apua! tuun just hulluks tän korvan kans!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kultapossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kultapossu

Jäsen
24.03.2010
463
0
16
Mitä kotikonsteja ois että saan tän korvakivun hukkaan?! korvakäytävän tulehdus on ja siihen mulla on korvatippoja jota pitää laittaa 3 kertaa päivässä, ja sitte on panacodia jota 1-2 kertaa päivässä... Otin joskus puoli 12 aikaan tänään panacodin ja se autto melkeen heti, mutta nyt on taas ihan jumalattoman kipee korva ja leuka....! hyvä ettei itku pääse ku sattuu... viime yönä heräsin klo 4 aikaan enkä saanut enää nukuttua korvakivun takia.
Panadol ei auttanu paskan vertaa.

Valkosipulista kuulin että se auttais (kun laittaa valkosipulin kynnen palasen tohon korvan alkupäähän.. en tosin tiiä minkä tyyppiseen korvatulehduskseen auttais) mutta mulla se vaan kirveli ihan hirveesti ja tuli korva vaan kipeemmäks..

Mitä mä teen :'(

Voitko ottaa vähän useammin niitä särkylääkkeitä? Lisäks buranaa? Vai ootko raskaana, kun panadolia oot ottanut? Jos jatkuu vaan tollasena niin marssit päivystykseen ja VAADIT tehokkaampia lääkkeitä!!

Paranemista ja hali!

Mitenkähän sulla on korvatippoja jos on välikorvan tulehdus? Onko ollenkaan antibioottikuuria? Tipat on mun mielestä korvakäytäväntulehdukseen, tai ainakin mulla ollu näin. Ota Panacodin "väleihin" Burana 600 tai 800 ja mee uudestaan tohtoriin jos ei auta. Noi puuduttavat korvatipatkin on kyllä hyviä :hug:

oho siis korvakäytävän tulehdus mulla on...

niin ja oon raskaana että buranaa ei käy ottaa... :(
musta tuntuu et mun hermot hajoaa just tän korvan kans. leukaan sattuu niin ettei kiinnosta kohta enää syödä mitään. ketuttaa. mietin vaa minkälainen ens yöstäki tulee ku tuskin saa taaskaan nukuttua...

Alkuperäinen kirjoittaja kultapossu:
hmm minkä merkkisiä noi puuduttavat korvatipat on ? saako niitä ilman reseptiä?

saa mutta vain yliopiston apteekit valmistaa niitä ja myy niitä.. enään ei siis normi pikku apteekeista niitä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
noin kipeä niin soitat uudelleen tk:hon

oon käyny jo 2 kertaa lääkärissä. eka kerralla (toissapäivänä) sano että ehkä lievästi tulehtunut, mutta ei ollut varma. Anto korvatipat. No eilen kävin uudestaan illalla kun paheni vaan eikä panadol auttanut. sitten katto lääkäri taas ja sano että se on ihan turvonnut jne toi korvakäytävä, ja tulehtunut. ja määräs panacodia, mutta ei oikeee muuta kuulemma voi tehä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita päivystykseen ja sano ettet kestä kipua enää. Onkohan se tulehdus edennyt pidemmälle kun ei enää tipat auta...

hmm no oon vasta pari päivää käyttänykki noita tippoja, että en tiiä pitäskö niitten näin äkkiä auttaakkaan...?

vitsi luulin jo että siitä valkosipulista olis ollut apua, kun monet sitä niin kehu... ärrrr... oispa nyt joku hyvä kotikonsti ... :(

Soita päivystykseen ja sano ettet kestä kipua enää. Onkohan se tulehdus edennyt pidemmälle kun ei enää tipat auta...

hmm no oon vasta pari päivää käyttänykki noita tippoja, että en tiiä pitäskö niitten näin äkkiä auttaakkaan...?

vitsi luulin jo että siitä valkosipulista olis ollut apua, kun monet sitä niin kehu... ärrrr... oispa nyt joku hyvä kotikonsti ... :(

Mulla kun oli viimeksi korvakäytävän tulehdus, niin autto vuorokauden päästä niin ettei korvakipua ollut! Ne tipathan ei auta jos välikorva on tulehtunut.

buranan sivuilta:

"Parasetamoli on turvallisin kipulääke raskauden ja imetyksen aikana. Tulehduskipulääkkeet (kuten ibuprofeeni) voivat sen sijaan vaikuttaa sikiön kehitykseen ja lisätä keskenmenon  riskiä. Niitä ei tule käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella ollenkaan ja kahdella ensimmäiselläkin kolmanneksella vain lyhytkestoisesti ja pienimmällä mahdollisella annoksella. "

buranan sivuilta:

"Parasetamoli on turvallisin kipulääke raskauden ja imetyksen aikana. Tulehduskipulääkkeet (kuten ibuprofeeni) voivat sen sijaan vaikuttaa sikiön kehitykseen ja lisätä keskenmenon  riskiä. Niitä ei tule käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella ollenkaan ja kahdella ensimmäiselläkin kolmanneksella vain lyhytkestoisesti ja pienimmällä mahdollisella annoksella. "

Näin. Eli hyvin voit ottaa tabletin tai pari, ei niistä haittaa ole.

buranan sivuilta:

Näin. Eli hyvin voit ottaa tabletin tai pari, ei niistä haittaa ole.

mutta "voivat vaikuttaa sikiön kehitykseen ja lisätä keskenmenon riskiä".

joten ei kiitos. En haluu kyllä minkäänlaista riskiä ottaa..
Ja uskon että tähän ei mikään "pienin mahdollinen annos" varmaan auta... :/

no juu soitin tk:n ja kysyin että mitä voin oikeen ottaa tai voiko noita panacodeja ottaa enemmän kun ei tästä oikeen mitään tuu... niin anto nyt sit uuden ajan lääkärille. puoli 7 sinne siis.
toivottavasti nyt jotain saakeli sais....

Mulla ei mikään muu ole tuossa tapauksessa auttanut kuin korvan imeminen ja sit sinne sisälle on laitettu sellaista liilaa ainetta.

Tuo on hirveetä.... Mullakin oli viimeksi korvatulehdus kun olin raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Mulla ei mikään muu ole tuossa tapauksessa auttanut kuin korvan imeminen ja sit sinne sisälle on laitettu sellaista liilaa ainetta.

Tuo on hirveetä.... Mullakin oli viimeksi korvatulehdus kun olin raskaana.

imeminen? mutta eikö se ois sit jos se on tärykalvossa tms se tulehdus..

mulla siis korvakäytävässä, olin kirjottanut väärin tohon ekaan viestiin...

Yhteistyössä