apua..?! pinna palaa totaalisesti uniasiassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
jepulis, lyhyesti, tilanne se, poju reilut 7kk, nukkunut huonosti/olemattomasti/ei ollenkaan koko ikänsä, refluksi taustalla, kuten joku palstailija varmaan muistaakin avautumiseni aiheesta...
ja siis, nyt tilanne pienesti parempi, enää heräilee hyvänä yönä 5-10 kertaa ja niitä huonoja öitä on kyllä edelleen usein. pojan isä on ollut tänä kesänä paljon poissa kotoa, keikkaa ja duunia ja minä pojan kanssa kotosalla.
päiväsaikaan saan pojan EHKÄ 3 kertaa puolen tunnin päiväunille, taputtelen ja silittelen pepulle, isä kun tulee puikkoihin, laittaa tutin suuhun ja silittelee hetken ja Voila, lapsi nukkuu 2 tuntia, samoin yöllä, yöunille jne jne!!!
ja multahan palaa pinna tän asian kanssa! samat taputukset, hyräilyt ja silitykset teen ja miksi silti lapsi nukkuu sen 25-30min ku mä olen kotona ja isän kanssa ollessaan JOKA kerta sen parin tunnin unet?? olen tosi väsynyt tähän tilanteeseen ja samoin lapsi niinä päivinä, kun ollaan kahdestaan ja tosiaan ne puolen tunnin unet takana!
onko mitään keinoa pidentää noita päikkäreitä? ja multahan palaa ihan hihat sen asian kanssa, et näen kamalasti vaivaa ja tuloksena on väsynyt, kärttyinen lapsi, joka ei kyllä mielestäni vielä osaa "juonitella" nukkumisen kanssa, tätä samaa jatkunut jo monta kuukautta... ja käsittääkseni refluksi ei vaivaa vain sillon, kun minä olen nukuttamassa ;) öisin ja aamulla sama juttu, isä saa lapsen heti rauhalliseksi ja nukahtamaan uudelleen, tutti suuhun ja silittelu ja pam.... aaargh!!!:kieh::kieh:

Mä luulisin kans, et vois olla kyse siitä, että aistii sun ärsyyntymisen. Meillä mies ei saa tuota nukutettua millään, kuulen melkeen sen kiukkusen puhinan olkkariin asti kun miestä turhauttaa kun lapsi ei nuku. Ja eihän se sit nuku. Sillon kun mulla on hermot kireellä niin lapsi nukahtaa munkin nukutuksella paljon huonommin..

Meillä meni samoin. Lapsi kitisi, kun ei suostunut nukkumaan kun 20min ja nukuttamiseen meni ainakin kolme varttia. Tosin ei ollut väliä kumpi nukutti. Meillä auttoi vain se, että nukutetaan meidän sänkyyn viereen. Ja hups, nyt nukkuu 1-2h. Isin vieressä yleensä pidempään. Lapsi nyt 10kk. Vieläkään en ole jaksanut kokeilla, et joko nukkuis omassa sängyssä, kun nyt on näin helpompi, vaikkei mitään sit saakaan tehtyä, kun yksin ei voi sänkyyn jättää.

• Tykkää
Reactions: emppu75
Alkuperäinen kirjoittaja selvähän tuo;24543693:
No, lapsihan on levoton ja ihmeissään selvästi. Vaistoaa tietenkin pinnasi ja hihojesi palamisen. Eihän tuo ihmekään.
niin, tottahan se taitaa olla, mut tänä aamuna esim. olin han rauhallinen ja ajattelin, et jatkaa uniaan, jos jatkaa, no tunnin verran tein temppuja ja aina rauhoittui ja heti kun poistun, niin nousee seisomaan sängyssä ja sitten isä otti ohjat, ja naps, nukkui tunnin ja heräsi kasin jälkeen.... oikeesti tää on tosi masentavaa ja väsyttävää, vaikka onkin pikku jutusta kyse :(

ja vielä, kyse ei ole siitä, että itseäni varten nukutan tai et kaipaan vapaata aikaa, vaan että lapsi on TOSI väsynyt niinä päivinä, kun ottaa lyhyitä torkkuja ja aina joudun venyttämään sitä päikkäreille menoa, muuten nukuttaisn puolen tunnin unet moneen kertaan jo ennen klo 12! on kova liikkumaan, ottaa jo askeleita tukea vasten ja uni ollut aina tosi levotonta, mistä on mulle itselleni unettomuus jäänyt päälle, se refluksikirkuminen 4kk iässä oli hirveää.... pikku juttuja nämä, tiedän, mutta pienistä puroista jne... :) ajattelin kysyä, kun omat ajatukset kiertää samaa kehää yötä päivää...

Imetätkö? Meillä nimittäin vauva nukkuu ihan järjestään isänsä kanssa paremmin koska ei ole maito vieressä haisemassa.

Mutta tiedän tuon pätkäpäiväunien rasittavuuden. Meidän 7,5kk on nyt loppukesästä alkanut nukkua jo säännöllisesti ihan kunnon päikkäreitä. Aamupäivällä 1,5-2 h, iltapäivällä 1h. Vielä noin puolen vuoden ikään mentiin samanlaisilla pätkäpäikkäreillä kun teillä. Ja eikä siinä mitään jos vauva olis ollui tyytyväinen ja virkeä mutta kun ei. Kamala kitinä ja kiukku, ja jo tunnin päästä heräämisestä alkoi haukottelu. Tuntui, että yhtä nukuttamista oli elämä. Päivin ja öin.

Meillä ei oikeastaan auttanut mikään tietoinen kikka kolmonen. Luulen, että suurin tekijä oli aika. Mutta tsemppiä.

minäkin kysyn tuon imettämisen perään. meillä ei nukuta millään jos minä olen lähettyvillä tisseineni tuoksumassa, tai siis nukutaan, jos saadaan se tissi suuhun asti.

meilläkin tehoaa iskän nukutus paremmin. mies laskee toisen käden lapsen lapaluiden päälle ja toisella taputtaa pepulle. Menee pari min ja tenava nukkuu. Liekö miehellä raskaampi käsi (rauhoittava) ja jotensakin rennompi taputus kuin minulla.

Yhteistyössä