Apua:( soitanko lääkäriin vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Meillä kaks poikaa, vanhemmalla 2v on epilepsia ja lääkitys..vauva 5kk myös.. äsken n.5min sitten laitoin ruiskuun 2v pojalle epilepsia lääkkeen ja menin sit ajatuksissa vauvan 5kk luo ja kerkesin antaa sille n.pari milliä sitä apydan lääkettä:/ noin 10millistä...pitääkö soittaa lääkäriin...kerkes sitä ehkä se maksimissaan parimilliä mennä,enneku huomasin et väärälle lapselle annan..ku ois 2vlle pitäny antaa:( mies nyt haukkuu mua ja huutaa että tulee jotain..se oli täysin vahinko:(

Epileptikon äitini sanoisin kanssa, että soita jonnekkin asiantuntevalle taholle. Luulen kyllä, ettei tuosta määrästä ole vaaraa, olihan liuotettukin.

Mut hei, vahinkoja sattuu, älä nyt itseäsi ruoski :hug:

joo ei siitä haittaa ollu kun ite soitin samalla tkhon. ja mies myrkytystietokeskukseen.. siis pojalla apydan 300mg lääke käytöss,mut aamulla ottaa 150mg veteen sekotettuna...ja sitä kerkes mennä niin vähän vauvan suuhun onneks kun huomasin et väärä lapsi:O onneks vauva ei edes ehk kunnolla nielassu vaan sylkäs pois kun maistu pahalta...kamalaa tätä tää väsymys teettää:( ihan sekasin lapsisssakin meen... yks aamu olin antamassa vauvalle jugurttia ja 2v pojan eteen löin piltin:D

no en mä nyt niiku mitenkään muuten oon päivisin väsyny.... aamusin vaan ja ajatukset harhailee nyt vähän muualla:( kun isä kuoli jne....muuten olen oikean pirteä...höpötinkin siinä samalla niin ajatuksissa oli väärä lapsi...

Se on helppo huudella sivusta... :headwall:

Ei se ole helppoa huudella sivusta, jos toinen ei usko. Lepo on aina hyväksi, ja varsinkin tuon isäsi tapauksen jälkeen tarvitset lepoa entistä enemmän. Mies voisi ehkä autella enemmän kuin huudella sinulle?

Jokaiselle sattuu mokia ja se vaan on hyväksyttävä. Ei miehesikään mitään täydellisyys ole. Itse sain kuulla huutoa siitä, kun 5kk tippui sängystä. Nyt 1v ikäisenä lapsi oli miehen takana eikä mies sitä huomannut (tiesi kyllä, että poika jossain siinä pyörii), kääntyi ja poika kaatui lyöden etuhampaansa ja huulensa laatikon reunaan. Oli miehellä huono omatunto kyllä tuon jälkeen.

Mitä sanoivat tk:sta ja myrk.keskuksesta?

on, on. mutta jos ajatuksissaan tekee tollasen vahingon, niin ihan ystävällisesti vain kehoitin miettimään väsymystä ja voisko sille tehdä jotain?
Sori, täällä palstalla ollut niin paljon epämiellyttäviä harmaita, että tekisi mieli bannata joka toinen :ashamed:

Totta, väsymykselle pitäisi tehdä jotain, mutta jokainen vanhempi tietää, ettei se välttämättä käy ihan tuosta vain....

En sano tätä ilkeilläkseni, mutta sun täytyy tehdä tuolla väsylle jotain, koska nuo virheet lääkkeiden kanssa on sellaisia että niitä ei saisi missään tilanteessa päästä käymään. Nimittäin jos kyseessä olisi ollut esim. sydänlääke niin pienempi olisi nyt teholla sairaalassa.
Tiedän että väsyn kanssa eläminen ei ole helppoa. Sun täytyy sopia miehesi kanssa että saisit vaikka nukkua viikonloppuisin enemmän tms.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Pitkäaikaissairaan lapsen hoito on vaativaa, vaikka siitä on jo rutiinia tullutkin.
Minä annoin taannoin diabeetikko-tyttärelleni pitkävaikutteista insuliniia pikainsuliinin sijaan. Olipahan show! Miestä ei ollut, joten siltä ei tullut huutoa, mutta tytöltä senkin edestä. Siinä peruuntui sen illan ohjelma ja tyttö vietti illan syöden kaikkea sokeri- ja hiilaripitoista ja paljon, säikähdyksellä selvittiin ja lounaalle otettiin.
Valitettavasti virheitä sattuu myös vakavissa ja vaarallisissa tilanteissa.
Voimia sulle ja hyödynnä tilanne miehen osalta, hoitakoon hän sitten jatkossa parempana, jos kerran on varaa karjua sulle sun virheistä :)

Yhteistyössä