Apua! Päikkäriasiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Hei!
Miten te pärjäätte noiden lasten kanssa jotka ovat jättämässä päikkäreitä pois? Mun kolme vuotias oli alkuun silloin tällöin nukkumatta pävällä, mutta jaksoi iltaan ihan hyvin. Nyt on kai hoksannut et ei tarviikaan nukkua päivällä kun vaan sanoo ettei oo väsyny. Huutavana en päästä pois sängystä, mut jos on ihan virkeen olonen ja on jo vähän aikaa pötkötelly, niin oon päästäny kun se alkuun toimi ihan hyvin. Nyt tilanne on riistäytyny käsistä. Päivällä on virkee ja hyväntuulinen mutta neljän aikaan alkaa huuto ja mikään ei käy. Nyt sit nukkuu suuren tappelun jälkeen :attn: . Siis miten sen saa uudestaan opetettua siihen et päivällä siihen ja siihen aikaan nukutaan???
Hoidettavana on pikkusiskokin, niin ei ois koko päivää aikaa tapella nukkumaan menosta. Palkitaanko tässä asiassa sitkeys, eli kannattaako maanitella ja huudattaa et sais päivällä nukkumaan? HELP!

Meillä esikoinen lopetti päikkäri alta 2 veenä ja mulla oli siinä sivussa vauva hoidettavana. Ja nyt tämä "vauva" alkaa olla samassa iässä missä esikko lopetti päiväunensa, ja huomaan ettei päikkärit enään maittais. Joten en ole huomannut että tappelemalla oisin saanut asiaa edistymään.

Heititpä vaikean kysymyksen. Mutta jos tuollain noin väsynyt on illalla, niin sitkeästi yrittäisin päivittäin laittaa. Ehkä hiukka myöhemmin, jos auttaisi. En tiiä. Tuon ikäinen on muutenkin uhmassaan hankalimmillaan usein. Kestämisiä sinulle :wave:

Toisaalta voist yrittää aikaistaa lapsen iltaunia, jos ne päiväunet ei millään onnistu. Meillä ainakin hommat alkoi rullata niin. Ei mulla ainakaan ollut aika tapella 2-3 tuntia lapsen päikkäreiden kanssa ja sitten lopulta antaa periksi tai nukahtaa itse :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Toisaalta voist yrittää aikaistaa lapsen iltaunia, jos ne päiväunet ei millään onnistu. Meillä ainakin hommat alkoi rullata niin. Ei mulla ainakaan ollut aika tapella 2-3 tuntia lapsen päikkäreiden kanssa ja sitten lopulta antaa periksi tai nukahtaa itse :ashamed:

Noh, viimeyönä nukku 12 h, kun oli kolmet päikkärit jääny väliin :) ja ehkä siks ne päikkärit ei sit tänäänkään maittanu. Mut ei siis ainakaan nyt riittänyt noi yöunetkaan.
Kiitos vinkeistä ja toivotuksista! =)