Apua työttömyyskorvauksen hakuun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua :(

Vieras
Mulla on tuottamaton yritys ja kotihoidontuki nyt ainoana tulona.
Eikä tässä auta enää kituutella :( Yritystoiminta (toiminimi ) siis lopetettava ja haettava työttömyyskorvausta.

Mutta miten ja missä järjestyksessä? Lopetan toiminimen, ja marssin työkkäriin? ja sen jälkeen ilmoitan Kelalle että kotihoidontuki lopetettava?

Kotihoidontuki on 490 e /kk, työmarkkinatuki 800 e lapsikorotuksen kanssa.....
Ja noita yritystoiminnan tuotteitahan voi käsittääkseni tehdä verottomanakin (?),jos tulot ovat tyyliin 100 e /kk....

Miksi et jo ennen toiminimen perustamista ottanut tätä huomioon? Toimeentulotukea et ainakaan saa päätökstä työkkärirahoista odotellessa. Toivottavasti sulla on hyvä tai edes kohtuulliset tulot omaava mies.

Olen ottanut huomioon kyllä ja tiesin että on riski olemassa..
Osaako joku muu auttaa? Ei tarvitsisi viikonloppua murehtia, maanantaina lähden kyllä selvittämään asiaoita..

Pidä se kotihoidontuki voimassa, koska se kai vain vähentää noita muita tuloja, ei estä niitä. Ainakin ansiosidonnaisessa kotihoidontuki vähennetään mutta ei kuntalisä.
Parasto olisi jos etsisit töitä puoleksi vuodeksi niin saisit paremmat tuet siis ansiosidonnaisen.

Jos ei ole hyväpalkkaista miestä, niin menisin myös sossun luukulle kysymään apua.

Käsittääkseni saat kyllä työttömyystukea, vaikket olisikaan maksanut Yrittäjäin työttömyyskassaan.
Tämä saattaa olla vanhentunut tieto, mutta joku vuosi sitten ainakin oli olemassa talousapupuhelin, joka auttaa vaikeuksiin joutuneita pienyrittäjiä. Numero oli silloin 029 007 4990

Miten kauan yritys ollut? Jos on ollut 3v ja sen jälkeen lopettaa niin on oikeutettu Kelan peruspäivärahaan. Niin mulle sanottiin. Ite lopetin yrityksen vuosi sitten. Ensi pitää lopettaa yritys ja olla sieltä Kaupparekisteri(?) ilmoitus että yritystoiminta päättynyt. Kelan sen vaatii ns tositteeksi. Eikä mulla ainakaan ollu mitään vaatimusta että olisi pitäny olla maksuja yrittäjien työttömyyskassaan

Kiitos vastauksista.
Työmarkkinatuki on kyseessä siis.

MUN MIELESTÄ riittää että lopetan toiminimen ja ilmottaudun työttömäksi. karenssii ehkä 2 vkoa?
En tiedä :/

Yhteistyössä