Apua, sektio kohta edessä ja esikoinen silloin 1v2kk?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiia

Vieras
Suunniteltu sektio olisi kohta tiedossa (vauva perätilassa) ja alkanut hirvittämään miten esikoisen hoito sujuu leikkauksen jälkeen? Vähän kävelee mutta paljon joutuu vielä nostelemaan yms. Mies aikoo olla kotona ensimmäiset 2-3vk, ehtiikö siinä ajassa parantua siihen kuntoon että pärjään hyvin kahden pienen kanssa? Muutenki kenelle on tehty sektio niin oliko toipuminen hidasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiia:
Suunniteltu sektio olisi kohta tiedossa (vauva perätilassa) ja alkanut hirvittämään miten esikoisen hoito sujuu leikkauksen jälkeen? Vähän kävelee mutta paljon joutuu vielä nostelemaan yms. Mies aikoo olla kotona ensimmäiset 2-3vk, ehtiikö siinä ajassa parantua siihen kuntoon että pärjään hyvin kahden pienen kanssa? Muutenki kenelle on tehty sektio niin oliko toipuminen hidasta?

Ehdit kuntoutua. Ainahan voit laittaa siksi aikaa lapsen hoitoon, siis ekat päivät, jos tuntuu epävarmalta.

Mä toivuin hitaasti, kaikkiaan meni kuutisen viikkoa normaalikuntoon. Mutta kyllä mä miehen isyysloman aikana sen verran toivuin että selvisin muksujen kanssa, kunhan en yrittänyt mitään ylimääräistä tehdä, perushoidon vaan.

Läksin 2 viikkoa sektioasta linjurilla kaupunkiin vaunujen kaa. Vähän nippas mahasta vaunuja nostaessa ja silloin muistin etten saisi nostella. Ei haitannut mitään.
Normaalisti tein hommat alusta asti, kotona odotti kolme lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja nopeasti kuntoon:
Läksin 2 viikkoa sektioasta linjurilla kaupunkiin vaunujen kaa. Vähän nippas mahasta vaunuja nostaessa ja silloin muistin etten saisi nostella. Ei haitannut mitään.

Minä en todellakaan olisi riskeerannut noin. :o
Omapahan on vatsasi.

Meillä keskimmäisen ja kuopuksen ikäeroa 1v7kk. Kuopuksen sektiosta toivuin toooodella hitaasti, meni varmaan 2kk ennenkuin uskalsin nostaa keskimmäistä, silloinkin nippas pahasti. Tosin mulla sektion jälkeen tulehtuivat sekä kohtu että haava, pari kuuria piti syödä niistä selvitäkseen. Onneksi mies oli silloin työttömänä, oli hyvänä apuna. En suosittele sektiota heinäkuussa=mätäkuussa!

Jos normaalisti toivut, niin kyllä pärjäät, mutta olisiko miehesi mahdollista jäädä tarpeen vaatiessa lisäviikoksi kotiin?

Mulle tehtiin lokakuussa toinen sektio, suunniteltu. Puolentoista viikon päästä olin kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan. Kolmen viikon kuluttua juoksin naapurissa mutkan noin testimielessä, ei tuntunut missään. Aika paljon nostelin kaikkea, kauppakasseja ym. sekä esikoistakin (3), ei ollut ongelmaa, joten uskon, että pärjäät kyllä. Esikoisen sektion jälkeen olin paljon heikommassa kunnossa pitkään, mutta silloin verta menikin paljon.

Itse toivuin nopeasti.

Meillä on lapsilla ikäero 1v1kk ja hyvin meni. Tietysti joutuu nostelemaan isompaa, mutta ei siinä muu auta. Meillä ei ainakaan ollut muita auttavia käsiä.

Toivottavasti toivut myös yhtä nopeasti. Kahdessa viikossa olin jo ihan ns. normaalikunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja nopeasti kuntoon:

Minä en todellakaan olisi riskeerannut noin. :o
Omapahan on vatsasi.

kaikilla ei ole edes valinnanvaraa nostellako vai ei..

Kaverillani oli sektio jonka jälkeen ei saanut nostella esikoistaan, joten pesi kakkapyllyn tavallisen suihkun alla ja heillä oli taitettava syöttötuoli matallalla johon lapsi oli helppo nostaa ja syöttää lattialla istuen.

Yhteistyössä