APUA siskot....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nippu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nippu"

Vieras
Siis apua. Jostain ihmeen syystä kysyn ensin täältä ennen kuin varaan lääkäri-ajan. Mulla on n.2cm "patti" alapäässä joka on aivan pirun kipeä. Jo istuminen tuntuu tukalalta. Voiko olla ihan vaan "rasva-patti". Onko pakko mennä lääkäriin. Alakerran tutkimukset eivät oikein ole suosikkejani...

Finni? voisiko olla?
Minulla oli joskus järkyttävän kokoinen finni alapäässä. Sain sen pois kun saunotin itseni oikein kunnolla ja saunan jälkeen puhtailla käsillä puristin sen rikki. Mätää tuli ja paljon!

Kaverilla on varmaa samanlainen. Valittelee koko ajan. Kävi lekurissa niin ei tehä mitään. Mutta sil on muuallakin samanlaisii patteja ja menee nyt mammografiaan ku patti rinnassa. Lekuri kyl epäili vahvasti että rasvapatti. Mutta onhan niitä patteja muunlaisiakin.

Paise/eli iso finni. Ab-kuuria hakemaan. Miksikö tiedän? Mun miehellä oli vastaava nivusessa, oli tosi pitkään, sitten yhtäkkiä tuli tosi kipeäksi ja alkoi kasvaa. Mies hätääntyi, vähintään kivessyöpää epäili. Meni lääkäriin ja tuli kuurin kanssa kotiin.

Niin, voisko olla finni, tulehtunut karvatuppi tai rasvapatti? Missä kohtaa se on, naisellahan on olemassa myös bartholinin rauhaset, jotka tukkeutuessaan ovat kipeät ja vaativat lääkärin avaamaan.. Onko finnin näköinen?

Tulehtunut talirauhanen on ensin kova, sitten alkaa pehmentyä ja kipeytyy ja kutiseekin joskus. Se vaatii aikaa kypsyä ja sitten auts poksahtaa ja mätä valuu ja sitten se paranee... mulla ollut noita lapsesta asti, etenkin kesäisin pyöräilyaikaan. Tulevat nivusiin tai persposkiin sisäpuolelle. Ja joskus ollut häpyhuulessakin. Ei niille mitään tarvi tehdä jos ei nyt ihan järkyn isoja ole.

Mun yhdellä tutulla oli sellainen paise alapäässä joka kasvoi niin isoksi että travi leikata. Oli erittäin kivulias kun oli tulehtunut,p paiseen nimeä en kyllä satu muistamaan. Mutta kasvoi 3päivässä hurjaksi ja lääkäri ensin ehdotteli voiteita ym mutta eipä tyttö voinu oikee enää istua tai kävellä eli siis lääkäriin ja tosiaan paise leikattiin kiirreellisenä päivystyksessä...

Yhteistyössä