Apua ummetukseen!!

Olen siis nyt raskausviikolla 17 ja ihan järetöntä tämä mun ummetus! Eli nyt on mennyt silleen että on monta päivää (melkein jopa viikon) ummetusta, että ei yksinkertaisesti tuu mitään... ja maha on sitte kipeä! No sitten ihan yks kaks maha meneekin ruikulille!! Ja taas tämän jälkeen ummetusta.... onko muilla ollut tällaista ongelmaa??

Kaiken lisäksi mulla on jatkuvaa kipuilua tuossa oikealla puolella mahaa, alhaalta ja säteilee jonnekin navan kohdalle saakka... sellasta ihme pistelyä.. ei kuitenkaa sellasta repäisykipua millasta yleensä alkuraskaudessa on. Johtuuko tämäkin sitten mun huonosti toimivasta mahasta.. vai olisko jotain liitoskipua ja kohdun kasvukipua?

Mulla on ennestään 5- vuotias poika, mutta tämä raskaus on kyllä ollut ihan erilainen... paljon "vaivaisempi"... :whistle:

Niin ja neuvolaan olen kyllä soittamassa, mutta olisi kiva vaihtaa kokemuksia muiden äitien kanssa! =)
 
Itsellä ihan samanlaisia ummetus-/ruikulikokemuksia =) Ja minulla ne johtuu yksinkertaisesti tuosta raudan käytöstä. Ummetukseen auttaa kahvimukillinen vaikka se ei maistuisikaan ja ruikuliin kuidut. Mutta enpä oo itsekään saanut mahaa toimimaan tasaisesti, oon vain opetellut elämään sen kanssa.
 
NO HEIPS!!

Minä kärsin aikoinaan ummetuksesta, ja tuo viikko ei ollu vielä mitään, saatto mennä 2ki viikkoa :eek:
Oon alkanu syömään gefilus jugurttia ..kapseleita ym... en siihen ummetukseen vaan muuten, mutta oon hoksannu että kakka tulee nykyään päivittäin tai jopa 2 kertaa.. mitään muuta syytä sille en keksi kuin gefiluksen. Senki hoksasin kun ukkoni sanoi että hänellä gefilus vaan vetää ruikulimmaksi mahan kun lääkäri oli käskenyt antipiootin kans sitä syödä.

Eli yksi kokeilemisen arvoinen.. ei ny välttämättä auta heti päivässä mutta.. suosittelen.
En ny tarkota että pitää purkki tolkulla vetää, mulla ny vaan on aina gefilusta jollain muotoa, ja syön jugurttia kun sitä tekee mieli.. tai kapselin otan jos sattuu olemaan ,ni ruuan yhteyvesä ja kun muistan.
 
Mullakin oli viime neuvolassa hemoglobiini laskenut 117.. en silti syö rautaa, ei kuulemma ihan vielä tarvi. Soitin just neuvolaan ja siellä meinasivat että mahakipuili voi hyvinkin johtua ummetuksesta ja kehoitti hakemaan apteekista Levolac nimistä lääkettä ummetukseen, suolisto ei kuulemma totu siihen niin sitä voi tarvittaessa ottaa. Ja sitten tuoreita luumuja, persikkaa, omenaa, porkkanaa lisätä ruokavalioon... kasviksia lisää. On kyllä inhottava vaiva! Ostin kyllä kaupasta vauvojen luumusosetta, ku en saata pussiluumuja syödä! :D 2 viikon päähän varattiin mulle vielä neuvola lääkärille aika, katotaan sitte onko ummetus helpottanut.

Sanoin vielä neuvolan tädille, että ku huolettaa miten se vauva jaksaa ku äitillä maha kipee koko ajan, niin vauva on kuulemma hyvässä turvassa siellä kohdussa, vaikka monesti jotkut äidit voi vieläkin pahemmin.... =) sekin helpottais ku alkais jo tuntumaan vauvan liikkeet! Jotain epämääräistä välillä tuntuukin, mutta en ota vielä selvää onko ne vauvan potkuja vai jotain ilmakuplia...... Tuota gefilusta voiskin vielä kans kokeilla! Kiitos vastauksista!
 

Yhteistyössä