Apua, onko normaalia??? (raskaudesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa...

Vieras
Nyt rv 19+2. Jouduin päivän olemaan jaloillani normaalia enemmän, ja nyt illan supistellut melkein koko ajan niin että mahakin menny ihan löysälle. :/
Ei ole mitenkään kipeä olo, ei vuotoa tms.
Oon yrittänyt vettä juoda (päivän aikana ei tullut juotua läheskään niin paljon kuin normaalisti juon), seuraavaksi meen tuohon sohvalle pitkälleen.
Vai pitääkö tässä huolestua ja lähtee sairaalaan??

Mulla oli noita supistuksia kumpaakin odottaessa.
Sanotaan, että raskaus ei ole sairaus, mutta minun piti olla raskauksien puolivälissä tosi hissukseen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Muistaakseni pitäisi lähteä näytille jos jatkuu yli tunnin. Kannattaa ainakin soittaa ja kysyä, se ei maksa mitään eikä tarvitse enää hermoilla kun saa kunnon neuvot.

Osaatko tai osaako joku muu sanoa, pitäiskö soittaa naistentautien päivystykseen vai synnärille?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Muistaakseni pitäisi lähteä näytille jos jatkuu yli tunnin. Kannattaa ainakin soittaa ja kysyä, se ei maksa mitään eikä tarvitse enää hermoilla kun saa kunnon neuvot.

Osaatko tai osaako joku muu sanoa, pitäiskö soittaa naistentautien päivystykseen vai synnärille?

Soittaa ja kysyä voi varmaan kummasta vaan, mutta jos näytille haluat mennä, niin synnärille ei välttämättä oteta noilla viikoilla. Ainakin Oysissa täytyy mennä päivystykseen ja rv 23 eteenpäin pääsee vasta synnärille näytille

Onko ne kipeitä supistuksia vai sellaisia, että maha menee kireäksi?

Mulla oli kipeitä supistuksia vasta rv. 35 eteenpäin. Sitä ennen lähinnä sellaista kiristelyä. Se oli lähinnä epämiellyttävän tuntoista ja oli hankala kävellä. Ne harjoitussupistukset ei ole vaarallisia, lähinnä vaan epämiellyttäviä ja niitä voi tulla, jos on esim. tavallista enemmän rasitusta, kuten edellä kuvasit. Jos supistukset sen sijaan on kipeitä, silloin kannattaisi käydä näytillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mulla oli kipeitä supistuksia vasta rv. 35 eteenpäin. Sitä ennen lähinnä sellaista kiristelyä. Se oli lähinnä epämiellyttävän tuntoista ja oli hankala kävellä. Ne harjoitussupistukset ei ole vaarallisia, lähinnä vaan epämiellyttäviä ja niitä voi tulla, jos on esim. tavallista enemmän rasitusta, kuten edellä kuvasit. Jos supistukset sen sijaan on kipeitä, silloin kannattaisi käydä näytillä.

Ei ole kipeitä, vain sellaisia että maha menee kovaksi.
Mut tuo säikäytti, kun meni ihan ripulille. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Ei ole kipeitä, vain sellaisia että maha menee kovaksi.
Mut tuo säikäytti, kun meni ihan ripulille. :(

Mulla on diagnosoitu kummallakin kerralla kohdun kovasta kasvusta johtuvia supistuksia. Näin jotenkin se gyne selitti.

Yhteistyössä