APUA! Nutrilett-dieetti ja PLUSSA!

Olen ollut toista viikkoa vähäkalorisella Nutrilett-dieetillä (max.600 cal/päivä). Oon juonut paljon Pepsi Maxia makeanhimoon.

Nyt testiin pärähti plussa, ja huoli on kova, teinkö nyt paljon vahinkoa raskaudelle? Maha on ollut sekaisin eilisestä asti, illasta oon syönyt normaalia, terveellistä ruokaa.

Viikkoja 4+4.

Noin alussa raskautta, jolloin solumöykky ei ole kehittynyt sikiöksi asti niin oman neuvolatädin mukaan ei ole haittaa. Noina alkuviikkoina hedelmöittynyt munasolu matkaa vasta kohtuun ja kiinnittyy ja lähtee siitä hiljalleen kehittymään. Keho kyllä kehittää sikiölle ruokaa äidin kehosta ja etenkin jos, minun tavoin, on taipumusta pieneen ylipainoon, niin sikiöllä ei ole hätiä :)

Itselläni meni viidenteen raskausviikkoon ennenkuin sain tietää raskaudestani ja tätä ennen olin syönyt suppeasti mutta semi terveellisesti. Tuona aikana ruokavalioni sisälsi mm. ateriankorvikkeita, salaattia ja mozzarellaa. Nyt kumminkin ollaan viikoilla 17+5 ja kaikki hyvin. Ei ole ollut ekassa ultrassa suuria niskaturvotuksia tai ollut down syndrooma riskiä. Neuvolatäti toppuutteli, ettei ole syytä huoleen kun parahdin itkuun ja kerroin omista ruokatavoistani näiden viikkojen alkuun. Juurikin siksi, koska hedelmöittynyt munasolu oli vasta aloittanut pitkän kehitysmatkansa sikiöksi. Toivon että osasin vastata rauhoittavasti, mutta soittele vielä neuvolaan aikaa ja kysy neuvoa :)

Ja onnea raskauteen! :flower:

Yhteistyössä