apua! Pahoinvointi rv 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pahoinvoiva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pahoinvoiva"

Vieras
Hei!

Olen nyt raskaana viikolla 32, ja minulla on ollut pahoinvointia ajoittain noin 2 viikon ajan. Nyt on kuitenkin ollut useamman päivän putkeen, joten vaikuttaisi pahenevan. Onko tämä normaalia, vai oire jostain raskausongelmasta? Olo on kurja jo pelkän närästyksenkin vuoksi, ei tarvitsisi enää oksettaa. Ja miten vauva pärjää, kun syöminen on ollut tosi huonoa?

Alkuraskaudessa oli pahoinvointia, mutta tää on nyt erilaista, ei tunnu liittyvän nälkään tms.

Mulla oli rv 36+ hetkittäin pahoinvointia mutta meni sitten ohi eikä ole ollut oire mistään ongelmasta.
Vauva pärjää varmasti vaikka söisitkin huonommin, aina nuo pienet omansa ottaa :) Ainoa vaan että miten itse jaksat huonolla syömisellä?

Jos suoa kovasti mietityttää ni ota yhteys neuvolaan.

Itellä on jokaisessa kolmessa raskaudessa huono-olo palannu rv30 jälkeen. Pitää muistaa syödä vähän ja tiheästi. Jos tulee nälkä ja sit syö kunnon aterian ni on taatusti ihan karsea olo. Itellä auttaa 10-15min makoilu isomman ruuan jälkeen, sekä pitää muistaa juoda.
Onhan sulla vatsatoiminu?

Vatsa on toiminu ihan normaalisti. Ja viikko sitten neuvolassa verenpaineet oli alhaiset, se varmaan viittaa siihen ettei raskausmyrkytys ole todennäköinen. Mutta pitänee tosiaan soittaa neuvolaan kunhan soittoaika on iltapäivällä, kun seuraavaan neuvolaan on vielä melkein kaksi viikkoa.

Aika huonostihan tässä jaksaa töissä, mutta onneksi ei oo enää kuin kolme viikkoa äitiyslomaan. Jos tällaisena jatkuu niin pitää kyllä sairaslomaa pyytää.

Yhteistyössä