Apua osa 2. Lapset mevät aatoksi isälleen, milloin pukki käy kotona?

Eli, lapseni menevät aatonaatto illasta joulupäivä aamun isälleen, ja sieltä sitten he tulevat mummilaan. Onglema on milloin he saavat kotiin tulleet lahjat.
Mummilassa asustaa nuoria enoja ja tätejä ja siellä pukki käy toki aattona, joten mielestäni olisi hölmöä, että joulupäivänä vain minun lapseni avaisivat siellä lahjoja ja muut katselisivat vieressä. Joten olisko tyhmää jos tonttu olisikin käynyt jo ke-to välisenä yönä tuomassa lahjat kotikuusen alle?
 
-
Mä varmaan tekisin niin, kuin tossa lopuksi mietitkin eli ke-to yönä kuusen alle. Varmaan kuitenkin kivempi avata lahjat jo silloin kuin vasta joulupäivänä ja aattonahan saavat sit kuitenkin lahjoja isänsä luona.
 
//
Halutaanko tassa ajatella lapsia vai aikuisia?

Jos lapsia niin silloin kay 1 joulupukki ja annat kaikki lahjat mukaan sinne avattavaksi.
Jos taas on tarkeampaa aikuisten takia lasten ne paketit aukaista niin sitten kai pitaa antaa enne tai jalkeen. Itse pitaisin paivan tauoun ja sitten "loytyisi" joulupukin reesta tippuneet...
 
creme b
Meillä on joskus tonttu käynyt tuomassa lahjat just aatonaaton aamuna. Toinen vaihtoehto on just toi, että lapset avaavat lahjat jälkikäteen, mut me ei olla tätä juurikaan käytetty, jotenkin tylsää. Tonttu sen sijaan on aina kilistellyt kulkusta ennen tuloaan ja portailta on löytynyt jäljet ja lahjat, joskus tonttulakkikin :D Näin ollaan saatu jännitystä tuohonkin.
 
Tokki mielestäni olisi hienoa jos kaikki lahjat olisivat samassa paikassa ja kävisi vain yksi tonttu, mutta koska lasten lelut ja vaatteet eivät kulje kodista kotiin, on minusta kohtuutonta että kaikki lahjatavarat menevät "viikonloppukotiin" ja niistä ei ole mitään iloa arjessa lapsille.

Eli siis meillä kotona taidetaan availla lahjoja jo torstaina kun tonttu on käynyt. Isän luokse toki tulee joulupukki :) ...Tapaniin asti odottaminen olisi jotenkin hassua...
 
kaisuliinnukka
Meillä poika menee aina aatonaaton aamuna isälleen ja saa sielä sitten illasta heidän ostamansa lahjatlahjat..kotiin tulee aattona aamupäivällä, lähdemme mummilaan ja siellä sitten aattoiltana avataan minun, mummin ja enon ostamat lahjat.
 
"tonttu"
Toki lapset tuovat lahjansa -kaikki- mukanaan kotiin joulun jälkeen. Heidänhän ne ovat!
-Tuntuu, että tässä nyt aikuiset tappelevat, ja lapset jäävät jalkoihin.. :(
 
creme b
No meillä ei ole tullut mieleenkään laittaa "toiseen kotiin" meidän ostamia lahjoja! Joo, on varmaan sit itsekästä, mutta mieluummin ne lapset niillä leluilla täällä saa leikkiä, kuin valittaa, että ei oo mitään tekemistä.
 
näin tekisin
Antaisin pukin tuoda ne paketit mummilaan ja kun pienet enot yms siellä jo näkisi että pukki toi ne sinun lapselle, niin innoissaan varmaan odottaisivat, kun lapsesi ne joulupäivänä avaisi. Ennan aattoa en antaisi, saisi pian joka vuosi olla kuulemassa "jos tonttu nytkin tuo lahjat etukäteen"-höpinää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja en kyllä tajuu;22708519:
miksi ne lahjat eivät voi mennä sinne isälle ja tulla avattuina sitten takaisin, eika lasten ole pakko niitä sinne jättää vaikka avaavatkin sielä
Iskä siinä sitten lapsia kotiin lähtiessään selittää että nämä lahjat saatte viedä äidin luo ja nuo jää tänne... ei, ei ,ei mä hluun tuon ja tuon mukaan ja nämä saa jäädä tänne...??????
 
vierailija^
Joten olisko tyhmää jos tonttu olisikin käynyt jo ke-to välisenä yönä tuomassa lahjat kotikuusen alle?
Näin teidän osuus perheestäkin (sinä+lapset) saatte yhteisen jouluhetken.

Ihan outo käsitys tuolla jollakulla että jos ajatellaan lapsia, niin vain yksi lahjanantohetki ja pukki.. eikös lapsille ole tärkeää olla tärkeä hetki (lahjat) vanhempiensa kanssa?
 
..
lasten mielestä varmaan kivaa ihan mitenpäin vaan. meillä on aina kyllä ollut niin että aattona aikasintaan. eli jos joulu muualla niin kotona on sitten saattanut jotain olla kun on kotiuduttu.
 
mut mä oonki pilkun nus.
Musta ois hassua et lahjat ois perillä ennen joulua,eli siis ennenku joulupukkeli edes aloittaa kierroksensa:D

Aaton jälkeen avais mun muksut tuossa tapauksessa lahjat,,joulupukilta/tontuilta unohtuneina.Ei etukäteen tuotuina.
 

Yhteistyössä