Apua, nukahdan vasta klo 3-5 aikaan..ja silloinkin lääkkeillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aapee, sondersson on siinä oikeassa että on mahdollista että tietokoneella olo valvottaa vaikka se ei ennen valvottanut. Että sen puoleen voisi kannattaa yritttää olla ilman.

Ymmärrän kyllä senkin, että jos tietokoneella selailu on olllut yks sun nukahtamisrutiineista niin voi olla tosi vaikea yrittää olla ilman. Unihäiriöiselle nukahtamisesta tulee semmoinen miltei taikauskoinen projekti, jossa yrittää aina tehdä kaiken samalla tavalla, semmoisella jolla joskus nukahti. Tai niin ainakin mulla on.

Mutta joskus on hyvä kokeilla uusia juttuja :) Ja kannattaa yrittää useita kertoja, vaikka ensin/välillä tuntuu ettei toimikaan. Koska semmoista keinoa nukahtaa ei olekaan joka toimii takuuvarmasti joka yö maailman tappiin asti. Itse olen tyytynyt siihen, että nukun useimpina öinä melko hyvin. En siis odotakaan 100% onnistumista.

Joo ja tällä hetkellä valvon koska olen töissä ;)

Mulla kyllä tietsikka/töllö vaikuttaa. Ei kannata niitä käyttää ennen nukkumaanmenoa. Sänkyyn kun alkaa vähän nukuttaa, kirjan lukua hetken ja valo pois. Edelleen on unihäiriöitä, melatoniin auttaa tällähetkellä hyvin ja pitää rytmin suht kohdillaan.

[QUOTE="höh";28819088]Ei tuossa AP:n touhussa ole mitään järkeä. Ei unilääkettä oteta enää aamuyön tunteina. Nyt niin, että käy päivällä tunnin lenkin jossain vaiheessa. Illalla otat puolikkaan imovanen klo 23 ja menet nukkumaan ilman läppäriä tai muita häiriötekijöitä.[/QUOTE]

Näin. Tai voihan sitä kokeilla ilman lääkkeitäkin kun laittaa unirytmin kuntoon. Ei lääkkeetkään auta jos unirytmi on ihan päin persettä. Joka ilta suht säännölliseen aikaan nukkumaan ja herätys.

Mä olen siinä käsityksessä ettei parin viikon lääkkeiden käytöstä tule vieroitusoireita vielä. Tai jos tuleekin niin ne on vielä helppo kestää, eri asia joku 10 vuoden lääkkeiden syönnin jälkeen...

Ap, tuli mieleen vaan että miten teillä lapset hoidetaan jos sinä kukut yöt ja nukut 11 asti päivällä, miehes nukahtaa sohvalle jne...?

Oletko siis syönyt jossain vaiheessa esim Imovanea pari viikkoa putkeen niin että olet saanut unirytmin kohdalleen? Siis silleen että otat sen lääkkeen joka ilta etkä yritäkään nukahtaa ilman? Imovanen teho kyllä häviää pitkään käytettynä, mutta tuollaisian kuureina se on hyvä lääke. Jos et ole kokeillut niin kokeile sitä, jos olet niin menisin uudellee lääkäriin hankkimaan jonkun pitkäaikaisemman ratkaisun, esim Mirtazapin lääkityksen, joka pieninä annoksina auttaa nimenomaan unettomuteen ja ei aiheuta riippuvuutta.

Paras lääke on herätyskello. Eli nouset ylös joka päivä klo 7 riippumatta siitä tuliko uni kello 23, 02, vai 05. Ei päiväunia vaikka kuinka väsyttää. Illalla kevyttä liikuntaa (esim. kävelylenkki) eikä tietsikkaa tai muuta elektroniikan räpläilyä klo 22 jälkeen, vaikka tuntuisikin siltä että ei väsytä. Klo 23 sänkyyn. Säännölliset ruoka-ajat ja muutenkin säännöllisyyttä. Kun noudatat tuota 22 rauhoitutaan, 23 sänkyyn - 07 herätään rytmiä 2 viikkoa, olet päässyt unettomuudesta.

Lisäksi muistutan, että seksi on erinomaista iltaliikuntaa.

Yhteistyössä