Apua selkävaivoihin...?

Kyseessä madaltuma alaselässä (voi olla myös pullistuma taas, ollut samassa paikassa 10vsitten) ja on ollut kipeä nyt 4v, varmasti pahentunut 2 peräkkäisen raskaudenmyötä. Mutta kauheaa kun kumartamiset sattuu ja lapsienkans niitä on pakko olla paljon.. Siis kysynkin onko JOKU SAANUT AVUN ja mistä? Jooga esim?
 
"vieras"
Liikkeelle!! Kävelyä, kävelyä ja kävelyä. Ja syvä lihaskorsetti kuntoon ensimmäiseksi! Se on kaiken a ja o, sillä se pitää sen ruodon pystyssä ja suorassa ( ainakin suurin piirtein, ellei ole skolioosia tms. ). Kehoitan käymään fysioterapeutilla, joka neuvoo sulle sopivat lihasliikkeet ( nuo mahdolliset pullistumat huomioiden ) ja opettaa tekemään ne oikein. Noiden syvien lihasten löytäminen, kun ei oo helppo juttu, mutta kun ne löytyy, niin niiden harjoittaminen onkin sitten suht helppoa.

Särkyjä helppaa ainakin mulla magneettiterapia tuotteet; korut ja tehosydän.
 
"päkä"
Liikkeelle!! Kävelyä, kävelyä ja kävelyä. Ja syvä lihaskorsetti kuntoon ensimmäiseksi! Se on kaiken a ja o, sillä se pitää sen ruodon pystyssä ja suorassa ( ainakin suurin piirtein, ellei ole skolioosia tms. ). Kehoitan käymään fysioterapeutilla, joka neuvoo sulle sopivat lihasliikkeet ( nuo mahdolliset pullistumat huomioiden ) ja opettaa tekemään ne oikein. Noiden syvien lihasten löytäminen, kun ei oo helppo juttu, mutta kun ne löytyy, niin niiden harjoittaminen onkin sitten suht helppoa.

Tähän peesi!

Myös akupunktio voi autttaa.
 
Liikun. päivittäin, myös kuntolaitteella kotona jos en lenkille ehdi. Salilla käyn kun ehdin (olen aamusta iltapvään lastenkans ja illat teen töitä ja luen tenttiin).. ei ole auttanut, fysiossa kävin 5krt, ei mitään apua... akua en oo koittanut, äitini tekee tätä, täytyypä katsoa voiko laittaa tuollaseen vaivaan, ite oon hermoratahieroja ja käyn tässä hieronnassa 2vkon välein myös, ei löydy apua tällaiseen vaivaan mikä nikamien välissä.... nikamat ovat taasen ok, koska äitini on myös nikamakäsittelijä, eli paikallaan ovat, mutta se pullistuma siellä todnäk. on..
 
magneettiterapia!?!?!?! Mikä tässä on ideana? otan vastaan kaikki neuvot! =)
Magneettiterapia on ikivanha "luomuhoitomuoto". Eli sillä pyritään vahvistamaan maapallon omaa magneettikenttää, joka on vuosisatojen saatossa heikentynyt. Sillä on todettu olevan vaikutusta myös ihmiskropan terveyteen. Hermoratahierojana varmaan tiedät kropan toiminnasta, joten yksinkertaisesti selitettynä lisäämme tuota magneettikenttää koruin tms. tavoin, jotta kroppa taas toimisi niin, kun sen kuuluu toimia. Kaikki tällä maapallolla tarvitsee tuota magneettikenttää - siksi luoja on sen alunperinkin meille luonut... ;) Vaikka sitä ei tunne, niin sen huomaa jos sitä ei ole... Eksaktisti se vaikuttaa verenkiertoon vilkastuttamalla sitä ja saaden punasolut irtaantumaan toisistaan, jolloin niihin sitoutuu enemmän happea ja ravinteita ja vastaavasti ne vie enemmän kropasta pois päin kaikkia kuona-aineita. Samoin, se "ohentaa" verta, jolloin se pääsee myös pinenimpiin hiusverisuoniin. Se vaikuttaa myös solujen sähköiseen varaukseen saaden ne toimimaan jälleen niin kun niiden pitääkin. Se ei siis itsessään paranna, vaan pistää kropan parantamaan itse itsensä ( vrt. kiinalainen lääketiede ). Lisää tietoa ja vinkit lähdekirjallisuuteen löytyy: Energetix magneettikorut by Petra Döring - Etusivu
 
pilates rengas
itse sain avun lonkkaani jossa ilmeisesti si-nivel eli on yliliikkuva ja raskaudet ovat rasittaneet sitä, pilates-renkaasta ja erittäin osaavasta fysiatrista. Ostin prismasta 13 e maksavan renkaan ja sillä olen nyt kuntoutellut lonkkaani/niveltäni.
 
Kiitän! Eli tossa magneettitouhussa hyvin samaa systeemiä kuin hermoratahieronnassa (laitetaan kroppa tekeen tehtävänsä ja parantaan itsensä=)) ja kiinasta myös... laitetaan harkintaan tämäkin..
Pilates RENKAASTAkaan en ole kuullut!
 

Yhteistyössä