Apua, neuvokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi äiti

Vieras
Mulla on viikon vanha vauva jota anoppi kävi katsomassa eilen ja oli sit yötä. Tänä aamuna lähteissään otti vielä vauvan syliin. Vauvalla oli tutti suussa ja se putosi eteisen lattialle. Anoppi nosti tutin ja laittoi takaisin vauvalle vaikka se ei edes itkeny. Mun mielestä tutti olis pitäny pestä kuumalla vedellä ennen vauvalle antoa. Meillä olis ollu toinen puhdas tutti jos hätä ois tullu. Tuleeko mun vauva kipeeks? On nukkunu nyt tunnin, hengittää rauhallisesti. Auttakaa, mä oon täällä yksin vauvan kanssa ja ihan hädissäni.

Ei se vauvasi siitä sairastu. ethän desinfioi rintojasikaan ennen kun imetät, ja parin kk päästä nyytti rullaa pitkin lattiaa ja imeskelee kaiken käteen sattuvan. !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Uusi äiti;22570616:
Mulla on viikon vanha vauva jota anoppi kävi katsomassa eilen ja oli sit yötä. Tänä aamuna lähteissään otti vielä vauvan syliin. Vauvalla oli tutti suussa ja se putosi eteisen lattialle. Anoppi nosti tutin ja laittoi takaisin vauvalle vaikka se ei edes itkeny. Mun mielestä tutti olis pitäny pestä kuumalla vedellä ennen vauvalle antoa. Meillä olis ollu toinen puhdas tutti jos hätä ois tullu. Tuleeko mun vauva kipeeks? On nukkunu nyt tunnin, hengittää rauhallisesti. Auttakaa, mä oon täällä yksin vauvan kanssa ja ihan hädissäni.

Relaas ny. Ei se vauva vahingoitu. Ei kannata panikoida noiden juttujen kanssa ja hyvä vaan jottei liian hygienistä oo.

Kiitos! Sairaalassa lähtiessä vaan neuvottiin että tutti kannattaa aina pestä. Kun se vielä putos sinne ulkokenkien lähelle niin huolestuin. Viikko äitinä taitaa olla vielä harjoittulua monen asian kanssa.

meillä on kaupan lattiallekkin vahingossa tippunu tutti tungettu takas suuhun..lapset nyt jo kouluikäisiä ja harvoin ovat olleet kipeenä..hyvä vastustuskyky varmaan

Ei mitään hätää. Meillä oli kaksosvauvoilla samat tutit, lusikat ja pullot, tutit pyöri lattioilla aina. Näin jälkikäteen ajateltuna onko pullojen keittäminen edes tarpeellista alussa. Ne bakteerit kuitenkin tulee elimistöön jossain vaiheessa. Lapset jopa maistelee kakkaa joskus, yms. Tutti on tietty hyvä pestä jos se putoo lattialle, jos ei muuta tärkeää hommaa oo juuri kesken :) Onnea vauvasta!

Sisko hyvä! Sulla hormonit tekee tepposiaan ja kärpäsestä tulee härkänen. Se on ihan normaalia varsinki esikoisen saaneilla.
Ei se vauva siitä mitään tautia saa. Imetä vauvaa, niin vauva saa vastustus kykyä siitä. Toki kannattaa hyvää hyvää hygieniaa noudatta jatkossa, mutta ei se maailmoja kaada jos pari pöpöä menee tutin mukana suuhun. Tsemppiä....

Aikanaan kun neuvolantäti kävi meillä (vauva oli n viikon vanha) niin kysyin pitääkö tutti huuhtoa kun kotona putoo lattialle niin täti vastas että ei tarvii, teillä näyttää olevan niin siistiä (ei oo enää ;) ).
Kuopuksen kohdalla tutti putos kaupan lattialle ja laitoin takaisin suuhun, ikää vauvalla oli varmaan parin viikon paikkeilla. Molemmat on terveitä lapsia. Eli ei mitään hätää. En tosin kehota niitä pöpöjä ehdoin tahdoin lapselle syöttämään mutta ei tutin lattialle putoaminen oo niin paha asia.

Yhteistyössä