APUA, papa-kokeen tulos tuli....

• Viestiketjun aloittaja help me...
  • Ensimmäinen viesti
help me...
Siis mitä helvataa tarkottaa tulehdusatypia???!!!
ja onko se paha jos papaluokka on 2 ja puhtausaste 2??

sen tiiän että lääkäriin on nyt mentävä ja asia tutkittava mutta onko kohtalontovereita? tarkottaako tää nyt että mulla on syöpä tai joku....

*huokaa masentuneena*

milli
Itselläni oli tulokset yksityisellä gynellä luokkaa 3. Se merkkais kuulemma mahdollista syöpäepäilyä.

Julkisella puolella sairaalassa luokittelivat kylläkin kakkoseksi, mutta ottivat silti koepalat. Puolen vuoden päästä joulukuussa kävin uudestaan ja sain puhtaat paperit.

Mul on ollut neljä vuotta papa kakkonen. Puolen vuoden välein käyn kontrolleissa. Ei varmasti sinulla mitään akuuttia.
Mulla otettiin koepala, todettiin pahanlaatuisia solumuutoksia, tehtiin loop-sähkösilmukkahoito mut edelleen kakkonen.
Seurataan ja eiköhän jossain vaiheessa parane =)

help me...
huh... eli toivottavasti se ei siis oo vakavaa.. kaipa mulla sit joku tulehdus on. mitään oireita ei kylläkään oo ollut että tää tuli ihan puskista mun kimppuun tää asia. ja sukupuolitautia ei pitäisi olla.
ehdin jo sanoa miehelle että etsit sit uuden vaimon jos mä kuolen mutta se sanoi ettei aio ottaa uutta. :)

help me
Alkuperäinen kirjoittaja milli:
Kakkonen voi olla ihan hiivatulehduskin, mutta ei todellakaan syöpää.
tossa lapussa ei ollut hiivan kohdalla rastia. vain sen tulehdusatypian kohdalla oli.
ja että pidämme aiheellisena lääkärin tutkimusta ja uuden näytteen ottoa hoidon jälkeen.

vieras
minulla oli joku aika sitten kaksi kertaa peräkkäin papa 2 ja jouduin siihen värjäykseen. on ollut aikasemminkin papa luokkaa 2 ja silloin ollut joku tulehdus.
värjäyksen ja koepalan tuloksena löytyi mikä nyt olikaan papillonvirus tai joku sellainen.
poistivat sen pienen värjäytyneen osan sieltä laaserilla ja nyt toivotaan että saatiin kerralla pois.
eli ei tämäkään välttämättä mikään vaarallinen ole.
toiselta nimeltään kondylooma eli sukupuolitauti mutta tämä tauti ikävä kyllä on noin 85% naisista ja kaikille ei edes koskaan puhkea näin kun minulla.

kolmen äiti
Lääkäri oli kuulema (soitin tuloksista) laittanut pikkuriikkisen rastin herpeksen kohdalle. Meinasin kuristaa miehen, ku ajattelin että se on juossut vieraissa ja hankkinut sen :kieh:
Th kuitenkin sanoi, että se on voinut puhjeta itsestään esim. pitkän sairastelun (flunssa kesti 2kk) tai stressin takia (elämäntilanteeni muuttui tuohon aikaan). Onko noin?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minulla oli joku aika sitten kaksi kertaa peräkkäin papa 2 ja jouduin siihen värjäykseen. on ollut aikasemminkin papa luokkaa 2 ja silloin ollut joku tulehdus.
värjäyksen ja koepalan tuloksena löytyi mikä nyt olikaan papillonvirus tai joku sellainen.
poistivat sen pienen värjäytyneen osan sieltä laaserilla ja nyt toivotaan että saatiin kerralla pois.
eli ei tämäkään välttämättä mikään vaarallinen ole.
toiselta nimeltään kondylooma eli sukupuolitauti mutta tämä tauti ikävä kyllä on noin 85% naisista ja kaikille ei edes koskaan puhkea näin kun minulla.
vielä tähän lisään että kyseistä virusta miehet tietenkin kantavat tietämättään ja heille se ei tuo mitään oireita joten he eivät tiedä heillä sitä olevan.

help me
eli mulla voi olla kondylooma enkä oo tiennyt sitä? jösses.... se ei siis selviä muutakuin vielä jollaki erillisellä testillä? kun tossa paperissa ei olllu rastia sen kondyloomavirusmuutoksen kohdalla.
mistähän oon sellasenki sit saanu, nykyiseltä mieheltä vai edellisiltä..

Nalletar
Hyvin voi olla kondylooma tietämättään. Se ei todellakaan aina oireile. Näkyy vain papassa. Jos luokka 2 niin yleensä otetaan 3 papa-koetta. Puolen vuoden välein. Jos näkyy 3 kertaa niin otetaan koepala. Usein näkyy kerran tai kaksi. Sitten häviää ja voipi joskus kummitella uudelleen tai sitten ei. Kondylooma on tosi yleinen! Mitään muuta erillistä testiä siihen ei kai ole, kun papa. Muuta kun sitten ne koepalat ja sellaset, mutta ei niitä ensisijaisesti oteta jos luokka vain 2.

Yhteistyössä