apua suihkutissiyteen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
kirjotinkohan otsikon ees oikein :ashamed:

no,kuiteskin..imettämisestä siis kyse.äsken rupesin poikaa ruokkimaan eikä tissi edes mitenkään pinkeenä,poitsu irrotti otteensa ja maitoa suihkus kolmesta kohtaa ihan valtoimenaan!
pitäskö siis aina ennen imeystä pikkusen pumpata että sais sen paineen pois vai mitä häh?
tälleen on käyny useemminkin,pitääkö mun vaan sihdata se suihku puklurättiin :laugh: vai onko tohon joku kikka kolmonen millä saa suihkun pois?

Kolmekertaa suihkutissiyttä eläneenä sanoisin, että pumppaa jos jaksat pois maitoa ennen imetystä. (tätä sain itse tehdä ihan reilusti). Tai sitten jos et jaksa niin tursotat rättiin maitoa niin kauan, että tuo tuhannen suihkuaminen hiljenee tai loppuu. (siinä menee kyllä muutama harso sitten imetyksen aikana...) mutta nää vinkit mulla on toiminu. :-)

Mulla oli sama "ongelma" molempien aikana. Mä pumppasin ylimääräsen pois ja toiseen rintaan laitoin maidonkerääjän, kun imetin toisesta. Yöllä oli vähän hankalampi. Joskus annoin vaan suihkuta puklu liinalle, joskus pumppasin yölläkin. Ei sitä onneksi kauaa kestänyt.

minulla suihkutissit (vaikka vasta yksi lapsi uskaltaudun kommentoimaan) ja tuo pumppaaminen pahensi asiaa kohdallani, eli koska pumppasin (vaikka vaan "suihkut" pois) niin se vaan lisäsi maidon tuloa ja suihkuisuutta. ainoa keino jonka löysin koko 9kk imetyksen aikana oli harso, johon annoin suihkuvan maidon valua (vaikka lapsi itki sen ajan) käsillä saatoin hieman "lypsää" mutta hyvin vähän, ja sitten kun maito oli suihkunnut, annoin lapsen juoda. tämä teki sen että maidon tuotanto ei kasvanut valtaviin mittoihin (jonka se teki alkuvaiheessa kun uskaltauduin pumppamaan). Minulla oli vielä sellaiset tissit että kun toisesta imetin niin toinenkin alkoi suihkumaan, olisin voinut imettää koko kylän lapset :) maitoa oli jossain vaiheessa lähemmäs 10l pakasteessa (niitä pumpattuja) ja olin aivan epätoivoinen, kunnes heitin pumpun nurkkaan ja annoin suihkuavan maidon valua harsoon (ja toisen tssin maidon maidonkerääjään) ja annoin lapsen sen jälkeen imeä,mjos suihkuavuus alkoi uudestaan, annoin taas mennä harsoon, loppujen lopuksi (kuukausien taistelun jälkeen) sain imetyksen sujumaan niin ettei suihkutissisyys enää häiritnnyt. Mutta tosiaan minulla siis pumppu pahensi asiaa.

Luovuttakaa hyvät äidit sitä ylimääräistä maitoa!!! Mitä järkeä on kymmentä litraa pitää pakkasessa, kun maitoa muutenkin riittää?!?!
Eikä tuo pumppaaminen johda kierteeseen, että maitoa tulee sitten aina vain enemmän, jos pumppaa vaan sen paineen pois... tai no niin. Ainahan on poikkeuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja mamama:
Luovuttakaa hyvät äidit sitä ylimääräistä maitoa!!! Mitä järkeä on kymmentä litraa pitää pakkasessa, kun maitoa muutenkin riittää?!?!
Eikä tuo pumppaaminen johda kierteeseen, että maitoa tulee sitten aina vain enemmän, jos pumppaa vaan sen paineen pois... tai no niin. Ainahan on poikkeuksia.

Ei valitettavasti onnistu meidän paikkakunnalla. Paikallisessa sairaalassa ei ole äidinmaitokeskusta ja kauempana olevaan ei saada kuljetettua. Eivät ota matkahuollon kautta, itse olisi pitänyt toimittaa... Ja niin hyvä ihminen en ole, että ajelisin monta kertaa viikossa 70 kilsaa maitoja viemään.

Mä tein siitä pakastetusta maidosta joskus pullaa lehmänmaitoallergiselle esikoiselle. :D

quote]

joo en tiennyt että sitä voi luovuttaa tuolloin, olin ekaa kertaa äiti eikä neuvolassakaan puhuttu siitä mitään vaikka valitin että maitoa vaan tulee.
kukaan ei osannut minua auttaa tässä asiassa silloin, puhuttiin vaan siitä että saan olla onnellinen kun maitoa tulee kun joillain sitä ei tule ollenkaan. Nyt tiedän luovuttaa jos seuraava kerta tulee :) kaikenlisäksi meillä jäi pakkasen ovi auki ja tuo 10l meni pilalle...

Mun vauveli lasekee aina tissin suusta kun alkaa maitoa tull paineella, sitte mul on aina joku räsy vieres tai jos ei oo ni paidan kulma jolal pikkusen painan nänniä siis ihan kevyesti, et suihku töppää.. tätä kun tekee pari kolme kertaa syötöllä ni sit voiki luppu syötön syödä vauva ihan rauhassa :)

Mulla kans maito suihkuaa. Yöllä on petivaatteet ja kaikki märkänä. Mulla kans toi pumppaus vaan lisää pidemmän päälle súihkuamista, ja tuntuu et sais koko ajan pumpata jos kerran pumppaa. Ikävää vauvan kannalta, kun maito suihkuaa, vaikeaa sen syödä sit.

Mulla auttaa vaan rintakumi;sama juttu oli esikoisen kanssa,mitkää pumppaukset,nänninpainamiset sun muut kikat ei vaan auttanu,maitoo vaan suihkus...rintakumi auttaa sen verran et maitohan jää siihen kumiin ja tulee siitä yhestä kohtaa vaan ulos imemällä/valumalla,ei suinkaan suihkuu tuhannesta kohtaa paineella sinne sun tänne.Harmittaa tuo kuminkäyttö jotenkin,mutta parempi sekin kun et vauva ei suostus ollenkaan syömään...

Mahtaaks siinä mahda olla joku raja minkä ikänen oma saa olla et voi luovuttaa?

Yks keino joka meillä on auttanut, on se että painan vauvan syödessä samalla rintaa. Eli mulla on sormet siinä vauvan suun lähellä, ja painan rintaa kevyesti jolloin se enin suihku ei pääse valloilleen. Imetystä vaimentajalla :D

Toinen keino on ollut se, että imetin vauvaa vatsani päällä. Eli makasin itse selälläni, ja vauva mahallaan minun päällä ja söi siinä. Silloin kun sitä maitoa tuli oikein tulvimalla, niin tuo oli niitä ainoita asentoja joissa vauva pystyi syömään tikahtumatta.

Myös makuullaan imettäminen auttoi, eli ei suihkunnut niin paljon kun imetin kyljelläni, kuin jos olisin imettänyt istuaalleen. Maidonkerääjät olivat myös käytössä.

Yhteistyössä