Apua! Mun lapsi aloitta perhepäivähoidon viikon päästä!!!

Mä olen ihan paniikissa. tänään oltiin tutustumassa ja siellä oli kaksi isompaa lasta, poikia 3 vee. Ne töni mun pientä poikaa ja ei yhtään varonu sitä. (poika vähän päälle 1vee). Miten se tulee pärjää siellä rajussa maailmassa????Ja se hoitaja.... se ei edes kunnolla komentanu niitä... mitä te ihmiset olette yleensä tykänny tästä pph systeemistä?onko siellä tapahtunut onnettomuuksia??? ja kyllä kai niiden täytyy olla vastuullisia, ei kai niitä muuten olis palkattu kaupungille...???HELP!!!
 
Meillä poika lähti marraskuussa perhepäivähoitoon ja ikää nyt 1v 3kk. Hyvin on menny! Pari kertaa käytiin tutustumassa ja poika vierasti älyttömästi! Hoidossa 3 muuta lasta 3-4 vuotiaita.. Lapset leikkii ja pitää meidän poikaa vauvana ja hoitaa, kun on pienin ja nukkuu vielä päiväunet vaunuissa! :) Vierastaminen loppui heti, aamuisin saattaa pojalla itku tulla,kun jättää hoitoon, mut se loppuu lyhyeen. Ensimmäiset aamuthan ne saattaa olla vaikeita, jokainen lapsi on kuitenki erilainen, jotku vierastaa ja jotku ei jne.
Eiköhän ne toiset lapset siellä hoidossa pian huomaa, kuinka mukavaa on leikkiä vähän pienemmän kanssa
:)
 
Pieni lisäys vielä!

Me asutaan aika pienellä paikkakunnalla, eikä ole mitään onnettomuuksia tms sattunut. Ja itselleni ainakin lisää varmuutta, koska tunnen poikani hoitajan jo entuudestaan. Kaikillahan ei ole sitä mahdollisuutta,et lapsen sais tutulle hoitajalle, varsinkaan kaupungissa asuvat.. Mut kunhan luo lämpivät välit hoitajaan, niin itse ainakin tunnen lapseni olevan turvallisessa ympäristössä :heart:
 
Heippa!

Meidän poika aloitti vuosi sitten pph:lla ja ikää oli silloin 1 vee. Hoidossa oli myös 2 poikaa, jotka molemmat vanhempia. Käytiin pojan kanssa tutustumassa muutamana päivänä ensin yhdessä ja sitten jätin pojan yksin pariksi tunniksi. Muutamien alkuitkujen jälkeen kaikki on mennyt todella hyvin ja meidän hoitaja on oikea super-löytö! :) Yksinkertaisesti aivan ihana ihminen, joka välittää aidosti lapsista ja tekemistä ja puuhaa riittää joka päivälle.

Muut pojat pitivät ja pitävät edelleen meidän tenavaa vauvelina, hoitavat ja auttavat häntä joka asiassa. Ja ilolla täytyy katsella, miten hyvin meidän taapero on hoidossa viihtynyt. Alussa musta tuntui yhtä ahdistavalta kuin sustakin ja pelotti, miten pärjää jne. Mutta hyvin on mennyt.

Jos sua joku asia hoidossa vaivaa ja epäilyttää, keskustele ja kerro hoitajalle, miltä susta tuntuu. Se varmasti auttaa pahimpaan hätään =)

Ja tsemppiä, kyllä kaikki tulee menemään ihan hyvin!

 
Meillä neitille sattui onnettomuuksia varahoidossa ryhmiksessä tuossa iässä. Siellä meno on sen verran rajumpaa. Sain sitten varahoidonkin siirrettyä pph. Nyt lähes kaksivuotiaana menee myös ryhmiksessä ihan hyvin.

Seuraa vähän aikaa tätin touhuja, onko hänellä kasvatuksellisia valmiuksia näihin vanhempiin lapsiin vai saavatko he tehdä kaikki päättömyydet mitä mieleen tulee. Hyvä hoitaja osaa asettaa lapsille myös rajat ja pitää ryhmän aisoissa ettei juuri esim. pienet jää jalkoihin. Meillä ainakin hoitaja kieltää kyllä aika paljon samat asiat mitkä meillä kielletään myös kotona.

Onko hoitaja muuten kanssasi kavatusasioissa samoilla ajatuksilla?
 
Meillä mennään kolmen viikon päästä pph:lle hoitoon. Kävin juuri ekaa kertaa tutustumassa paikkaan tytön 1v kanssa ja ihan kivalta vaikuttivat paikka sekä hoitaja. Aion käydä vielä useaan otteeseen vierailulla ennen tosi toimia.

Meillä on siitä mukavasti asiat, että hoidossa on vain tyttöjä joiden leikkien kuvittelisin olevan vähän rauhallisempia kuin poikien. Lisäksi siellä on yksi melkein saman ikäinen lapsi meidän tytölle kaveriksi!

Vähän pelottaa että miten homma alkaa sujua, mutta odotan kyllä jo innolla että tyttö pääsee muiden lasten seuraan opettelemaan kanssakäymistä. Voi olla että lähtee nopeammin kävelemäänkin kun katsoo muita siellä ja haluaa mukaan touhuihin.

Juttele hoitajalle peloistasi niin kyllä asiat varmaan järjestyvät.
 

Yhteistyössä