Apua, saako lapsen astmalääkkeen ottaa lentokoneen matkustamoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "inkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"inkku"

Vieras
Olemme menossa lyhyelle lennolle ja siksi meillä on vain käsimatkatavaroita. Aloin kuitenkin miettimään, että saako astmalääkkeet ottaa matkustamoon mukaan. Pojalla on käytössä Ventoline ja Flixotide Babyhalerin kautta hengitettyinä. Ohjeissa sanotaan, että mukaan saa ottaa vaan lennolla tarvittavia lääkkeitä. Lisäksi noi lääkkeet on ponneilmalla toimivia (tai siis että painetaan, jotta lääkesuihkaus tulee) ja mitään aerosoleja ja vastaaviahan ei sais olla. Tietääkö joku tarkemmin?

Mä otan aina kaikki lääkkeet (säännöllinen lääkitys) mukaan käsimatkatavaroihin ja olen ymmärtänyt, että näin pitääkin toimia. Jos matkalaukut hukkuu niin mitäs sitte tehdään kun ei ole tarpeellisia lääkkeitä??

Juu, edellisiä peesaten: totta kai saat ottaa lääkkeet mukaan. Mutta jotta ei tulisi hankaluuksia, niin ota mukaan resepti. Se on hyvä olla AINA mukana jos mukana on reseptilääkkeitä. Jos olet epävarma, soita lentoyhtiöön.

Mun viimesestä lentokerrasta on yli 20 vuotta, niin siksi en ole ihan perillä näistä säännöistä. Minua juumietitytti eniten toi lääkkern muoto, kun se on tosiaan tollanen hengitettävä. Mutta pakkaan sen siis käsimatkatavaroihin, koska ei tosiaan voitais olla ilman lääkkeitä, jos matkatavarat johonkin häviäis.