apua,nopeasti,lihapullista kyse!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva!

Vieras
Eli tarttis alkaa vääntää lihapullia,kauppaan en nyt enää ehdi/pääse. Ainekset on:jauheliha,kananmunia on,kermaviiliä on,mausteita on. Ei ole:sipulia,korppujauhoja. Millasseet lihapullat sais näistä aineksista aikaseks? Olisko antaa neuvoja? Muutenkin oon aina surkee lihapullien teosss,mut lapsen lemppareita,ainut liha mikä uppoo. niin ja voiko laittaa esim vehnäjauhoja,niitä löytyy! ????

ei ole :( ajattelin et jos laitan vaa siihen lihan joukkoon mausteita,ei e pysy millään kasassa?? mitä jos siihen heittää kananmunan? heh,auttako se yhtään ai päinvastoin?

Mä laitan lihapullataikinaan vain jauhelihaa, munan, sipulia ja mausteita. Hyvin pysyy kasassa ja maukkaita on, ei kuivia lainkaan.

Sipulin pois jättäminen ei ole katastrofi.

Onhan niissä monissa maustesekoituksissa sipulia, jos niillä maustat. Varmaan myöhäistä, mutta mä olen kaurahiutaleitakin tai soijarouhetta laittanut jatkeeksi. Siis eihän sitä jatketta tarvi maun tms. takia, vaan säästösyistä?

Miksi täällä niitä korppujauhoja tyrkytetään, kun niitä ei tarvitse? Voi toki lisätä mutta EI niitä tarvitse olla. Olivat pula-ajan keksintöä, kun oli tarvista jatkaa taikinaa, jotta isolle porukalle sai tarpeeksi apetta. Siitä se on sitten jäänyt jonkinlaiseksi välttämättömyydeksi (suomalaiseen) lihapullataikinaan.

Jos ei lihapullataikina tunnu pysyvän koossa, on hyvä tehdä kuten Kokki Vitonen neuvoi tossa aikaisemmin.

Yhteistyössä