Apua testien tulkintaan

• Viestiketjun aloittaja jeppis
  • Ensimmäinen viesti
jeppis
Pakko kirjoittaa nyt tänne kun jostain syystä en ole viikkoon päässy kirjautuun kotikoneelta sisälle keskusteluihin, ottaa päähän!!!

Mutta, ihmettelen siis tällaista kun sain kp 15 ovisplussan, jonka jälkeen se haaleni eikä sitä enää näkynyt pari päivää oviksen jälkeen.

Nyt tein huvikseni taas ovistestin (joo, on vähän tylsää) ja se näyttikin välittömästi tosi vahvaa plussaa, testiviiva on vahvempi kuin kontrolliviiva!
Nyt kp22/25-31.. Voiko olla toinen ovis, raskaanako vai mitä ihmettä???

Tein myös raskaustestin mutta se näytti puhdasta negaa.
Voiko olla mahdollista että ovistesti näyttää raskauden mutta raskaustesti ei vielä? Tämän viikon olen ollut käsittämättömän väsynyt, en nuku koskaan päiväunia ja nyt olen joka ilta nukahtanut heti töiden jälkeen päikkäreille. Mutta ei kai raskausoireet voi noin aikaisin näkyä?

Laitan kuvan tähän jos osaan, Ylempi siis se raskaustesti nega ja alempi se ovistesti.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3650254.jpg

Kx3
Raskaustesti näyttää kyllä yleensä plussan aikasemmin mun tietääkseni. Mutta outoa on, että ovistesti on plussa. Kokeile raskaustestiä uudestaan parin päivän päästä. Tiedän, että odottaminen on hirveetä, mut en osaa muuta neuvoa.

Kx3
Raskausoireita en usko että on, jos raskaustesti on nega. Oireisiin tarvii yleensä sen verran hormonipitoisuuksia, että testissäkin näkyy. Ellei tekemäsi raskaustesti sitten ole viallinen (mikä ei oo kovin tod.näk., kun siinä kuitenkin on kontrolliviiva).

Ovistesti voi näyttää raskauden aikaisemmin kuin raskaustesti. Ovistesti reagoi sekä raskaushormoonin että siihen ovulaatio"hormooniin". Raskaustesti taas hakee vain raskaushormoonia.

Olet aika aikasessa tuon testaamisesi kanssa ja jos raskaana olet ei ole ihme ettei raskaustesti vielä näytä mitään. Nyt vaan malttia ja pidetään peukkuja! =)

Ja raskausoireet voi alkaa heti kun alkio on kiinnittynyt ja alkio kiinnittyy kohtuun n. 6-8 vrk:ta hedelmöityksestä. :)

Mulla oli kanssa yks kierto silleen, että eka luulin, että on ovisplussa kp 16 ja sitten sainkin vahvan plussan vielä kp 23. Ovistestit saattavat näyttää aikaisemmin raskauden. En ollut raskaana, vaan se oli sitten joko ovisplussa tai kemiallinen raskaus. Tärppikierrossa minulla tärppäsi muistaakseni kp 24.. Tosin kierrotkin oli paljon pidemmät kuin sinulla. Odota pari päivää ja tee uudestaan r-testi. Saattaa hyvinkin olla, että on tärpännyt! =)

jeppis
Kiitos vastauksista. Joo siis ei ollut tarkotustakaan testata raskautta nyt,
testailin huvikseni vain sitä kun ovistesti on aina näyttänyt haamua ennen ovista ni ajattelin
kokeilla et mitä se näyttää viikko oviksen jälkeen et tuleeko vieläki haamu vai ei mitään,
ja sit sieltä pamahtikin toi vahva viiva. Ja se tuli tosiaan heti jo ennen kontrolliviivaa, kun normaalisti se ovisplussan viiva on ilmestyny hitaasti kontrolliviivan jälkeen.

Noh, eipä kait muuta ku odotellaan ja käytetään tilaisuus hyödyksi jos tää onkin myöhäinen ovis... =)

Yhteistyössä