APUA! Raskaustesteistä: Haamuja ja negaa, haamuja ja negaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "testailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"testailija"

Vieras
Oon nyt viikon testaillut ekasta haamusta saakka. Eli noin joka toiseen testiin tuntuu tulevan enemmän tai vähemmän selkeä haamu. Pregcheckiin tulee, eilen jopa ihan melkein plussaksi laskettava = mieskin näki kivutta + väriä (vahvistui kyllä hitaasti mutta testiajalla nähtävissä juuri ja juuri, sen jlk ihan selkeä. Mutta sitten tänään First Signal joka herkempi antoi negan!

First Signal antaa kuitenkin roskishaamua (antoi jo viikko sitten) ja kerran plussantapaisen testiajallakin (tiedän että tää ei oo kovin luotettava testi ja roskishaamut on mitä on). Apteekin oma ja Elivo negoja (tai no... Apteekin omiin roskishaamut). Oon tasaisesti aina tehnyt melkein joka aamu testin, milloin milläkin. Viiva on vahvistunut vain tossa pregcheckissä, muuten noita negoja/roskishaamuja.

Menkkoja ei oo tullut viimeisimmän raskauden jälkeen (9 kk sitten), eli kiertopäivistä ei tietoa. Imetän yhä noin kerran päivässä. Ehkäisyä ei ole, toinen saa tulla jos on tullakseen.

Kun viimeksi olin raskaana sain tosi varhain FS:llä tuommoisen roskishaamun, sitten tosi hailakkaa haamua PC:llä ja n. viikko roskishaamusta selkeän mutta hailakan plussan apteekin omalla.

Tuun hulluksi! Huomenna olis mahdollisuus bilettää ekan kerran 1,5 vuoteen kunnolla, mutta uskallanko nyt ottaa hörppyäkään. Silti jos 10 yksikön FS antaa negan niin kai siihen on uskottava?

Kokemuksia näistä testeistä ja mitä mieltä olette?

Mitäpä jos juhlit alkoholittomasti? Hauskaa voi olla niinkin.

Toki nyt tähän perään tulee sata ja kymmenen kertomaan ettei alkoholi ihan raskauden alkumetreillä haittaa.

Mutta itse en ottaisi jos olisi pienintäkään mahdollisuutta olla raskaana. Viinaksissa kyllä ehtii kylpemään myöhemminkin.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
No tee vielä huomenna aamupissasta testi (vaikka sellainen digitaalinen) ja mene sen mukaan: jos nega niin siitä vaan bilettämään, jos positiivinen niin sit ei. Viikossa luulisi jo haamun vahvistuneen kyllä jos jotain matkassa olisi...? Sain muuten kerran itsekin Clearblue -testillä hailakan haamuviivan vaikka en ollutkaan raskaana vaan imetin, joten en tiedä voisiko jotkut imetyshormonit vaikuttaa jotenkin että sitä väriä joihinkin testeihin aavistuksen jää...?

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28092091:
Mitäpä jos juhlit alkoholittomasti? Hauskaa voi olla niinkin.

Toki nyt tähän perään tulee sata ja kymmenen kertomaan ettei alkoholi ihan raskauden alkumetreillä haittaa.

Mutta itse en ottaisi jos olisi pienintäkään mahdollisuutta olla raskaana. Viinaksissa kyllä ehtii kylpemään myöhemminkin.

Oon juhlinut pääsosin alkotta viimeiset 1,5 v. eli tiedän kylloä sen olevan ihan mahdollista . En nytkään ajatellut vetää perseitä (en sellaisesta nauti), mutta olis tosi vaan kiva pieni hiprakka ottaa. Seuraavaan mahdollisuuteen voipi mennä aikaa. :)

Mutta oikeeastaan kyse ei oo siitä voinko juoda alkoa vai en (en juo jos yhtään epäilyttää), mutta että mikä vois aiheuttaa tämmöiset haamuilut? Voisko toi FS näyttää negaa vaikka muut näyttäis oikeeta plussaa?

Oon juhlinut pääsosin alkotta viimeiset 1,5 v. eli tiedän kylloä sen olevan ihan mahdollista . En nytkään ajatellut vetää perseitä (en sellaisesta nauti), mutta olis tosi vaan kiva pieni hiprakka ottaa. Seuraavaan mahdollisuuteen voipi mennä aikaa. :)

Mutta oikeeastaan kyse ei oo siitä voinko juoda alkoa vai en (en juo jos yhtään epäilyttää), mutta että mikä vois aiheuttaa tämmöiset haamuilut? Voisko toi FS näyttää negaa vaikka muut näyttäis oikeeta plussaa?

Nega ei ole ollenkaan niin luotettava kuin positiivinen. Toisin sanoen testi voi näyttää negaa vaikka olisi raskaana. Mutta testi ei voi näyttää positiivista jos ei ole raskaana.

[QUOTE="jepp";28092175]Nega ei ole ollenkaan niin luotettava kuin positiivinen. Toisin sanoen testi voi näyttää negaa vaikka olisi raskaana. Mutta testi ei voi näyttää positiivista jos ei ole raskaana.[/QUOTE]

Kiitos! Niinpä kai... Onko kellään kunnon plussa kokemuksia tosta First Signalista? Tuohonkin aamuiseeenkin taas muodostuu roskishaamu, musta tota on tosi vaikea tulkita lyhyenä testiaikana, kun tausta on niin tumma.

Laitan kohta kuvaakin!

FS näyttää aina roskishaamun vaikkei olisi raskaanakaan!

Pregcheckin liuskat eivät näytä roskishaamuja tai viivanpaikkoja koskaan, jos niissä näkyy viivaa, on raskaana :) Kyllä noissa näkyy viivat. Mutta ehkä ap:na menisin tk:een että mittaavat hormonitasot, jos raskaus on esim. keskeytynyt alkuunsa?

huonosti näkyy kuvissa, alemmassa kuvassa oikeanpuolimmaisessa haamu mun mielestä. Kyllähän siinä nyt jotain täytyy olla kun kerran haamuja tulee. Jos on ihan alussa ja hormonia vasta vähän. Itse sain esikoisesta tosi pitkään roskishaamuja, varmaan viikon verran meni että vahvistui, ellei enemmänkin vaikka tiesin päivät tarkalleen hedelmöityshoitojen takia. Apteekin omalla testasin ja se on mulle aina antanut todella pienestäkin määrästä hcg:tä haamun eli pidän sitä luotettavana. Mulla mitattiin verestä hcg arvot ja apteekin oma reagoi jo tosi pieneen määrään. Ikinä milloinkaan en ole saanut testeihin haamua ellei raskautta ole ollut.

No voi hitto, oon ihan sekaisin. Noi kuvat siis hämää, vasemmanpuoleisissa ei näykään juuri mitään kuin hyvällä mielikuvituksella, keskimmäisissä kyllä näkee ihan matkankin päästä viivan ja oikeimman puoleisessa (nylyy ylimmässä ja alimmassa kuvassa) ei vielä näy mitän, se on se tän aamun nega.

Vaikka olen aika hyväsilmäinen haamuasioissa, kiitos omien testien :D
Niin en kyllä näe noissa kuvissa yhtäkään haamua, ihan selkeää negaa näyttävät mun silmillä ja näytöllä.

Mulla on sitten varmaan pää sekasin kun näen tossa näytölläkin haamut kahdessa testissä. Kääntäkääpä pää niin päin että tulkitsette niitä "oikein päin". :) Mutta joo, taitaa mennä mielikuvituksen piikkiin tää raskaus, äitiys on pehmentänyt ehkä miun pään.

Yhteistyössä