Apua silmätippojen laittoon 4v:lle!!

On miehen kanssa mummon ja papan luona, ja silmätulehdus päällä. Ja ei anna laittaa tippoja vaikka kuulemma on käytetty lahjonta, uhkailu, kiristys ja pakottaminen. Oon aika turhautunut täällä eripuolella suomea, kun musta tuntuu että saisin neuvoteltua ne tipat silmään.

Nyt harmittaa kun heillä menee päivä pilalle siellä. Mies oli sanonut että ei pääse ulos, ei saa karkkia eikä saa ostaa uutta legoa jos ei anna laittaa, ja kun ei antanut niin onhan niistä uhkauksista pidettävä kiinni. Pysyvä't nyt sit neljän seinän sisällä.. Se tuskin poikaa haittaa, mutta mummo on varmaan pettynyt..

Miten ootte saaneet ylipäätään mitkään lääkkeet lapsillenne? Meillä onneksi antibiootteja tarvitaan n. kerran vuodessa, koska niiden antaminen on sitä että mies istuu pjan päällä ja ja mä ruuttaan lääkkeen suuhun ja pidän nenästä nkiinni että on pakko nielaista.. mikään muu ei auta, todellakaan.

Onneksi silmätippojen anto ei ole hengen hädän kysymys ja silmätulehdus voi parantua myös ilman tippoja. Jos lapsi antaa putsata silmät keitettyyn ja jäähdytettyyn veteen kostutetulla tupolla, niin sekin jo auttaa. Kannattaa varmaan anta lapsen vähän aikaa olla rauhassa ja kokeilla myöhemmin vaikka uudestaan. Itse kokeilisin varmaan niin, että toinen lukee satua, laulaa yms. ja toinen laittaa tipat, kun lapsi makaa sohvalla pää sylissä. Tärkeintä on saada lapsi rentoutumaan, niin homma onnistuu helpommin. Meillä reilu 2v. anto laittaa tipat lopulta ihan hyvin ja tippojen laiton jälkeen nostin hänet jaloista roikkumaan pääalaspäin, niin sivuunkin menneet tipat löysivtä silmään ja lapsesta tällainen roikottaminen on yleensä hauskaa, joten lopulta olisi halunnut tippoja enemmän kuin oli tarvis antaa.

meillä laitetaan tipat silmään silmien ollessa kiinni. Menevät kyllä silmiin niinkin ripsien lomasta ja kun silmiä räpsii niin leviää ihan hyvin. Haasteellisempaa onkin sitten se tuubissa oleva paksuhko mönjä, senkin laitan silmien kiinni ollessa ja sekin kyllä sulaa ja leviää silmään, mutta vie hetken lisää aikaa.

Yhteistyössä