen runko, jossa kiinteet etupyörät
- Taittoaisainen runko, jossa kiinteet etupyörät
- Taittoaisainen runko, jossa kääntyvät etupyörät, jotka saavat lukittua.

Vaunukoppa vai pehmeä kantokassi?

Ilmakumi- vai ilmakennopyörät?

Jos tykkäät shoppailla ja asut kaupungissa, niin ehdottomasti kääntyvät etupyörät. Jos kuljet paljon maalla ja pururadoilla, niin kiinteät etupyörät.

Meillä oli vaunukoppa (ei brion vaunuja) ja tykättii kovasti. Kävi myös sänkynä meillä. Nyt kun vaunukoppa ei ole käytössä, nii ostimme lämpöpussin. Pehmeistä kantokasseista joistain ainakin saa lämpöpussin. Se hyvä puoli siis niissä pusseissa on.

Ehottomasti ilmakumipyörät. Tasasempi kyyti sitten lapsella. Toki pitää pumpata ja joskus saattaa puhjeta. Tosin meillä ei ole puhjennut nyt kolmen vuoden aikana.

Riippuu missä asutte (kerros/omakotitalo), maalla vai kaupungissa, säällä kuin säällä?

Meillä oli aikoinaan Brio Novat kääntöaisalla, isot pyörät joihin ei tarvinnut lisätä ilmaa (mitkä sitten lienevät oikealta nimeltään..)
Hyvät sohjokaduilla + maaseudulla, muttei kovinkaan kevyet/kätevät kaupunkiasiointiin autolla. Siihen hankittiin kevyet rattaat lisäksi.

Pehmeä kantokassi oli meillä hyvä koska olen aika hentoinen äiti. Kova koppa painaa enemmän ja vaatii tilaa autossa.

Asumme pienessä kaupungissa. Nyt rakasta nkyllä shoppailua, mutta voipi olla, että lapseni on sitten en muuten vaunuissa ole- lapsi. Eli shoppailu luultavasti vähenee huomattavasti lapsen synnyttyä. Asutaa rivitalossa, jossa on kyllä hyvät tilat säilyttää niitä rattaita. Autoon pitää rattaita nostella, koska ei kuljeta julkisilla.

Minä vaihoin taas kaikki kolmet emmaljungat brioihin ja briot voittaneet mennen tullen.

Suosittelen ilmakumia, pehmeää kantokoppaa, taittoaisaa.

Meillä brio spin ja ne etupyörät ovat olleet kyllä aivan mahtavat. Oonki ajatellu, että vaihan meidän happyt go:hon. Niin ja spineillä ollaan kyllä päästy ihan purtsilla ja poluilla

Tuossahan tuli, mitä minä suosittelisin. Eli runko kääntyvillä etupyörillä ja pehmeä kantokassi.

Meillä on happy kombit teleskooppiaisalla (kiinteät isot etupyörät,ilmakennot) ja kovalla kopalla. Oon tykänny todella paljon. Ainoa minkä haluaisin vaihtaa on toi aisa,eli jos nyt saisin päättää ottaisin taittoaisalla. Kuljetaan paljon julkisilla ja toi teleskooppiaisa vie esim bussissa selkeästi enemmän tilaa kun taittoaisa,varsinkin kun meidän aisan "kädensija" on sellanen kuminen mihin ottaa kaikki ohittavat vaatteet,laukut ym kiinni.
Kova koppa valittiin kahdesta syystä: 1) asuttiin sillon kerrostalossa jossa vaunut piti säilyttää pyörä-/vaunuvarastossa,mun mielestä oli kivempi että vauva kovassa kopassa jos tartti laskea välillä lattialle rapussa/varastossa. 2)koppa toimii kätevänä "matkasänkynä" vauvalle ja olimmekin alussa paljon vanhemmillani yökylässä..
Kaverillani on muuten samat vaunut kun meillä mutta heillä ilmakumipyörät,ja on nyt vajaan vuoden ajan joutunu pumppaamaan viikottain. Meillä taas ei ole mitään ongelmia ollu pyörien kanssa..

Mikä malli sulla oli? Ja mitkä rattaat sulla nyt?

en muista enää, 750e oli hintaa niillä. niissä oli vaunukoppa ja ratasosa erikseen, ilmakwnnopyörät, teleskooppiaisa ja työntämissuunta oli vaihdettavissa. yks mikä tökki oli se että ku halus vaihtaa työntämissuuntaa nii piti tehdä hirvee työ että sen sai vaihdettua sen työntöaisan toiseen suuntaan. ei oikein pelittäny tekniikka. sama juttu ku piti kasata ne auton perään ja takas, ne jotenki jumitti koko ajan. vaihdoin emmaljunga city crossiin ja en kyllä oo ikinä niin hyviä yhdistelmiä käyttäny kuin ne on. Mäkin oon monenlaisia vaunuja saanu elämäni aikana työnnellä mut mikää ei voita city crosseja.

Mä inhoan kääntyviä etupyöriä muualla paitsi kauppakeskuksien kivilattioilla. Viettävällä tienpinnalla vaunut puoltaa ja niitä saa hartiat pinkeinä ohjastaa menemään suoraan. Etupyörien lukitseminen ei auta, koska ne hetkuu silti aina vähän. Kaupunkien mukulakivillä ne on järkyt ja lisäksi tökkäävät kiinni niihin kerrostalojen syöksytorvien kohdille katuun tehtyihin vesiuriin. Rotvalleja pitää lähestyä varoen, ettei taas tökkää. Mä suosittelen, että shoppailuja varten ostatte pieneen tilaan taittuvat matkarattaat ja normiarkeen vaunut kiinteillä etupyörillä.

Meillä käytössä olleet brio combi, jota nykyään ei valmistetaankaan. Kovassa käytössä ovat oleet ja ei mitään vikaan. Kaupunkikäyttöön sitte meillä on baby jogger mini 4

Yhteistyössä