APUA! Pojan ikenessä puolen sentin paise tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hätä

Vieras
Aivan hurjan näköinen, pullottava paise yläetuhampaan "juuressa", siis tuossa ylähuulen alla. Juuri tuli poika näyttämään. Yritin kysellä kuinka kauan ollut, mutta sain tosi epämääräisiä vastauksia. Jonkin verran kipeä on kuulemma.

Pelottaa, että jos on jokin pahanlaatuinen ihomuutos tai vastaava :(. Täytyy kai pikaisesti päästä lääkäriin.

Onko kokemuksia, mitä voisi olla?!

Mulla oli muksuna sellainen! En muista miksi sitä kutsuttiin, mutta hammaslääkärissä se hoidettiin. Se puhkaistiin ja porattiin hampaaseen reikä, että paine pääsi pois (?). Sit se reikä paikattiin ja that´s it :)

Oisko ienpaise? Muuta ei yule mieleen. Varmasti kipeä, sitä en epäile, mutta tuskin vakavaa, ole ihan rauhallisin mielin. Käykää arkipäivänä näyttämässä, jos pojalla ei kipuja pahemmin tms.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Onko siis pysyvä hammas? Taitaa olla tulehdus. Ja se paise on fisteli, josta mätä hampaan juuresta pääsee ulos. Juurihoito täytyy tehdä..

Ei ole pysyvä hammas, poika 5 v.

Kiitos kaikille rauhoittavista vastauksista! Hammaslääkäriin siis menemme. En ole itse törmännyt vastaavaan, niin paniikin lykkäsi päälle.

PS: Syöpätautien kurssia juuri suorittava ylihysteerinen äiti...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Onko siis pysyvä hammas? Taitaa olla tulehdus. Ja se paise on fisteli, josta mätä hampaan juuresta pääsee ulos. Juurihoito täytyy tehdä..

Ei ole pysyvä hammas, poika 5 v.

Kiitos kaikille rauhoittavista vastauksista! Hammaslääkäriin siis menemme. En ole itse törmännyt vastaavaan, niin paniikin lykkäsi päälle.

PS: Syöpätautien kurssia juuri suorittava ylihysteerinen äiti...

Hammas sitten todennäköisesti poistetaan, kun kuitenkin kohta lähtisi :).

Yhteistyössä