Apua! Olin tukehtua!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Mulla on välillä nielemisvaikeuksia sairauteni vuoksi. Edellisestä läheltäpiti-tapahtumasta on aikaa pari vuotta. Nyt join glögiä ja meinasi koitua mun kohtaloksi... Huh, kun tärisyttää.
Huh! Mikä sairaus tuommosta aiheuttaa?

Mikä sairaus?
Mullakin on nielemishäiriöitä, mutten kyllä nesteistä ole joutunut pulaan. Viimeksi tiistaina vein poikaa päikkäriin ja syljin ja pyin koko matkan kun oli lääke kurkussa jumissa :headwall: Ja ihmiset varmaan katsoivat että oon kankkusessa tai muuten pikkujoulukunnossa :whistle:
Saanpahan synttärin aaton viettää iiihanassa vatsatähystyksessä, josko vaiva silloin selviäis...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja välillä tulee just noita ärsyttäviä nielemisvaikeuksia :snotty: Iskee paniikki.
:hug:
Siksi siis multa otettiin kilpirauhaskokeet ihan ekana... Vaan niissä ei ollut mitään.

Mullakin vetää ihan veteläksi häiriön jälkeen, vaikka tiedän etten tukehdu. Saati että oisin tukehtumassa... Se on vaan jotain niin järkyttävän inhottavaa ja vaikeeta :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
:hug:
Siksi siis multa otettiin kilpirauhaskokeet ihan ekana... Vaan niissä ei ollut mitään.

Mullakin vetää ihan veteläksi häiriön jälkeen, vaikka tiedän etten tukehdu. Saati että oisin tukehtumassa... Se on vaan jotain niin järkyttävän inhottavaa ja vaikeeta :/
Niinpä. Mäkin kyllä tiedän et vaikka en heti saa nieltyä niin kohta pystyn. Silti joka kerta tulee paniikki olo :snotty: "Tyhjän"nieleminen on mulla kaikkein vaikeinta ja tosiaan joskus pillerit jää kurkkuun kiinni..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja välillä tulee just noita ärsyttäviä nielemisvaikeuksia :snotty: Iskee paniikki.
Mulla on ms:n lisäksi myös tuo kilpirauhasen vajaatoimintakin.
Hui ms:tauti ei oo niistä mukavimmista sairauksista, muutamalla ystävällä on se. Kaikilla ihan eri asteisina.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HiukanObeesiRouva:
Näkyykö tuo labroissa vai miten todetaan?
Juu elämänlanka jo kirjoittikin et verikokeissa näkyy. Mulla ultrassa nähtiin myös suurentunut kilpirauhanen.

mulla näin
onko kellään ollut silleen et yhtäkkiä kurkku menee jotenkin aivan kuin umpeen,ei saa vedettyy henkee ollenkaan ihan vaan pikkusen pihisee.pakko vaan pinnistellä ja menee jonkun aikaa enenkuin aukee ja saa vedettyä kunnolla happea.mulla on tollasia ollut ja on aivan kauheeta!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mulla näin:
onko kellään ollut silleen et yhtäkkiä kurkku menee jotenkin aivan kuin umpeen,ei saa vedettyy henkee ollenkaan ihan vaan pikkusen pihisee.pakko vaan pinnistellä ja menee jonkun aikaa enenkuin aukee ja saa vedettyä kunnolla happea.mulla on tollasia ollut ja on aivan kauheeta!
Mulla on semmosta et nenän kautta ei pysty hengittämään ja suun kautta pystyy hengittämään sillai haukkoen ja siltikin tuntuu ettei saa kunnolla happea. Semmonen tukkonen olo.

Yhteistyössä