Apua persaukiselle kummitädille!

• Viestiketjun aloittaja hjelp
  • Ensimmäinen viesti
hjelp
Olen kummi 10 ja 8 vuotiaille sisaruksille, ja joka kesä ollaan yhdessä joku reissu tehty. Mutta, nyt onkin "toiveet" jonkin verran suurentuneet eikä enää kelpaa vaa asunto-vaunulla reissaaminen ja ja jossain hieman edullisimmissa paikoissa piipahtaminen. Nyt toiveina olisi kylpylää, huvipuistoa, hotellissa olemista jne. Joita lapset ovat suunnitelleet ja heidän äitinsä on tietysti luvannut puolestani että minun ja mieheni kanssa tämä varmasti onnistuu :/ no, kyllä minä lapsille kaiken tämän tarjoaisin mutta nyt on todettava että rahatilanne ei ole järin hyvä muutaman vastoin käymisen takia. Miten tämän sitten selittäisin lapsille? Kyllä pystyn heille ohjelmaa järkkäämään mutta en mitään kovin glamouria :(

"vieras"
No huh huh. Aivan käsittämättömiä vaatimuksia kummeja kohtaan. Jos kerran teidän mukaan lähtevät niin eikö tuo nyt ole itestään selvää että menette sinne minne ite haluatte ja lapset tulee mukaan sit jos haluaa.

Mitäs jos otatte ne lapset mukaanne - jos siinä kerran ei ole ongelmaa - mutta puhut vanhempien kanssa suoraan ja kerrot, että rahatilanne on sellainen, että toivot heidän osallistuvan kustannuksiin?

"vieras"
Vie lapset vaikka heidän oman kotipaikkansa sellaisiin paikkoihin tai nähtävyyksiin, joissa eivät ole käyneet: kirkot, museot, taidegalleriat, luontopolut, kesäteatteri ym. Selvitä etukäteen, onko museoissa mahdollisesti ilmainen päivä esim. kerran viikossa. Tai mene lasten kanssa polkupyörillä eväsretkelle.

Kerro lapsille rehellisesti, jos vain voit, että nyt on rahat vähissä.

ghtg
otatte edelleen lapset sinne asuntovaunu reissulle ja menette niihin "halpoihin" juttuihin. Eiköhän se lapsille kelpaa jos eivät muuallekaan pääse. Tuon ikäiset eivät minusta vielä osaa vaatia kovin kummoisia juttuja jos vanhemmat eivät ole "vihjanneet"

W
Kuinka monet kummit ylipäänsä reissaavat kummilastensa kanssa? Veikkaisin, ettei kovin monet. Jo sen pohjalta sanoisin kummilastesi olevan etuoikeutettuja saadessaan jo moista asuntovaunu hupia joka(?) kesä kumminsa ansiosta. Minä ainakin olisin lapsena ja nuorena ollut todella riemuissani moisesta, meillä kun ei kotona omaa asuntoautoa tai vaunua ollut.

Luulisi joka tapauksessa niin kummilasten kuin heidän vanhempiensakkin ymmärtävän jos vain rehdisti kerrot vanhemmille, ettet rahatilanteesi puolesta voi moista lapsille tarjota vaikka mieluusti niin tekisitkin. Uskoisin lasten olevan kaikesta huolimatta innoissaan asuntovaunulla reissaamisesta kuten tähänkin asti.:)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
"mjää"
Minäkin lapsena ja nuorena olin joka kesä kummieni kanssa reissuissa :) yleensä käytiin just huvipuistot yms. ja sit vaan uitiin, kalasteltiin, pidettiin hippaa leirintäalueella tai piilosta, pelattiin lautapelejä, krokettia ja vaikka mitä muita kesäpelejä. Ja kyllä ne parhaimmat muistot ovat juuri näitä yhdessä pelaamista jne. ei niinkään hotellit, kylpylät, huvipuistot vaikka olihan niissäkin tottakai kivaa!

"vieras"
Pystytkö valitsemaan jonkun yhden isomman jutun? Ja sitten vain sitä riemukasta yhdessäoloa, valvomista, herkkuja, peli-iltaa ja jutskailua, rannalla oloa ja heittäytymistä. Eväsretki johonkin hieman kummalisempaan paikkaan, ongelle.
Ja sille äidille voi kertoa, että te kyllä suunnittelette reissun itse.

Meillä on tuon ikäiset lapset ja kyllä kaiken ohjelman ohi edelleen ajaa se, että joku heittäytyy heidän juttuihin mukaan ja on 100 % läsnä ja hulluttelee heidän kanssaan!

Non compos mentis
Kylpylän sijaan tarjoaisin uimarantaa tai uimahallia. Meillä täällä ainakin on joitain "kylpylämäisiä" suurempia uimahalleja. Tai joissain voi piipahtaa ihan päiväseltään, esim. Flamingo. Kivaa voi olla, vaikkei maksaisikaan kamalasti.

"vieras"
Moneen kylpylään pääsee uimaan ihan suhteellisen edullisesti, me käymme useamman kerran kesässä Caribiassa uimassa. Samaten kannattaa tutustua eri paikkojen uimahalleihin, muutamat hakkaavat monen kylpylän varustukseltaan, hinta on edullinen.

Huvipuistoreissusta voi ilmoitella äidille, että viette, jos lapset ostavat itse omat rannekkeensa, sisäänpääsyhän useimpiin huvipuistoihin on ilmainen. Jos lapset eivät ole tarpeeksi isoja laitteisiin ilman aikuista, voitte kysellä seuralaisia huvipuiston puolesta.

Oletan, että olette kuitenkin lähdössä reissaamaan asuntoautolla, kannattaa katsella kaikki tuollainen tarjonta matkareitin varrelta.

hjelp
Niin meijän reissut on yleensä ollut että ollaan parilla leirintä-alueella, ja kierretään siellä paikkoja ja jos on jotain tapahtumia yms. ihan sellasta rentoa oleskelua ei niin ohjelman täyteistä, ollaan oltu yleensä pohjanmaan ja itäsuomen suunnilla pyörimässä, sellanen "perinne" käynti on ollut Ähtärin eläintarha, mutta se kuulemma on jo niin lälly heidän mielestään :/. Luulen että nää hotelli ja huvipuisto jutut on tarttunut heidän kavereiltaa, tossa iässä vissiin aletaan jo hieman "kehuskella" missä ollaan oltu tai ollaan menossa jne... On vaan nii ryöstö hintasia noi huvi ja vesipuisto sun muut :(

"vieras"
Niin meijän reissut on yleensä ollut että ollaan parilla leirintä-alueella, ja kierretään siellä paikkoja ja jos on jotain tapahtumia yms. ihan sellasta rentoa oleskelua ei niin ohjelman täyteistä, ollaan oltu yleensä pohjanmaan ja itäsuomen suunnilla pyörimässä, sellanen "perinne" käynti on ollut Ähtärin eläintarha, mutta se kuulemma on jo niin lälly heidän mielestään :/. Luulen että nää hotelli ja huvipuisto jutut on tarttunut heidän kavereiltaa, tossa iässä vissiin aletaan jo hieman "kehuskella" missä ollaan oltu tai ollaan menossa jne... On vaan nii ryöstö hintasia noi huvi ja vesipuisto sun muut :(
Neuvottele, jos äitinsä maksaisi heille liput vaikka Powerparkkiin, sillä voisi tuon Ähtärin korvata. Kokkolan uimahalli Vesiveijari vetää vertoja monelle kylpylälle, uimahallihintaan. Kannattaa mennä hyvällä ilmalla, pääsee ulkoaltaalle ja liukumäkeen pihalle.

hjelp
Luulen tai oikestaan tiedän ettei heijän äiti osallistu kyllä mihinkään kustannuksiin tai anna lapsillekkaan omaa rahaa :/ ajattelin että ehkä heijän isältään voisin kysyä, tosin häntä en hirveästi edes tunne, mutta kuitenkin...

Kuinka monet kummit ylipäänsä reissaavat kummilastensa kanssa? Veikkaisin, ettei kovin monet. Jo sen pohjalta sanoisin kummilastesi olevan etuoikeutettuja saadessaan jo moista asuntovaunu hupia joka(?) kesä kumminsa ansiosta. Minä ainakin olisin lapsena ja nuorena ollut todella riemuissani moisesta, meillä kun ei kotona omaa asuntoautoa tai vaunua ollut.

Luulisi joka tapauksessa niin kummilasten kuin heidän vanhempiensakkin ymmärtävän jos vain rehdisti kerrot vanhemmille, ettet rahatilanteesi puolesta voi moista lapsille tarjota vaikka mieluusti niin tekisitkin. Uskoisin lasten olevan kaikesta huolimatta innoissaan asuntovaunulla reissaamisesta kuten tähänkin asti.:)
Joo, minäkin kävin ainoastaan kahtena kesänä mun kummien kanssa huvipuistossa (eri kummit), muuten sitte olin vaan kylässä kolmannella mun kummeista ja me käytiin joskus esim. rannalla tms. Ei mitään ihmeellistä siis, mutta ainaki noi huvipuisto kerrat, ja muutenki se yhdessä oleilu, kyllä säilyy muistossa varmasti aina!

Ja, mä vähän luulen että noikin lapset lähtee edelleen mukaan mihin vaan heidät viettekin, vaikka onkin ehkä haaveilleet jostain muusta. Eiköhän heille oo kuitenki tärkeintä se yhteinen aika, ja vielä jos sanotte vaan suoraan että no nyt tänä kesänä ei käyny, katotaan vaikka joskus vähän myöhemmin.

ps. Käviskö huvipuistoks vaikka joku Peukkulan, Flowparkin tai jonkun sisäleikkipuiston tyylinen homm (on vissiin ainaki vähän halvempia kun joku Särkänniemi tai Linnamäki)? Ite ainakin muistan miten siistiä oli joskus päästä leikkimään sellasessa jättimäisessä sisäleikkipuistossa, missä oli suurensuuri liukumäki-riippusilta härpäke yms., kun kummitäti joskus vei mut ja lapsensa sinne leikkimään. Ja sitte ainaki Flamingon vesipuistoon vissiin pääsee ma-to aikuiset 6:lla ja lapset 4:llä eurolla.

Viimeksi muokattu:
:)
Käyppä knorrin sivuilla,jos ostat samalle kuitille 4 knorrin tuotetta niin saat kaks etuseteliä jotka voi käyttää knorrin sivuilla mainituissa paikoissa.seteleitä ei voi käyttää ku 1/seurue niin laitat miehesi meneen toisen lapsen kans sisään ja sä toisen :)

karpalokinuski
justjust, mitäs sitten kun olette kummilasten kanssa kolunneet kotimaan huvitukset läpi? Vaaditaanko teitä jatkossa kustantamaan disneylandiin ja sitten isompana viette Australiaan katsomaan suosikkibändejä yms. :headwall:

Kummit touhuavat omien resurssiensa mukaan ja minusta olisi aika loukkaavaa, jos lasten vanhemmat lupaisivat jotain kysymättä kummeilta:/

Yhteistyössä