Apua pk-maksuissa.

• Viestiketjun aloittaja Kirja
  • Ensimmäinen viesti
Kirja
Olen yh. Kaksi lasta ja tulot 1600 ennen veroja.
Pk-maksu tulorajaan lisätään 5% lomarahoja.
Miten paljon tuo pk-maksu on per lapsi?
Osaako joku auttaa.. ? mä en osaa laskea niitä.
Ja siis, lapset kokopäiväesti hoidossa.
Sain laskun ja molemmista menis yhteensä 220€, mutta siihen oli tulot 2500euroa. Niin paljoa en kyllä tienaa, en vaikka saisin elarit..

Kirja
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen Viinirypäle;24757254:
Ilmoitat päivähoitotoimistoon tulosi (palkkakuitin) ja pyydät niitä tarkastamaan päivähoitomaksun. Jos et ole toimittanut palkkatietoja heillä on oikeus periä maksimi.
Olen toimittanut ne 3 viikkoa sitten. Soitin sinne laskutukseen, mutta täti ei osannu muka sanoa summaa. Siksi kyselin täältä, että osaako arvioida?
Lapset on pk-seudulla hoidossa. Ja vuoropäiväkodissa (joka on auki 6-22.00)

Tiedän, että voi periä täydet, mutta en voinnu toimittaa palkkanauhaa, ,kun sain sen vasta 7.9 ja lapset aloitti hoidon 1.8.
En joudu nyt noita maksamaan, vaan saan känttänä sitten maksut.

Kirja
[QUOTE="niin";24757709]Paljonko sun tulot sitten on? Bruttopalkka+ lomaraha+ elarit[/QUOTE]

Lue eka viesti. Ennen veroja 1600 euroa.
Lomaraha lasketaan 5% tosta summasta. Elareita en saa, koska isä ostaa lapsille vaatteita jne.

Olen toimittanut ne 3 viikkoa sitten. Soitin sinne laskutukseen, mutta täti ei osannu muka sanoa summaa. Siksi kyselin täältä, että osaako arvioida?
Lapset on pk-seudulla hoidossa. Ja vuoropäiväkodissa (joka on auki 6-22.00)

Tiedän, että voi periä täydet, mutta en voinnu toimittaa palkkanauhaa, ,kun sain sen vasta 7.9 ja lapset aloitti hoidon 1.8.
En joudu nyt noita maksamaan, vaan saan känttänä sitten maksut.

Kouvolassa ainakin käsittelevät elokuun laskut vasta ensiviikolla, joten hyvin on ehtinyt palkkanauhasi ensimmäiseen maksuun. Meillä ei taida ehtiä, joten laittavat sitten elo ja syyskuun samaan kertaan kuukauden päästä.

Onhan noita laskureita joilla saa maksettua, jos halua etukäteen tietää.

Yhteistyössä