Apua pottailun aloittamiseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Meidän kohta 3v. tyttö ei millään suostu aloittamaan pottailua. Kokeiltu on viime kesästä ja luulen ettei oikeasti vielä tunne milloin hätä on, iso tai pieni.
Mitten olette saaneet taaperot innostumaan pottailusta?

oletko lahjontaa kokeillut? tarroilla esim.,sais laittaa tauluun auna potalla käytyyään yhden,kaksi jos tulee jotain saalistakin.Tuon ikäinen varmaan ymmärtäis idean.

melkein 3v. ei ole enää taapero! Oma vikas, kun et ole aiemmin aloittanut pottailua. Noin vanhan kanssa se on jo vaikeaa. Kulkekoon vaipoissa loppuikänsä.

Hyvänen aika! olisiko pikkasen aiemmin pitänyt alkaa miettiä asiaa! kun 1vuotiaasta alkaa hiljalleen totuttaa pottaan niin hyvä tulee, tuossa vaiheessa se on erittäin vaikeaa.
Eikö neuvolassa opasteta?

Alkuperäinen kirjoittaja ensinnäkään;23516164:
melkein 3v. ei ole enää taapero! Oma vikas, kun et ole aiemmin aloittanut pottailua. Noin vanhan kanssa se on jo vaikeaa. Kulkekoon vaipoissa loppuikänsä.

Lapsi on 3 vuoden ikään saakka taapero.

Jso lapsi on normaalikokoinen, niin ei häntä enää potalle kannata opettaakaan vaan pöntölle suoraan. Nyt kun kesä tulee, niin osta kivoja pikkuhousuja ja vaippa pois ja pissalle.

Älä välitä muista typeristä, syyllistävistä kommenteista. Et ole ongelmasi kanssa yksin. Minunkin elokuussa 3 täyttävä lapseni ei suostu vielä tekemään pottaan. Ollaan oltu viime kesästä saakka välillä ilman vaippaa sillä seurauksella että pissat tuli aina lattialle ja tyttö itki niin hysteerisesti että emme kokeneet sen olevan hyväksi lapsen itsetunnolle. Vaikka kuinka kerroimme, että vahinkoja sattuu eikä sillä ole mitään väliä, se ei auttanut vaan tyttö itki aivan lohduttomana. Ollaan kokeiltu kaikkea, lahjontaa, tarroja, rusinoita ja pikkuhousujen ostamista. Hän suostuu istumaan potalla mutta sanoo, ettei aio sitten pissata siihen. Ollaan laitettu vaippa takaisin ja odotettu että aika on kypsä. Niin ja neuvolassa tosiaan opastetaan, että odotetaan kun aika on kypsä, ei saa missään tapauksessa painostaa. Ja minusta potalla harjoittelu on helpompaa kuin suoraan pöntölle kun potan voi ottaa mukaan vaikka kesällä uloskin ja pöntölle ainakin minun tyttöni on vielä liian pienikokoinen supistajan kanssakin. Minulla on ainakin ystäviä, joiden lapset eivät vielä ole kuivia tai vasta oppineet ja ovat samanikäisiä kuin omani. En aio tästä nyt ottaa stressiä, kaikessa ei voi onnistua, olen onnistunut sitten monessa muussa asiassa ja älytöntä alkaa tällaisesta syyllistää kun toinen asiallisesti kysyy neuvoa! Kertoo mun mielestä aina huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta kun näkee niin paljon vaivaa että alkaa vieraita ihmisiä arvostelemaan tilanteita sen kummemmin tutematta.

Meillä tyttö täyttää ens viikolla 2,5v ja pota on ostettu tasan 2vuotta sitten. Se on ollut kokoajan näkyvillä, mutta sinne ei ole painostettu yhtään. Ehdotettu kyllä silloin tällöin, mutta mulla kans pitkään oli sellainen tunne ettei hän vielä tunnistanut hätäänsä.

Toissa sunnuntaina sanoin hänelle aamulla, että "nyt äitin pitää kyllä mennä pissalle" ja hän tuumasi, että "niin minunkin.." Siitä lähtien on pissattu pottaan joka aamu, parit pissat päivän aikana ja suunnilleen joka toiset kakat. "Kovat juhlat" pidettiin niistä ekoista kymmenestä pissakerrasta, isikin tuli niitä katsomaan ja soitettiin mummille jne. Tyttö oli tosi ylpeä ja jatkoi touhua. Ei hän vieläkään sinne itse mene, mutta aina kun ehdotan potallemenoa, niin mennään sinne yhdessä ja 95% kerroista sinne tuotosta saadaan.
Tämä lähti siis täysin hänestä itsestään.

Yhteistyössä