Luottotiedoista?? Pika-apua, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nyt harmaana"

Vieras
Mä olen hoitanut maksuasiani ok. Kerran pääsi tv-maksu ulosottoon, siis nyt syksyllä. Maksoin sen heti kun sain maksulapun ulosotosta. Eli se ei jäänyt sinne roikkumaan.
Muuten olen maksanut laskuni ajallaan ja ollut "mallikelpoinen".

Oon tilannut niin Ellokselta, H&M:ltä tiliin tavaraa ja kaikki sen puolin ok.

Nyt hain joustoluottoa Nordeasta. Ei isoa summaa, mutta pienen summan kuitenkin. Pankkineuvojani soitti äsken että mun tiedoissa näkyy joku merkintä. ei osannut sanoa mikä mutta ajankohta on syksy.

Nyt mietinkin, että vaikka mulle sieltä ulosotosta sanottiin ettei siitä mitään maksuhäiriömerkintöjä tule jos maksan sen eräpäivään mennessä niin voiko olla että pankeilla on herkemmät haut ja näkevät tämän merkinnän että tv-lupa on mennyt UO:n kautta.

[QUOTE="vieras";22893972]Tarkasta tietosi tuolta:
https://www.omatieto.fi/luottotiedot/Aloitus.jpf?raportti=1

Siinä puhutaan vaan maksullisesta, mutta kerran vuodessa se on maksuton.[/QUOTE]

Mä kävin jo siellä, en löytänyt mitään maksutonta. Täytyy mennä kotiin ettii pankkitunnukset että pääsen tsekkaan.

Mä vaan mietin, että eikö noi postimyyntifirmat tsekkaa kanssa noi maksuhäiriömerkinnät. Mä oon kuitenkin saanut ihan nyt joulukuussa kun tein uuden tilin niin tiliin ostaa niistä!!??

Miten voi tarkastaa omat luottotiedot?
Omat luottotiedot voi tarkastaa käyttämällä lakisääteistä tarkastusoikeutta.
– Lakisääteinen tarkastusoikeus on veloitukseton kerran 12 kuukaudessa.
– Sen voi tehdä käymällä Asiakastiedon kuluttajaneuvonnassa osoitteessa Työpajankatu 10 A, 5. kerros.
– Kuluttajaneuvonta on avoinna arkisin kello 9.00 - 15.30.
– Tietoja tarkastavan on todistettava henkilöllisyytensä henkilöllisyystodistuksella, ajokortilla tai passilla.

Lakisääteistä tarkastusoikeuttasi voit käyttää myös lähettämällä postitse tai faksaamalla vapaamuotoisen kirjallisen pyynnön Asiakastietoon. Pyyntöön mukaan tulee liittää henkilötunnus, kotiosoite, omakätinen allekirjoitus ja nimenselvennys sekä selkeä kopio henkilöllisyystodistuksesta, jossa on allekirjoitus.

Nordealla (ja varmaan muillakin pankeilla) on varmaankin jotkut omat rekisterinsä ja kriteerinsä, joita ei aina pysty ymmärtämään. Itse yritin saada 500e korotusta joustoluottooni, jota siis oon jo maksanut pois monta tonnia, mutta en saanut. Ei mitään hajua, miksi, kun eivät itsekään osanneet sanoa syytä. Ikinä mulla ei ole mitään ulosottoon mennyt, pari kertaa omaa huolimattomuuttani perinnän kautta mennyt lasku. Ja tulotkin on kasvaneet sen jälkeen, kun ton ison luoton oon saanut.
En ymmärrä, en..

Mä olen ymmärtänyt että noilla pankeilla on juuri joku oma asteikko eri ihmisille käytössä jonka mukaan ne voi myöntää lainaa lisää tai lyhennysvapaita ja tietty marginaali on paremmille ihmisille alhaisempi kuin huonoille. JTällainen rekisteri oli aikaisemmin vain yrityksille mutta ne laajensi sitä yksityishenkilöihin.

Mä vaan tänään sain soiton siltä pankkitädiltä että katotaan mitä hän voi tehdä asian hyväksi. Sillä kyllähän asiakastiedosta olis jo kirje tullut mulle jos tämä ko. merkintä sinne elokuun puolella on tullut. Pankkitäti vaan sanoi mulle, että älä huoli, ne kyllä poistuu sieltä aikanaan.

Mutta enpä vielä stressaa, sillä maksuasiani olen hoitanut ok ton lipsahduksen jälkeen. Siinäkin oli niin kommunikointivikaa mulla ja mun miehellä. Mä kun sanoin, että ne tv-luvat täytyy maksaa ja se sanoi, että eihän meillä ole tv:tä. Sanoin, että sitten teet ilmoituksen jossa sanotaan että tv on heivattu helvettiin. Ja se sanoi että tekee... eikä tehnyt ja sitten kun viimeinen mahdollisuus oli maksaa vielä viestintävirastoon niin kysyin että mitenkä asia on ja se sanoi että joojoo... mut ei tehnytkään ja seuraavaksi tuli kirje ulosottovirastosta! Ja heti maksuun...

Yhteistyössä