Apua tarjotaan, mutta väärää... mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti+emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti+emäntä

Vieras
Hassu otsikko, mutten keksinyt parempaakaan, sori.

Mulla on siis pariviikkoinen ihana tyttö. Mies on auttanut tosi paljon tässä aluksi, mutta nyt sen pitää mennä työmatkalle melkein viikoksi, on pois 4 pv ma-to. Anoppi on lupautunut tulemaan siksi aikaa meille auttamaan kotitöissä. Se on tosi kiva, koska vauva syntyi sektiolla ja en saisi kauheesti nostella mitään esim. kauppaostoksia tai sellaista vielä.

Meillä on koira, ja mies on hoitanut sen ulkoilutukset tähän saakka. Mielellään menisin sen kanssa itsekin ulos, mutta koira on aika iso ja vahva. Vaikka se onkin kiltti ja tottelevainen yleensä, se voi lähteä esim. pupun perään äkkiä ja nykäistä. Normaalisti pärjään sen kanssa hyvin, mutta nyt mietityttää se leikkaushaava. Ja olisi se koirallekin kiva päästä ainakin kerran päivässä kunnon lenkille ja pissalenkit siihen päälle 1-3 kpl. Anoppi kuintenkin ilmoitti, että EI sitten MISSÄÄ NIMESSÄ ulkoiluta koiraa! Että voi tehdä kyllä muuta, mutta koiraa hän ei hoida. Tämä on tosi omituista, koska tähän asti on tykännyt myös koirasta. Mikähän siinäkin sitten on... Eka lapsenlapsi hälle tämä meidän prinsessa joo, mutta nyt on jopa alkanut vihjailemaan että pitäis antaa koira pois. Tähän asti ainakin on mennyt tosi hyvin koiran ja vauvan yhteiselo. Koira ei suuremmin reagoi vauvaan, haistelee vaan välillä ja tykkää nukkua sen sängyn vieressä kun vauvakin nukkuu :)

Tässä on hassua se, että mä voisin sitten tosiaan viedä koiran hoitoon siksi aikaa kun mies on pois. Mutta sitten mä kyllä pärjäisin muutenkin sen muutaman päivän täällä vauvan kanssa, en mä mitään apuja tarvis, eli anopin ei tarvis tulla tänne. Mies vois hakea kaupasta sen verran tavaraa ettei mun tarvis kuin jotain pientä ehkä täydentää, naapuri auttaa hätätilanteissa ja lähellä asuvat kaverit samoin. Ei täällä nyt likaisuuteenkaan kuole vaikka ei siivoiskaan muutamaan päivään kauheesti ;)

Anopin kanssa välit on ihan ok, mutta en mä silti välttämättä haluaisi sitä tänne asumaan neljäksi päiväksi. Eli: voinko mä sanoa anopille, että tuu vaan meille jos sitten autat nimenomaan sen KOIRAN kanssa tai sitten että ei kiitos, ei tarvii tulla muuta kuin ehkä käymään jos haluat (siis jos vien koiran hoitoon). No herneet se vetää nenään kuitenkin.

voi esittää ehdotuksena, entä jos tehtäisiin näin.. hoitaisit koiran ja sitten perustelisit.Anopin huolen ymmärtää jos koira on joku metsästyskoira tms rottweiler jen. ei muuten

Jos olisin sinun tilanteessa, kertoisin mieskullalleni nämä ajatukset ja ehdottamisen/tarjouksen hylkäämisen hänelle. On kuitenkin miehen äiti, luulisi miehen keksivän paremmin sanomiset. Sinun ei ehkä kannata nyt tässä vaiheessa stressata tuommoisista asioista vaan keskittyä ihanan vauvan kanssa olemiseen :)

Tuttu juttu. Munkin miehen vanhemmat kysyivät ensimmäiseksi, kun kerrottiin odotuksesta, että mites koira? Että kai annatte sen sitten pois.

Se on kai tietyn ikäpolven ihmisillä sellainen käsitys, että lemmikit ja vauva eivät sovi samaan talouteen... Nyt ovat kyllä jo muuttaneet mielensä, kun näkevät miten 1-v. lapsi osaa jo hienosti leikkiä koiran kanssa ja koirasta on selvästi lapselle iloa.

Noudattaisin edellisen vastaajan neuvoa, eli että mies selvittäisi asian äitinsä kanssa teidän yhdessä sopimallanne tavalla.

Eiköhän tuosta ole turha sen suurempaa numeroa tehdä! Sanot (tai miehesi sanoo) ystävällisesti, että kiitos avusta, mutta et tarvitse kodin kanssa apua, jaksat ja pärjäät oikein hyvin niissä asioissa. Koiran kanssa et lenkille pysty vielä lähtemään, joten siinä apua tarvitaan.

Yhteistyössä