APUA....sainkohan mä lääkemyrkytyksen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mihin vois soittaa....mä syön Cipralexia, ja oon viime aikoina unohtanut tosi usein lääkkeen oton...eilen illalla otin yhden pillerin, ja äsken otin tämänpäiväisen pillerin. Mutta mieheni tuossa sanoi mun ottaneen jo aamulla pillerin!! Eli nyt mä oon alle vuorokaudessa vetänyt 10 mg sijaan 30 mg lääkettä! Mitähän tästä seuraa??? Apua. Miten mä opin muistamaan nuo lääkkeet :(

Jos otat enemmän Cipralexia kuin Sinun pitäisi
Jos otat liian suuren annoksen Cipralexia, ota heti yhteys lääkäriin, Myrkytystietokeskukseen (puh: 09-471 977) tai lähimmän sairaalan päivystyspoliklinikkaan. Tee näin, vaikkei mitään vaivoja olisikaan. Yliannostus voi aiheuttaa huimausta, vapinaa, agitaatiota (ahdistusta, johon liittyy levotonta liikehdintää), kouristuksia, kooman, pahoinvointia, oksentelua, sydämen rytmin muutoksia, verenpaineen laskua ja kehon neste- ja suolatasapainon muutoksia. Ota Cipralex-pakkaus tai purkki mukaan, kun menet lääkärille tai sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jos otat enemmän Cipralexia kuin Sinun pitäisi
Jos otat liian suuren annoksen Cipralexia, ota heti yhteys lääkäriin, Myrkytystietokeskukseen (puh: 09-471 977) tai lähimmän sairaalan päivystyspoliklinikkaan. Tee näin, vaikkei mitään vaivoja olisikaan. Yliannostus voi aiheuttaa huimausta, vapinaa, agitaatiota (ahdistusta, johon liittyy levotonta liikehdintää), kouristuksia, kooman, pahoinvointia, oksentelua, sydämen rytmin muutoksia, verenpaineen laskua ja kehon neste- ja suolatasapainon muutoksia. Ota Cipralex-pakkaus tai purkki mukaan, kun menet lääkärille tai sairaalaan.

No voi hitto...en todellakaan viittis lähtee nyt mihinkään kun olo on ihan hyvä!! Voiko tuo 30 mg olla myrkytystä aiheuttava määrä, kun jotkut syö tota 20 mg päivässä ja täs on kuitenkin vuorokauden sisään syöny ton verran....

Jos sulle huono olo tuliskin, niin ei siitä henki ainakaan lähde. Odottelet, ja jos tulee huono olo, niin voithan käydä tai ainakin soittaa päivystykseen. Jos olo on ok, niin annat olla. Auttaskohan muistamaan, jos laittaisit vaikka seinäkalenteriin viivan sen päivän kohdalle, aina kun olet ottanut lääkkeen.

itse olen syönyt kys. lääkettä. ja ei aiheuta muuta kuin huonoa oloa ehkä. ota seuraava tab. normaalisti huomenna.
nii ja ite söin 20mg/vrk ja joskus taisin ottaa sen 2 vahingossa. dosetti oli itelläki sit sen jälkeen :)
Nyt eri lääke jossa onneksi viikonpäivät :D

Yhteistyössä