Apua, pliiiiis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoikkis

Vieras
Mitä ihmettä teet tytölleni, joka ei syö kertakaikkiaan mitään!!! Tasan yksi lämminruokalaji kelpaa, muita ei kelpuuta. Hän ei suostu edes maistamaan juurikaan mitään ruokaa. Todella turhauttavaa yrittää häntä ruokkia kun en saa edes maistamaan. Olisiko mahdollista olla joku "vikana" kun ei ruoka kelpaa, esim sairaus tms. Hänellä on ruoka-allergioita, voisiko se selittää edes osittain syömättömyyttä? Olen aivan väsynyt asian kanssa. Ongelma alkoi tytön ollessa n.1v ja nyt ikää jo yli 1.5v. Painokäyrän mukaan hoikka. Onko kellään muulla samaa ongelmaa tai edes antaa jotain neuvoa?

Meillä neiti 1 v 1 kk myös huono syömään ja juomaankin(kasvaa -15-painokäyrällä). Puuro ei kelpaa eivätkä makeat välipalat. Parhaiten uppoaa liharuoka. Olen huomannut, että parhaiten ruoka kelpaa, kun tarjoaa sitä säännöllisesti, aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen ja oltapuuro, eikä siinä välissä mitään. Ei kannata esim. tunnin päästä yrittää tarjota väliinjäänyttä ateriaa uudelleen. Tuputtaminen myös pahentaa tilannetta. Jotkut lapset alkavat "syömälakon", jos eivät saa itse syödä. Meidän neiti ainakin jo mielellään sotkee omalla lusikallaan ja siinä samalla saan jonkun lusikallisen aina menemään. Terve lapsi ei kyllä näännytä itseään nälkään, vaikka rasittavaa kyllä on, kun lapsi syö huonosti. Tsemppiä!

mulla on 11kk ikäinen tyttö ja kuukauden verran ollaan temppuiltu syömisen kanssa.osaa nyt juoda mukista joten se vähän parantaa juomispuolta ja siinä samalla saatan saada yhden lusikallisen ruokaa väliin.puuroa,leipää ja hedelmäsosetta sekä jogurttia menee vaihdellen mutta normaali ruoka tökkii.saattaa siis syödä aamupuuron ja seuraavan kerran tankkaa illalla!mua kans ahdistaa vaikka painon kanssa ei ainakaan vielä ole ongelmaa,hoikka ja pieni on mutta paino nousee kyllä hitaasti koko ajan.

keskimäärin syö 3-4 lämmintä ruokaa viikossa!siinä on keksimistä että saa tarpeekis proteiinia menemään.

Niin ihmetellään täälläkin et kuin meidän pimu kuitenkin kasvaa vaik tuntuu ettei syö juuri mitään. On nyt 1v10kk ,n.83cm ja painaa vajaa 11kg. On kausia et syö paremmin ja joskus taas ei juur mitään.

Yhteistyössä