Apua! Pk:n työntekijä lähestyy mua henk.koht. vapaa-aikana!!! Onko ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellottaa

Vieras
Pk:ssa on aivan outo miespuolinen hoitaja. Hänestä on tehty useita valituksiakin johdolle ja ihan työntekijöidenkin taholta.
Olen naimisissa ja lapseni aloitti hoidon hiljattain.
Nyt tuo ukko laitto mulle mun henk.koht. Sähköpostiin pyynnön perustaa googletili ja liitti minut omaansa.

Onko tämä teistä ok???

Ajatellaan jos joku naispuolinen hoitaja laittaisi teidän miehelle vastaavaa vapaa-aikana mieheni henk.kohtaiseen yhteystietoon. Sellaiseen mikä pitäisi olla päiväkodilla vaan tiedossa yleisiä asioita varten ja asioihin, jotka liittyy lapsen hoitoon.
Mitäs tekisitte?

Mua ahdistaa ja pelottaakin jo se äijä.
Hän on tehnyt rikkeitä joiden vuoksi varmaan työpaikkansa jo nyt vaakalaudalla.
En varmana vie lastani ma hoitoon vaan otan yhteyttä johtajaan.
Jos mitään ei nyt aidosti tapahdu niin voinko tehdä jotain muuta? Kuten ilmoittaa poliisille rikosilmoituksen merkeissä, nimikkeenä ahdistelu ja kotirauhan häirintä.

Vai kuinka?

Ei kai tuo nyt minkään kotirauhan häirinnän tai ahdistelun tunnusmerkkejä täytä... luulisin. Jätä vaan vastaamatta tai sano siellä sen työpaikalla toisen työntekijän tai pk-johtajan kuullen ettet halua mitään viestittelyä.

Ei todellakaan ole oikein, jos on päiväkodilta ottanut yhteystietosi ja ottaa sinuun noin vain yhteyttä. Ilmoittaisin johdolle ja varsinkin, jos on tiedossa, että on epämääräinen ihminen. Hän on epäasiallisesti käyttänyt toimeensa liittyviä asioita hyväksi, kun on yhteystietosi ottanut päiväkodista omaan käyttöönsä.

Mun pitää olla vain päiväkodin tiedoissa, ei kenenkään äijän!

No eikai me sitä voida tietää... joko on hieman pipipäinen, ja ottanut sähköpostisi talteen asiattomasti ja lisännyt. Tai sit taustalla on joku tosi viaton selitys, jos esim. on ottanut kaikkien vanhempien sähköpostit ylös, jos tarkoitus on aloittaa esim. sähköpostilla viestittely päiväkodin tapahtumista. Toki siitä olisi fiksua infota etukäteen.

Eli, soita maanantaina sille johtajalle. Hän selvittäköön.

Se on perustanut työpaikan koneelta oman tilin tai kirjautunut sinne (tyhmästi tehty mutta minkäs voit...) niin silloin se kone lähettää automaattisesti kutsun kaikille jotka on yhteystiedoissa.

Mulle myös näitä kutsuja tullut joiltain kavereilta, ja tää on sitten selvinnyt syyksi.

Että älä nyt mee tekemään kärpäsestä härkästä... Voit toki asian ottaa esille ma, fiksuinta olisi ehkä sen nimenomaisen työntekijän kanssa.

Aloiteta vanhempien kans henk.kohtaiselta tililtä vaan sellaiselta jonka kautta voi kaikki muutkin työntekijät viestit nähdä.

Ja tuskin istuu viikonloppuna pk:n koneella! Kehu vielä pe lähtevänsä koko viikonlopuksi ryypiskelemään.

Noh mun serkku(lto) naispuoleinen on tälläisellä taktiikalla iskenyt yhden hoitolapsen isän,ovat nykyään naimisissa että kyllä siellä hoitohenkilöissäkin voi kaikenlaisia olla.Mutta tämä tuntuis kyllä vahingolta.Itsekin olen lto ja ajatuksissani kerran aloin näpytteleen synttärikutsua työpuhelimella siellä ois vanhemmat ollu ihmeissään ku ois tarhantätiltä tullu synttärikutsu,onneksi viime hetkellä älysin mitä olen tekemässä =)

Pk:ssa on aivan outo miespuolinen hoitaja. Hänestä on tehty useita valituksiakin johdolle ja ihan työntekijöidenkin taholta.
Olen naimisissa ja lapseni aloitti hoidon hiljattain.
Nyt tuo ukko laitto mulle mun henk.koht. Sähköpostiin pyynnön perustaa googletili ja liitti minut omaansa.

Onko tämä teistä ok???

Ajatellaan jos joku naispuolinen hoitaja laittaisi teidän miehelle vastaavaa vapaa-aikana mieheni henk.kohtaiseen yhteystietoon. Sellaiseen mikä pitäisi olla päiväkodilla vaan tiedossa yleisiä asioita varten ja asioihin, jotka liittyy lapsen hoitoon.
Mitäs tekisitte?

Mua ahdistaa ja pelottaakin jo se äijä.
Hän on tehnyt rikkeitä joiden vuoksi varmaan työpaikkansa jo nyt vaakalaudalla.
En varmana vie lastani ma hoitoon vaan otan yhteyttä johtajaan.
Jos mitään ei nyt aidosti tapahdu niin voinko tehdä jotain muuta? Kuten ilmoittaa poliisille rikosilmoituksen merkeissä, nimikkeenä ahdistelu ja kotirauhan häirintä.

Vai kuinka?

Kannattaa totella, muuten pikku Viljamilla ei ole hoitopaikkaa tai jää ainakin ilman ruokaa päikkussä.

No mä ottaisin maanantaina yhteyttä päivähoidon johtajaan ja kertoisin, etten hyväksy yhteystietojeni luovuttamista henkilökunnan yksityiskäyttöön. Kertoisin mitä on tapahtunut. Eiköhän asia sillä hoituisi eteenpäin.

Tai olisitte jos toimisitte noin sormien läpi katsoen ja maltilla.
Meillä kun varmaan vaikuttaa asiaan myös se kuinka paljon vääryyttä tämä hoitaja jo on tehnyt. Vaitiolovelvollisuuteensa hän rikkoo päivittäin ja on tehnyt sen myös johtajan läsnäollessa.
Haukkuu lasten aikana heidän vanhempiaan minulle ja saattaa moittia myös lasta. Ehkä tekee sitä kaikille vanhemmille, ehkä ei.
Pullikoi vastaan tehtävässä mikä kuuluu hänen toimenkuvaansa ja näin vaarantaa pienen lapsen hengen ihan tosissaan. Huolestuttavalla tavalla. Hänen takia ollut jo palaverejä. En enään jaksa ja vasta lapsi aloitti ensimmäistä kertaa.
Nyt jos tämäkin vaan katsotaan sormien läpi niin ihan pakko tehdä jo ilmoitus muualle kun johtajalle.
Se, että kyseinen hoitaja tulee ns.suuhun puhumaan eli änkee niiiin lähelle, että vain puolisoni tulee niin lähelle ilman, että se tuntuu pahalta. Jotenkin mielistelee aina minulle ja hakiessa saattaa pyytää viereensä istumaan. Menen, koska olen luullut, että hänellä on jotain sellaista asiaa koskien lastani, että haluaa puhua privaatisti. Eipä ole ollut vaan niitänäitä ja henk.koht. Kysymyksiä.
Muiden hoitajien kanssa tulen toimeen oikein hyvin, samoin lapseni. Pk olisi ilman tuota mieshoitaja täydellinen.

Kiitän silti vastauksista vielä ja mukavaa sunnuntaita!

Meille on ainakin annettu sellaiset ukaasit, että lapsen vanhempiin ei saa luoda yhteyksiä vaikka fb:n kautta, jos ei jo muuten ole ennestään tuttu, vaikka naapuri tms. Eli ammatilliset asiat erikseen ja tuttavuudet erikseen.

[QUOTE="pk:n täti";29014969]Meille on ainakin annettu sellaiset ukaasit, että lapsen vanhempiin ei saa luoda yhteyksiä vaikka fb:n kautta, jos ei jo muuten ole ennestään tuttu, vaikka naapuri tms. Eli ammatilliset asiat erikseen ja tuttavuudet erikseen.[/QUOTE]

Näinhän se menee. Tiukat on rajat hlökunnalla.

Tosi hyvä että on mieshoitajakin kun valitettavan naisvaltainen tuo hoitoala. Mutta em. tapaukseen tietysti sanoisin asiallisesti etten halua olla tekemisissä lapsiasioiden ulkopuolella. Kapinoi? Hmm, jos haluaisi vain tehdä jonkin asian toisin kuin se on "aina tehty"?

Kotirauhan häirintä yhdestä sähköpostista? :D Joo, ei ihan täytä rikoksen tunnusmerkkejä. Mutta ei tietenkään ole hyväksyttävää ja kannattaa ottaa yhteyttä päiväkodin johtajaan.

Juu eise varmaan kotirauhan häirintää ihan ole, mutta en usko siihenkään että vahingossa laittaisi. Vai onko jossain pk:ssa vanhempien yhteystiedot tietokoneella siten, että vahingossa google loisi jotain tilejä ja laittelisi viestejä?

Ottaisin yhteyttä pk:n johtajaan ja kertoisin tapahtuneesta. Jos oli vahinko, niin hyvä niin ja jossei ollut, niin työntekijä toivottavasti joutuu vastaamaan tekosestaan.

Yhteistyössä