Apua todella kaipaan

kypärämyssy

Jäsen
18.10.2006
96
0
6
Rakkaat siskot, nyt tarviin apua. Siis olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta pian vuoden päivät (meillä entuudestaan jo yksi lapsi,ei tuolloin ongelmaa raskautumisessa). Odotettua vauvaa ei vain kuulu, keväällä tosin sain keskenmenon. Välillä on outoja vuotoja kesken kierron, ne kestävät vuorokaudesta muutamaan vuorokauteen. Kierto on todella epäsäännöllinen 25-32vrk:tta. Ovistestit on käytössä. Olen käynyt gynekologilla kaksi kertaa kuluneen vuoden aikana (on ultrattu,otettu papa, klamydikokeita ymsymsyms.) mistään ei löydy mitään. Onko muilla kakkosen hankkiminen ollut hankalaa? Ja jos on niin mistä on apua raskautumiseen löytynyt. Gynen mielestä nyt vaan odotellaan :headwall:

Mulla oli vähän vastaavanlainen tilanne muutama vuosi sitten. Kävin lääkärissä ja sain kiertoa säännöllistävää lääkettä. Tämän jälkeen yritettiin vielä n. 6 kk, jonka jälkeen tärppäsi :). Olin jo tuossa vaiheessa aikeissa hakeutua jatkotutkimuksiin (aika varattununa, mutta sittenhän sen peruin :)). Alkoi nimittäin usko mennä ja ei joka kuukausittainen testaaminenkaan enää huisin hauskaa ollu. Mutta lopulta tuli tulosta!

Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Mulla oli vähän vastaavanlainen tilanne muutama vuosi sitten. Kävin lääkärissä ja sain kiertoa säännöllistävää lääkettä. Tämän jälkeen yritettiin vielä n. 6 kk, jonka jälkeen tärppäsi :). Olin jo tuossa vaiheessa aikeissa hakeutua jatkotutkimuksiin (aika varattununa, mutta sittenhän sen peruin :)). Alkoi nimittäin usko mennä ja ei joka kuukausittainen testaaminenkaan enää huisin hauskaa ollu. Mutta lopulta tuli tulosta!

Minulle ei ole lääkäri ainakaan vielä edes ehdottanut kiertoa säännöllistävää lääkettä, hänen mukaansa kyse on vain ajasta, koska yksi lapsi jo on :kieh: Vuoden vaihteessa on tarkoitus jälleen käydä, mikäli en sitä ennen tule raskaaksi. Pitkää piinaa on vaan tämä odotus, tuntuu, että hulluksi tulee. Nyt alkaa todella tajuta, että lapsia ei tehdä vaan ne saadaan! Tuntuu vain niin ihmeelliseltä kun esikon kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Ehkä lääkäri sen takia vielä odottelee, ettette ole sitä maagista vuotta yrittänyt, tulematta raskaaksi. Se kai on se raja, jonka jälkeen lääkärit toteaa että joku saattaa olla häikkänä.

Alkuperäinen kirjoittaja kypärämyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:

Minulle ei ole lääkäri ainakaan vielä edes ehdottanut kiertoa säännöllistävää lääkettä, hänen mukaansa kyse on vain ajasta, koska yksi lapsi jo on :kieh: Vuoden vaihteessa on tarkoitus jälleen käydä, mikäli en sitä ennen tule raskaaksi. Pitkää piinaa on vaan tämä odotus, tuntuu, että hulluksi tulee. Nyt alkaa todella tajuta, että lapsia ei tehdä vaan ne saadaan! Tuntuu vain niin ihmeelliseltä kun esikon kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Joo, siis mulla oli paljon epäsäännöllisempi kierto kuin sulla: heitteli 30-70 välillä..

Yhteistyössä