APUA! Tietokone herjaa koko ajan jotain "Critical Erroria" ja jotain et RAM-muisti vähissä ja niin edelleen...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei anna aukaista juuri mitään ohjelmia, hetken pystyn olemaan netissä Explorerin kautta (Mozillan kautta ei päästä) ja sitten tää taas lyö tietokoneen kiinni. Mitä ihmettä mun pitää tehdä, jotta tää alkaisi jälleen toimia?! Olen muka suorittanut nuo ohjelmat, mitä tämä kehottaa tekemään (tarkistaa jotain et missä tää vika on, esim. C-asema kuulemma ihan täynnä ja niin edelleen) mutta ei siitä mitään apua ole! Pitäisi muka kirjoittaa sähköpostiosoite ja jokin koodi tuohon, jotta se suorittaisi homman loppuun ja sehän maksaa ties kuinka monta dollaria.

Nyt olis siis hyvät neuvot tarpeen!!!
 
Siis mikä nyt neuvoo tarkistamaan ja mitä? Oletko ajanut jotain skanneriohjelmaa jossain nettisivulla ja se nyt herjaa jostain?
Ne "ilmaiset" tietoturvaskannaukset aina muka löytävät jotain vikaa ja sitten pitää maksaa korjauksesta jotain. Itseasiassa mitään vikaa ei koskaan ole ollutkaan mutta nuo huijausohjelmat vain väittävät niin.
 
"vieras"
Joku Windows Skan -ohjelma siis neuvoo tarkistamaan, sanoo että Computer hard drives IN DANGER, RAM memory IN DANGER ja niin edelleen. Kun en maksa niin nämä ongelmat eivät tämän mukaan poistu, vaan tämä nyt vain sammuttelee konettani vähän väliä. Miten tästä ongelmasta pääsee eroon? Ohjauspaneelin kautta katsottuna mulla on kyllä vielä vaikka kuinka paljon tilaa koneella, mutta tämä "ohjelma" nyt estää mua toimimasta normaalisti, miten sen saa pois?!!
 
[QUOTE="vieras";23002734]Miten tästä ongelmasta pääsee eroon?[/QUOTE]
Jos tietokoneen uudelleenkäynnistys ei poista ongelmaa niin onnittelen vittumaisen haittaohjelman imuroimisesta koneellesi.
Useimpia tämän tapaisia haittaohjelmia voi olla todella hankala saada poistettua koneelta ja homma vaatii jo vähän parempaa järjestelmien tuntemista.
Mutta toivotaan että reboot auttaisi.
 
"vieras"
Keitä pannullinen kahvia ja varaa ilta aikaa.

Avaat koneen vikasietotilassa.
Kopioit kaikki omat tarpeelliset tiedostosi sieltä ulkoiselle kovalevylle (valkuvat, musiikit, sähköpostiosoitteistot, koulutehtävät ym ym)
Otat esiin windows-palautuslevyn
Vikasietotilasta valitset ohjauspaneelin kautta tehdasasetusten palauttamisen. Teet sen.
Lataat kunnollisen palomuurin ja virustorjunnan ja pidät ne päivitettynä etkä lataa koneelle mitään mistä et ole varma.
 
nörtti84
Elikkäs poistat sen kansion nimeltä system32, sen jälkeen sammuta kone.
Odota 30minuuttia ja käynnistä uudelleen, itse olen pariin otteeseen tehnyt näin ja aina korjannut kaikki hitaukset jne. T. Make
 
[QUOTE="vieras";23002869]triplaisä, lulz. Oletko samanlainen kuin se ukko siinä Lidlin mainoksessa?[/QUOTE]
Kumpaa ukkoa tarkoitat? Sitä "onks tähän tullu reikä"- vai se "tää on poliisijuttu"-äijää? Ehdottomasti jälkimmäinen.
 

Yhteistyössä