Hei Nata!
Tuolta toukoaluista sinut ""tiedänkin"" ja kokenut myötätuntoa sua kohtaan, meillä kun poika samanlainen päiväkukkuja!Meidän poika täyttää siis ensi viikolla 3 kk.
Todellakin ihmetyttää, miten niin vähillä unilla voi tulla toimeen, kun meidän viikari...Ja koko päivä on yhtä päiväunille menoa ja leikkimistä. Aluksi stressasin kamalasti näistä unista, silloin yritin nukuttaa vaunuihin ja sit ite aivan hermot riekaleina kävin tutia nostamassa viiden minuutin välein, ja poikahan ei pitempään kun sen puoli tuntia suostunut nukkuun. Ja siinähän ei itte voinut tehdä päivisin yhtikäs mitään, kun koko ajan vaunujen vieressä vahtasin.
Sit teinkin päätöksen, että nukutaan sit omassa pinniksessä ja johan helpottaa, kun ei tartte juosta ulos jos itku alkaa ja pystyy paremmin sisällä hommia tekeen, kun vauva nukkuu muutaman metrin päässä ja itse asiassa, olen huomannut että vauva nukkuu rauhallisemmin sängyssään kuin vaunuissa, mut ei tosin pitempiä unia.
Öihin olen suht tyytyväinen vaikka ne kyllä aika repaleisia, kun olen verrannut teidän muitten öihin, eli meillä nukutaan ja ruokaillaan noin 4 h pätkissä, aamua kohti lyhyempiä ja sit on öitä, milloin poika herää jatkuvasti ja käyn vähä väliä tutia nostamassa, mut ei kuiteskaan nälkäänsä herää.
Meillä syödään iltaisin maissivelliä reilusti ja sen ansiosta tää 4 h ruokaväli saavutettu.Luojan kiitos yöllä ei ole näitä puolen tunnin pätkäunia!
Neuvoa en osaa tähän unionkkelmaan, muuta kuin tarjota myötätunoa, että meillä näin myös. Mulle vaan on sanottu neuvolassa ja olen lukenut, että vauvojen unentarve on niin erilainen, että ei tälle mitään voi. Saattaa olla, että kiinteiden myötä aletaan nukkuu paremmin tai sitten ei, aika näyttää. Mut tiedän todella, että välillä on raskasta!
Mut tsemppiä ja voimia sulle!