APUA VAUNUISSA NUKUTTAMISEEN !!!!!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja ZZZZZ
  • Ensimmäinen viesti
ZZZZZ


ELIKÄS JOO, MEILLÄ ON ONGELMA. MIKSI 3 VIIKOINEN EI NUKU VAUNUISSA ? OMITUISTA :/ MUUTEN TYYTYVÄINEN VAUVA JA YÖT NUKKUU HYVIN, MUTTA MUTTA KUN LAITAT PÄIKKÄREILLE VAUNUIHIN, NIIN HÄNPÄ NUKKUU 15 MIN JA KITISEE....SIT HYSSYTTELYÄ....SIT TAAS KITISEE...TÄTÄ RATAA SAA JATKAA VAIKKA HAMAAN TULEVAISUUTEEN....MIKSI ? MIKSI EI JÄÄ VETÄÄ ZZZZZZZ......VAUNUIHIN. EIKÖ OLE VAAN TOTTUNUT? NUKKUU HETI KUN VAUNUJEN KANSSA OLLAAN LIIKKEELLÄ, MUUTEN EI.

HÄNEN ISOSISKONSA OVAT AINA NUKKUNEET HYVIN VAUNUISSA JA PIDÄNKIN PÄIVÄNSELVÄNÄ, ETTÄ VAUNUT JA VAUVAT OVAT = HYVÄ UNI.

NEUVOJA KOKEMUKSI JNE KAIVATAAN.....
 
Meillä tyttö kuuli alusta asti (mahaan siis ) paljon mun laulamista ja syntymän jälkeen se olikin se meidän keino rauhoittaa vauvaa. Ja iltasin yöunille ruvetessa vauvasta asti lauloin hänelle yhtä ja samaa tuutulaulua, ja saman laulun turvin opeteltiin myös vaunuihin. Ja joitakin kertoja lauloin ulkona nukuttamisen aikana ja sitten ei enää tarvinnukaan laulaa vaan nukahti samantien kun kippasi kärryyn.
 
ZZZZ
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
ootko kuullu semmosest et lapsetkin on erilaisia et jos toinen viihtyy vaunuis ja nukahtaa sinne ni toinen ei.. :p

TAIDANPA OLLA KUULLUT:) MUTTA SILTI OMITUISTA MUN MIELESTÄ, HARVASSA VARMAAN TÄLLAISET PERSOONAT. ARVATKAA PALJONKO ANTAISIN, ET MUT LAITETTAS VAUNUIHIN JA KYLLÄ UNI MAISTUIS:)

 
jos vauvalle iskee ahdistus olla niin kaukana äidistä? meillä ainakin tytöllä oli sellainen kausi pienenä. silloin nukahti liinaan jos pihalla oltiin, josta sitten laskin rattaisiin jatkamaan unia. isompana kyllä alkoi taas nukkua vaunuissa ja nukkuu edelleen, 1v11kk.
 
Meillä ei 2 ekaa lasta nukkunut vaunuissa ollenkaan, esikoinen raivos ku mikäki ku joutu vaunuihin ja kakkonene nukkui siellä vain kun ne liikku.
Ei kaikki vaan tykkää kaikesta, kokeile joskus myöhemmin uudestaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ZZZZ:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
ootko kuullu semmosest et lapsetkin on erilaisia et jos toinen viihtyy vaunuis ja nukahtaa sinne ni toinen ei.. :p

TAIDANPA OLLA KUULLUT:) MUTTA SILTI OMITUISTA MUN MIELESTÄ, HARVASSA VARMAAN TÄLLAISET PERSOONAT. ARVATKAA PALJONKO ANTAISIN, ET MUT LAITETTAS VAUNUIHIN JA KYLLÄ UNI MAISTUIS:)
Älä huuda, jooko :) Ei nyt niinkään harvassa ole. Meidän tyttö oli just tuommonen. Ei siinä muuta kuin äiti lenkille pihalle ja isommat mukaan.

Meil jopa lasitettiin parveke sitä varten kun kuvittelin nukuttavani vauvaa siellä. Mut ei. ;) Neiti nukkui vain liikkuvissa vaunuissa, ja sit nukkuikin vaikka 2 tuntia kun joku jaksoi työntää.

Oletko kokeillut nukkuuko sängyssä päikkäreitä? Meil nimittäin jossain vaiheessa oppi puolen tunnin tirsat ottamaan pinniksessä, vaunuissa ei kertaakaan nukkunut itekseen.
 
meillä kans aluks oli tollasta,tuntu että vietin ekan kolme kk pihalla joko lenkillä-vaunut liikkeesä tai hyssyttelemässä...nyt kun tyttö 6kk ni nukkuu 2*2-3h unet ulkona vaunuissa ja melkein vaan jos vaunut on paikallaan...niin ne jutut vaihtuu,tsemppiä ja sitkeyttä,se helpottaa ajallaan...
 
Meillä poika syntyi kesällä ja olin jo suunnitellut vaunulenkkejä ihanassa auringonpaisteessa joka päivä, mutta kuinkas kävikään. Melkein koko kesä oltiin sisätiloissa, poika huusi vain päivästä toiseen ja vaunuihin kun laittoi niin huuto vain yltyi. Meillä tähän syynä refluksi, mutta on varmasti vauvoja jotka vaan ei yksinkertaisesti tykkää olla vaunuissa. Oon myös kuullut semmosta että vauva saattaa tuntea olonsa turvattomaksi kun vaunut heiluu. Eli kokeileppas laittaa vauva sinne vaikka niin että peittoja sivuille ettei heilu niin paljoa. Voimia :hug:
 
vakkari harmaana
sillo ku mun poika oli vauva, nii vaunuissanukkuminen oli just tuommosta, kunnes laitoin lämpömittarin vaunuihin, ja kas kas. Sillähän oli kuuma! Eli olin laittanu liikaa vaatetta. Voiskos tämmönen olla teidän ongelma?
 

Yhteistyössä