Apua tarvitseva....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Olin nuorempana aika hedelmällistä sorttia... Minulla on takana 3 aborttia ja yksi synnytys, kaikki raskauden ehkäisyistä huolimatta ( 3 raskautta silloiselle miehelleni; 1. raskaus pillereistä josta synnytin lapseni, 2. raskaus imetysaikana, juuri synnytyksen jälkeen ns. keskeytetty yhdyntä. 3. raskaus ehkäisyvaahdosta. Sekä 4. raskaus eron jälkeen yhdenillan jutusta jossa kumi petti ja hain vielä jälkiehkäisyn :( ja sen jälkeen kierukan.)

Ongelmani nyt on tälläinen kun en ole kehdannut kertoa nykyiselle miehelleni näistä, olen kertonut vain yhdestä keskeytyksestä, koska pelkään että hän ei ymmärrä ja pitää minua kevytkenkäisenä, vaikka näin ei ole asia. Olen todellakin katunut ja surrut näitä asioita... Sekä tunnen valtavaa syyllisyyden taakkaa... :´(

Mitä minun pitäisi tehdä kun olemme miehen kanssa puhuneet jospa poistaisin kierukkani ja yrittäisimme saada lapsen. Minua pelottaa ja hävettää... Pelottaa jos keskeytykset jotenkin kostautuu (moni varmasti ajattelee että olisi ihan oikein) nytten kun oikeasti haluasisi ja aika olisi oikea ja hävettää jos mieheni saa tietää. Pitäisikö minun kertoa totuus joka painaa? Jos minä en kerro niin saisikohan hän tietää asiasta, tuleeko neuvolakorttiin kaikki keskeytykset kirjoittaa?

Minä luultavasti kertoisin asiasta. MUTTA minä en ole sinä. Vain sinä tunnet miehesi ja osaat ajatella miten hän ehkä asiaan reagoi. Eikä ole mun asia arvostella sua, kun kaikesta huolimatta tiedä kaikkia asioita jotka ovat päätöksiisi johtaneet. Asia on varmaan sellainen joka sinua vaivaa. Jos poistat kierukan ja tulet raskaaksi - mitä sinulle toivon vilpittömästi - puhu asiasta neuvolassa ensimmäisellä kerralla käydessäsi. Ellet ole ennen sitä miehesi kanssa asiaa puhunut selväksi.
Haluaisin vielä kuitenkin (edellä kirjoitetusta huolimatta) neuvoa sinua rehellisyyteen miestäsi kohtaan; ehkä omakin olosi kevenisi kun ei ole ylimääräistä painolastia salaisuuksista. Mutta niin kuin sanoin minä en ole sinä, vain sinä itse lopulta voit tietää mikä on oikein ja tärkeintä teidän suhteessanne.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä