Apua painonpudotukseen imettajalle!!

Olen 4kk ikaisen vauvan aiti. Raskauden aikana painoa tuli lahes 20kg eli normaalipainoni oli 62-63kg (pituus 168cm) ja viimeisillani painoin n. 80kg! Noh, ei se mitaan, mutta nyt 4kk jalkeen sita on viela jaljella n.10kg ja tuntuu pysyvan paikallaan. Kaikki sanovat, ettei saa laihduttaa, kun vauva on taysimetyksella, mutta en kesta katsella muodotonta vartaloani enaa!

Keisarinleikkauksen vuoksi en ole uskaltanut paljon vatsalihaksia jumpata, mutta nyt tuntuu, etta paikat alkaisi kestamaan.. Uudistin vanhan kuntosalijasenyyteni, mutta ajattelin aktivoida sen vasta parin kk paasta vauvanhoidon vuoksi, nyt olisi vahan hankalaa..

Onko kellaan samanlaisia ajatuksia tai ideoita? Miten olette saaneet vartaloanne muokattua normaaleihin mittoihin?
 
Moi masha!

Vähän niin kuin olisin omia ajatuksiani lukenut... =) Eli vajaa 20 kg tuli, joista kymppi on ilmeisesti tullut jäädäkseen. Kaikki mikä lähti, lähti ekan kuukauden aikana. Täysimetyksestä ja pienimuotoisesta yrittämisestä huolimatta neljä kuukautta paino pysyi täsmälleen samassa. Kuukausi sitten lopetin imettämisen, ja aloitin pv:n pisteiden laskemisen, ja huimat 2 kg on lähtenyt. Vaunujen kanssa lisäksi lenkkeilen päivittäin ja kuntosalilla olen alkanut käymään pari kertaa viikossa.

Joten tiukassa on, tiukemmassa kun koskaan ikinä ennen raskautta. Mutta ei auta, kesä tulee! B) Vaatii vaan pirusti työtä!!!

Tsemppiä!
 
Moi!

Mullakin tuli n. 20 kg raskauden aikana ja noin 10 kiloa jäi laitokselle. Sitä toista kymppiä tässä sulattelen... Aloitin laihduttamisen, vaikka imetän. Oli niin kurja olo omista kiloista. En ole mitenkään ankarasti laihduttanut, jätin vain herkut pois ja lisäsin liikuntaa. Maitoa on vielä riittänyt ja painokin on laskenut.
 
Painovartijat ottaa ryhmiinsä laihduttamaan, kun vauva vähintään 4 kk. Ne antaa siellä imettäville omat lisäpisteet eli ihan hyvin voi lähteä jo keventämään. Itselläni oli korkea kynnys mennä sinne ryhmään, mutta kummasti sitä itsekuria sitä kautta löytyi. Ja tietoa, mikä auttoi myös.
 
Täällä myös kohtalotoveri. Paino nousi 22 kiloa raskausaikana ja ihan herkuttelemalla. Hyi minua! Tyttö nyt 2 kk ja edelleen kymmenen kiloa istuu tanakasti keskivartalossa. Eilen kaivoin esiin vanhat painonvartijoiden ohjeeni. Todellinen järkytys on ollut selata viime viikonloppuisten ristiäisten kuvia. Jos en aiemminkaan ollut fitness-tyttö olen sitä entistä kauempana.... hui että!!!!!!!!!!!!! Nyt vaan kuvat aina esiin kun tekee mieli suklaata tai muuta herkkua...
 

Yhteistyössä