Apua.. ulosotosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirsikka"

Vieras
En siis ole varma, mutta mun ulosotto velat siirtyi takaisin velkojalle, ja nyt ei pitäis olla mitään ulosotossa. Olen tehnyt sopimuksen velkojan (intrumin) kanssa, ja maksanutkin ihan ajallaan mun erät.
nyt alkoi vaan mietityttää, että viekö UO kuitenkin mun kesälomarahat?
Sen muistan, että jos mogaan ton maksu suunnitelman, niin kaikki siirtyy takas ulosottoon, ilman varoitusta.
mietin myös sitä, miten aikaisin UO:n pitää ilmoittaa siitä, että vie jonkun osan lomarahasta?

KIITOS :)

Nokun joku sano mulle, että esim mahdolliset veronpalautukset se saattaa viedä.
noi oli siis aikaisemmin ulosotossa, mutta ne siirrettiin varattomuuden takia takaisin velkojalle. Nyt olen kotihoidontuella, ja maksanut pieniä eriä pois. Mietin vaan noita mun lomarahoja. Sais ainakin tarjottua lapsille mahti kesäloman.. VAikka meinaankin niistä maksaa isommat erät velkaa pois :)

Kysyit samaa asiaa viime viikolla ja edelleen vastaus on sama eli ulosotossa ei ole mitään vaan velka on siirretty takaisin intrumille.Maksat intrumin kanssa tekemäsi sopimuksen mukaisesti niin se on siinä.

"Passiivirekisteri

Silloin kun velalliselta ei löydetä ulosmitattavaa omaisuutta tai tuloa, ulosottoasian vireilläolo päättyy normaalisti varattomuustodistuksen antamiseen. Velkoja voi kuitenkin pyytää, että mahdollisen varattomuus- tai varattomuus- ja tuntemattomuusesteen jälkeen hänen saatavansa merkitään passiivirekisteriin. Passiivirekisterissä olevassa asiassa ei tehdä aktiivisia perintätoimia eikä asia rekisteröinnin aikana ole ulosotossa vireillä. Jos velalliselle kuitenkin rekisteröintiajan kuluessa ilmaantuu ulosmitattavaa omaisuutta (esim. veronpalautus), se ulosmitataan sellaisen saatavan hyväksi, joka on passiivirekisterissä. Passiivirekisteröinti on voimassa kaksi vuotta estetodistuksen päivämäärästä."

htt p://www.oikeus.fi/4350.htm

[QUOTE="vieras";23917958]Kysyit samaa asiaa viime viikolla ja edelleen vastaus on sama eli ulosotossa ei ole mitään vaan velka on siirretty takaisin intrumille.Maksat intrumin kanssa tekemäsi sopimuksen mukaisesti niin se on siinä.[/QUOTE]

Itseasiassa en ole tästä mitään kysynyt täällä.

olisin vaanhalunut tietää, miten aikaisin uo ilmoittaa??
Mutta, siis tuo veronpalautus homma oli ihan tiedossa..