Apua! Väärä viitenumero!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähläri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sähläri

Vieras
Maksoin laskuja netissä ja laitoin vahingossa sähkölaskuun väärän viitenumeron! Paperit oli sillee päällekkäin, enkä yhtää huomannu laittavani tietoja kahdesta eri laskusta! Minnekäs se raha nyt menee? Tilinumeron vai viitten mukaan? Mitä nyt voi tehdä? Hyvänen aika, että mä osaan sählätä!!

Tämä on nyt mun mielestä, mutat voi tietenkin olla väärässäkin.
Eli jos tilinumero on oiekin, niin menee sit oikeaan osoitteeseen.
Mutta heillä on varmaan automaattinen tuo laskutus, joten viitteen mukaan näkee ketä on maksanut, joten kun sillä viitenumerolla ei ole laskua maksettu, niin voi muistutus tulla.
Mutta kun ilmoitat sinne ja selität asian, niin homma taitaa hoitua.

Rahat toki menee tilinumeron mukaan perille, mutta sähköyhtiösi ei tiedä kuka laskun on maksanut, koska ne katsoo vain viitenumeroita. Eli kannattaa huomenna soittaa yhtiöön, nyt heti maksusuorituksesi on helpompi jäljittää kuin myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mulla ainaki pankkiohjelma ilmottaa että väärä viitenumero. Eli en voi loppuun asti viedä sitä maksua.

Se ilmoittaa vain jos on lyöntivirhe (viimeinen numero viitenumerossa on tarkistusnumero). Mutta jos ottaa toisesta laskusta viitenumeron, se menee kyllä läpi.

Minä onnistuin kerran tekemään sellaisen lyöntivirheen, että tarkistusnumero piti paikkansa. Asia hoitui kun soitin asiakaspalveluun, jolloin he osasivat etsiä maksuani sillä virheellisellä viitenumerolla.

Meillä kävi kerran niin että vaimo maksoi minun laskun omalla nimellä ja kaiken lisäksi väärällä viitteellä. Mutta soittamalla asia selvisi kun aikansa penkoivat omia tilitietoja kun maksun päivämäärä oli tiedossa.

Eli soittoa sinnepäin.. huuh, toivottavasti hoituu! Tilinumero onneks meni oikein! Tollanen varoitus olis hyvä!
Huomasinpa pistäneeni väärän summankin.. Muutaman euron liikaa.

Tilinumeron perusteella maksu ohjautuu.
Kannattaa soittaa firmaan. Ota soittaessasi esille maksun tiedot; tilinumero mihin maksoit, maksupäivä, summa ja viite jolla maksoit. Rahat eivät välttämättä seuraavana päivänä vielä näy saajalla, mutta aina kannattaa soittaa mahdollisimman pikaisesti.

Yhteistyössä